قيمت سيمان سياه امروز

قيمت سيمان سياه امروز

قيمت سيمان سياه امروز

قيمت سيمان سياه امروز شاید اولین مورد شناخته شده سیمان مربوط به دوازده میلیون سال پیش باشد. پس از وقوع شیل نفت شیلی واقع در مجاورت بستر سنگ آهک که به دلایل طبیعی رخ داده بود، رسوب سیمان تشکیل شد. سیمان در صنعت ساخت و ساز حکم چسب را دارد.

قيمت سيمان سياه امروز

سیمان به ندرت به تنهای مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه بیشتر برای اتصال شن و ماسه (سنگدانه‎ های) کاربرد دارد. مخلوط سیمان با سنگ‌ریزی باعث ایجاد ملات برای سنگ‌تراشی و ترکیب آن با شن و ماسه باعث تولید بتن می‌شود، که حدود 7 الی 15 درصد از حجم آن را تشکیل می‌دهد. بعد از آب، بتن پرکاربردترین ماده در سیاره زمین است. امروزه به لطف فناوری، تهیه و تولید سیمان در مالزی توسعه گسترده‌ای یافته است.

قيمت سيمان سياه امروز
قيمت سيمان سياه امروز

انواع سیمان مورد استفاده در صنعت ساختمان

صنعت ساختمان انواع سیمان وجود دارد که تفاوت بین هر سیمان براساس خصوصیات، کاربردها و مواد ترکیبی آن در طی فرآیند تولید، است. سیمان یک ماده پوششی است که بین سنگدانه‌ها و مواد تقویت‌کننده پیوند ایجاد می‌کند. انواع سیمان برای کارهای مختلف ساختمانی عبارتند از:

سیمان پورتلند پوزولانا (PPC)

این نوع سیمان از تبدیل پوزولان به کلینکر در آسیا‌‌ب‌های سیمان به دست می‌آید، که مقاومت بالایی در برابر حملات شیمیایی دارد. این نوع سیمان برای سازه‌های دریایی، فاضلاب، پل‌ها، اسکله‌ها، بتن‌ریزی حجیم، کانال‌های آب و … کاربرد دارد.

سیمان پرتلند معمولی (OPC)

سیمان پرتلند معمولی که به آن OPC نیز می‌گویند نوع پرکاربرد سیمان است که در سراسر دنیا تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد و این نوع سیمان به طور گسترده‌ای برای همه اهداف از جمله بتن‌سازی و ساخت و ساز ساختمان‌ها، ملات برای پیوستن سنگدانه‌ها، در گچ برای ایجاد جلوه عالی روی دیوارها، تولید دوغاب، بتونه دیواری، بلوک‌های بتونی و … استفاده می‌شود.

سیمان سریع سخت شونده Extra Rapid Hardening Cement

همان‌طور که از نام این سیمان پیدا است، قابلیت بارز آن سریع سخت شدن است قيمت سيمان سياه امروز . این سیمان با افزودن کلرید کلسیم باعث سرعت بخشیدن به پروسه سخت‌شوندگی می‌شود. سیمان سریع سخت‌شونده، به طورگسترده در بتن‌ریزی‌های هوای سرد، نسبت به دیگر سیمان‌ها 25 درصد سریع‌تر تنظیم و سفت می‌شود.

سیمان ضد سولفاتSulfates Resisting Cement

سیمان ضدسولفات برای بتن‌های که در معرض سولفات شدید قرار می‌گیرند مانند خاک یا آب‌های زیرزمینی، استفاده می‌شود. در سیمان‌های ضد سولفات سعی می‌شود میزان C3A و C3S را کاهش و به ازای آن میزان S2C بیشتری مصرف کنند قيمت سيمان سياه امروز . این نوع سیمان همچنین برای سطح بتون‌های اسکله‌های پل که در معرض خشکی و رطوبت هستند نیز استفاده می‌شود.

سیمان کم حرارت Low Heat Cement

تولیدکنندگان سیمان با نگه داشتن زیر 6 درصد از تری‌کلسیم آلومینات و با افزایش نسبت C2S، سیمان کم حرارت را تهیه می‌کنند. سیمان کم حرارت در ساخت بتن‌های انبوه مانند سدها استفاده می‌شود قيمت سيمان سياه امروز . این نوع سیمان واکنش‌پذیری کمتر و زمان تنظیم اولیه آن بیشتر است.

سیمان تنظیم (کارگذاشتن) سریع Quick Setting Cement

تولیدکنندگان سیمان نوعی سیمان را تهیه کرده‌اند که سریع‌تر از سیمان معمولی کار می‌شود، اما مقاومت آن یکسان است. در این فرمول نسبت گچ کاهش می‌یابد قيمت سيمان سياه امروز . سیمان با تنظیم سریع برای ساخت و سازهایی که نیاز به کارگذاشتن سریع دارند مانند سازه‌های زیر آب یا در هوای سرد و بارانی استفاده می‌شود.

سیمان سفید White Cement

سیمان سفید یکی دیگر از سیمان‌های پرکاربرد و مهم بوده که شبیه به سیمان پرتلند، اما گران‌تر است. این نوع سیمان از سنگ آهک خالص و خاک کائولین سفید، که فاقد اکسیدهای رنگی است، تهیه می‌شود قيمت سيمان سياه امروز . نرمی سیمان سفید بسیار بالا بوده و بتن نهایی از این سیمان مقاومت بیشتری نسبت به بتن‌های معمولی دارد. کاربرد سیمان سفید در نماسازی، کاشی کاری، کارهای هنری و … است.

سیمان سرباره کوره بلند (سرباره آهن) Blast Furnace Slag Cement

این نوع سیمان بسیار شبیه به سیمان پرتلند معمولی است با این تفاوت که با آسیاب کردن حدود 60 درصد کلینکر سرباره تهیه می‌شود قيمت سيمان سياه امروز . به طور معمول این نوع سیمان برای ساخت و سازهای که ملاحظات اقتصادی در آن مهم است به کار می‌رود.

سیمان پرآلومین یا آلومینا بالا High Alumina Cement

این سیمان که به سیمان نسوز نیز معروف است از ترکیب اصلی 4 اسید اکسید کلسیم، آلومینیوم، سیلیسیم و آهک در طی فرآیند سیمان‌سازی تهیه و به دلیل وجود اکسید آلومینا در برابر حرارت بالا مقاوم است. برای رسیدن به این ترکیب باید مقدار کل آلومینا حداقل 32 درصد و وزن آن بین 85/0 تا 30/1 به نسبت آهک باشد قيمت سيمان سياه امروز . در مخلوط سیمان پرآلومین حدود۴۰% سنگ آهک، ۴۰% بوكسیت و ۲۰% مواد دارای آهن و سیلیس وجود دارد.

قیمت هر کیسه سیمان در بازار

محمد جعفر منتظری رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی قيمت سيمان سياه امروز با اشاره به این موضوع که زمانی که برای کالایی قیمت مصوب از سمت دولت تعیین میگردد، به طور طبیعی قیمت آن تغییری نمیکند بیان داشت که قیمت سیمان دولتی در مقایسه با سال گذشته تغییری نکرده است اما اکنون نوسانات قیمت سیمان بازار آزاد بین 10 تا 30 درصد است .

نسبت آب به سیمان

افزایش حفره‌ها با افزایش وزن آب رابطه مستقیمی دارد قيمت سيمان سياه امروز . زمانی که آب به مقدار مناسب به مخلوط اضافه نشود، مقاومت بتن پایین آمده و در نهایت بتن نهایی حدود 1 درصد حفره هوا خواهد داشت.

PPC

مفهوم نسبت آب به سیمان برای اولین بار توسط Duff A. Abrams در سال 1918 منتشر شد که به صورت C/W، یعنی نسبت ترکیب سیمان و آب نشان داده می‌شود قيمت سيمان سياه امروز . مفهوم نسبت آب به سیمان C/W یک مفهوم اساسی جهانی بوده که به عنوان قدیمی‌ترین قانون در فن‌آوری بتن در نظر گرفته می‌شود. بتن در نتیجه واکنش شیمیایی بین سیمان و آب (معروف به هیدراسیون) سخت می‌شود.

OPC

به ازای هر پوند (کیلوگرم یا هر واحد وزنی مورد استفاده) سیمان برای تکمیل کامل واکنش‌های هیدراسیون حدود 35/0 پوند (کیلوگرم یا هر واحد وزنی مورد استفاده)، آب لازم است قيمت سيمان سياه امروز . با این حال ممکن است مخلوطی با نسبت 0.35 کاملا ترکیب نشود و احتمال دارد به اندازه کافی جریان نداشته باشد، بنابراین از نظر فنی می‌توان آب بیشتری برای واکنش‌پذیری سیمان استفاده کرد که به طور معمول نسبت آب به سیمان بین 0.45 تا 0.60 خواهد بود.

Extra Rapid Hardening Cement

به خاطر داشته باشید آب زیاد منجر به جداسازی ماسه و اجزای سنگدانه در خمیر سیمان می‌شود. همچنین آبی که در واکنش هیدراسیون کاهش نیابد، ممکن است باعث ترک و ایجاد منافذ در بتن نهایی شود قيمت سيمان سياه امروز . مخلوط با آب زیاد جمع‌شدگی زیادی را تجربه می‌کند که منجر به ترک‌های داخلی و شکستگی به ویژه در گوشه‌ها خواهد شد و در نتیجه باعث کاهش مقاومت نهایی می‌شود.

انواع سیمان مورد استفاده در صنعت ساختمان کدامند؟

  • سیمان پرتلند معمولی
  • سیمان پورتلند پوزولانا
  • سیمان زودگیر
  • سیمان سریع سخت شونده
  • سیمان کم حرارت
  • سیمان ضد سولفات
  • سیمان تنظیم (کارگذاشتن) سریع
  • سیمان سرباره کوره بلند (سرباره آهن)
  • سیمان پرآلومین یا آلومینا بالا
  • سیمان سفید

آیا قیمت سیمان کاهش می یابد ؟

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی قيمت سيمان سياه امروز با توجه به اقدامات انجام شده و تصمیم های وزارت صمت به نظر میرسد قیمت سیمان در روزهای آتی به تدریج کاهش یابد.

Sulfates Resisting Cement

طبق استاندارد ملی به شماره ۳۸۹ ISIRI تولید می گردد. سیمان پرتلند نوع ۲ برای ساخت بتن هایی که حرارت هیدراسیون متوسط در آنها ضروری بوده و حمله سولفاتها به آنها در حد متوسط باشد ، مورد استفاده قرار می گیرد .با توجه به اینکه پس از ترکیب سیمان و آب فعل و انفعالات شیمیایی سیمان آغاز می گردد, قيمت سيمان سياه امروز در صورت نگهداری در نزدیکی رطوبت و بارندگی زیاد سیمان فاسد شده و کارآیی نخواهد داشت.

Low Heat Cement

شرایط و استاندارد نگهداری سیمان لازم است. به نحوی باشد. که از جذب رطوبت و پوسیدگی پاکت واز دست دادن خاصیت چسبندگی سیمان جلوگیری شود, قيمت سيمان سياه امروز چون سیمانی که خاصیت چسبندگی و واکنش با آب نداشته باشد به درد ساخت و ساز نمی خورد.

تاریخچه سیمان تهران

ابتدائی ترین نوع سیمان برمیگردد به سال 1824 که از پختن آهک و خاک رس در حرارت بالا و آسیاب کردن آن بوجود آمد قيمت سيمان سياه امروز .و نام سیمان هم برگرفته شده از واژه یونانی سمنتوم و پرتلند هم مکانی است در انگلستان که اولین بار سیمان در آنجا تولید و بکار گرفته شد.

Quick Setting Cement

سیمان شاهرود تیپ 2 یکی از با کیفیت ترین و پر استفاده ترین انواع سیمان ( Cement ) تولیدی در ایران و خاورمیانه است قيمت سيمان سياه امروز . از سیمان شاهرود در تولید و ساخت انواع بتن در شرایطی متوسط حمله سولفات کاربرد دارد. همچنین از سیمان در مصارف بنایی و کارهای ساختمانی نیز به مصرف میرسد.

Blast Furnace Slag Cement

معمولاً سیمان تیپ 2 که به سیمان خاکستری در بازار معروف است معمولاً در کیسه 50 کیلویی و از جنس پلی پروپیلن است قيمت سيمان سياه امروز . سیمان شاهرود نیز در کیسه 50 کیلویی پلیمری به فروش میرسد یکی از دلایل تأثیرگذار در قیمت سیمان شاهرود تیپ 2 نیز به دلیل افزایش قیمت کیسه پلی پروپیلن یا PP است.

White Cement

کیسه سیمان از جنس خاصی بافته میشود که در شرایط انبارداری سیمان فاسد نشود و رطوبت موجود در هوا به آن آسیبی نرساند قيمت سيمان سياه امروز . واضح است که سیمان در ایران از پر مصرف ترین مصالح ساختمانی است و تقریباً تمامی پروژه های عمرانی اعم از پروژه های ساختمانی و نیروگاهی نیازمند سیمان هستند.

High Alumina Cement

از ساخت و تولید بتن آماده تا خرده کاری بنایی نیازمند این مصالح حیاتی است قيمت سيمان سياه امروز . به دلیل وجود سنگ آهک و سیلیس مرغوب در ایران در حال حاضر کشور ایران یکی از قطب های تولید سیمان در جهان به حساب می آید و سیمان شاهرود تیپ 2 نیز یکی از کالاهای استراتژیک در سبد صادراتی کشور ماست.

قيمت سيمان امروز

جدا از مصارف داخلی کارخانه سیمان شاهرود یکی از مطرح ترین صادر کنندگان در کشور است. سیمان به عنوان ماده اصلی در چسبندگی بتن و ملات باید ضوابط استاندارد ملی ایران را برآورده کند قيمت سيمان سياه امروز . تعیین ویژگی های سیمان پرتلند ( Portland Cement ) که یکی از مهمترین استاندارها و ضوابط در تولید سیمان باید الزاماً مطابق با استاندارد 389 سازمان ملی استاندارد ایران باشد.

قيمت سيمان سياه شاهرود

البته با توجه به اینکه سیمان تولیدی در کارخانه سیمان شاهرود شرایط استاندارد و ضوابط استاندارد آیین نامه اروپا و ASTM را برآورده کرده است
قيمت سيمان امروز در کیفت آن هیچگونه شکی نیست قيمت سيمان سياه امروز . یکی از نکاتی که حین خرید سیمان شاهرود تیپ 2 باید به آن توجه کرد آکبند بودن کیسه سیمان است.

قيمت سيمان سياه اصفهان

متأسفانه برخی از افراد سودجو سیمان بی کیفیت را در کیسه هایی به طرح و شمایل مشابه و با نام سیمان های مطرح بازار به فروش میرسانند که در بازار مصالح به آن کیسه سیمان دست پر میگویند قيمت سيمان سياه امروز . توجه به آکبند بودن کیسه سیمان در هنگام خرید و پایین بودن غیر منطقی قیمت سیمان شاهرود تیپ 2 از نکاتی است که حتماً باید مد نظر داشت.

سیمان تیپ 2

سیمان تیپ 2 در شرایطی به کار میرود که حرارت هیدراتاسیون متوسط و مقاومت در برابر حمله سولفات های در حد متوسط لازم باشد، به کار میرود قيمت سيمان سياه امروز . به دلیل محدودیت فاز آلومینات و کمتر بودن فاز C3S در این سیمان که سبب ایجاد خواص ویژه مزبور میشود، مقاومت فشاری اولیه و نهایی آن کمتر از سیمان نوع 1 است.

سیمان تیپ 2
سیمان تیپ 2

سیمان شاهرود تیپ 2

سیمان شاهرود تیپ 2 معمولاً کندتر از سیمان تیپ 1 میگیرد و در گیرش حرارت کمتری تولید میکند. با توجه به اینکه قیمت سیمان اقتصادی است میتوان در
قيمت سيمان امروز ساختمانهای حجیم استفاده نمود تا هنگام گرفتن بتن حرارت کمتری ایجاد شود و حجم بتن ریزی محدود نشود.

قيمت سيمان سياه فله

سیمان شاهرود تیپ 2 در محیطهای آب و خاک که غلظت یون سولفات در حد متوسط است و برای بتن ریزی در هوای نسبتاً گرم که خطر افزایش دمای بتن
قيمت سيمان امروز معمولی به بیش از 32 درجه سانتیگراد و بتن حجیم به بیش از 15 درجه سانتیگراد وجود دارد، به کار میرود.

قيمت سيمان پاکتي امروز

برای استفاده در محیط های حاوی یون کلر و سولفات به طور همزمان و در محیط های حاوی غلظت زیاد سولفات و همچنین برای بتن ریزی در هوای سرد این نوع سیمان توصیه نمیشود قيمت سيمان سياه امروز . کارخانه سیمان شاهرود مطابق با مشخصات مطرح شده در استاندارد ملی ایران به شماره ISIRI – 389 و استاندارد امریکا ASTM – C150 تولید می شود و دارای حداکثر ( C3A ) به میزان 8 درصد می باشد .

قيمت روز سيمان تيپ 2 کرمان

مقاومت اولیه و نهایی ملات استاندارد آن نسبت به سیمان نوع 1 کمتر می باشد. سیمان شاهرود تیپ 2 به عنوان سیمان اصلاح شده در برابر حمله متوسط سولفات ها از سیمان معمولی مقاوم تر است و در مواردی که آب های زیر زمینی یا خاک حاوی مقدار کمی سولفات باشند قيمت سيمان سياه امروز مصرف می گردد که با توجه به آزمایشات در آب کمتر از 1200 ppm و در خاک کمتر از 0.5 درصد است.

قيمت سيمان پاکتي 50 کيلويي امروز کرمان

به علت گرمازایی کمتر در بتن ریزی های نسبتاً حجیم نیز مصرف می شود قيمت سيمان سياه امروز . کاربرد این نوع سیمان در هوای گرم که خطر افزایش دمای بتن معمولی به بیش از C320 و بتن ریزی های حجیم که بیش از 150 سانتیگراد می رسد توصیه می گردد.

قيمت سيمان پاکتي 50 کيلويي امروز

استفاده از این نوع سیمان در محیط های که یون کلر و سولفات به صورت توأم وجود دارد و همچنین بتن ریزی در هوای سرد توصیه نمی گردد.
قيمت سيمان امروز سیمان شاهرود تیپ 2 در سازه و بنا و فونداسیون به کار ميرود.سیمان در بازار ایران به دو روش فله و کیسه ای به فروش میرسد که معمولاً با توجه به نیاز هر پروژه ای و یا قابلیت انبار کردن از هر کدام از دو روش میتوان در خرید سیمان استفاده کرد. همچنین با توجه به نیاز هر پروژه ای سیمان مستقیماً از کارخانه و یا از انبار بارگیری میشود و به محل پروژه ارسال میشود.

قيمت سيمان بجنورد

یکی از مهمترین نکاتی که پیش از خرید سیمان باید به آن توجه کرد شرایط انبارداری سیمان است. مطابق با استاندارد شماره 2761 سازمان ملی استاندارد ایران شرایط انبار سیمان باید به گونه ای باشد که از فاسد شدگی و جذب رطوبت پیش از مصرف جلوگیری به عمل آید.با توجه به اینکه فرآیند هیدراتاسیون سیمان پس از جذب رطوبت آغاز میشود در صورت عدم استفاده به موقع سیمان در انبار فاسد میشود و مطابق با مبحث نهم مقررات ملی ساختمان ایران از استفاده از سیمان فاسد در ساخت قطعات سازه بتنی غیر مجاز است.

سیمان پوزولان

سیمان پورولان داراب معروف به سیمان های مخلوط است. این محصول با افزایش ۱ تا ۱۵ درصد پوزولان به کلینکر در آسیاب های سیمان بدست می آید قيمت سيمان سياه امروز . سیمان پرتلند پوزولانی را می‌توان در تمامی موارد بجای انواع سیمان پرتلند معمولی استفاده نمود.

قيمت سيمان پاکتي اردبيل امروز

این سیمان عملکرد بیشتر و گرمازایی کمتری در زمان بتن ریزی های حجیم دارد قيمت سيمان سياه امروز . همچنین در مقابل تهاجم سولفات ها و کلرید را مقاوم است. سیمان پوزولانی آب انداختگی بتن را کاهش داده و ترک های سطحی و عمقی بتن را نیز کاهش می دهد. در نتیجه میزان تخلخل نیز کاهش می یابد.

سيمان سیاه پرتلند تیپ ۵

سيمان سیاه پرتلند تیپ ۵ چسباننده ای است كه از ترکیب پودر كلينكر با مقدار مناسبی سنگ گچ آسياب شده بدست می ‏آيد قيمت سيمان سياه امروز . سيمان پرتلند تیپ پنج با ويژگی های تعيين شده پس از ترکیب با آب و سپس هيدراتاسيون ایجاد حرارت می کند و گچ ساوه طلايي ماده حاصل گيرش يافته و پس از زمانی مشخص سخت می شود و به مقاومت و پايداری مناسبی می رسد.

سيمان سیاه پرتلند تیپ ۵
سيمان سیاه پرتلند تیپ ۵

قيمت سيمان تهران تيپ 1

چنانچه سیمان سیاه پرتلند تیب ۵ با آب و سنگدانه‏ های مناسب ، شن یا انواع ماسه ماسه بادی و ماسه سنگی پيمانه و مخلوط شود، ملات يا بتن با كارآیی و روانی مطلوب ايجاد می‏ نمايد كه با گذشت زمان مقاومت‏ های معينی را كسب می‏ نمايد و ثبات حجمی خود را نيز در زمان ‏های طولانی حفظ مي‏كند. قيمت سيمان سياه امروز در رويارويی با شرايط محيطی متفاوت از دوام كافی برخوردار است که محصول واكنش عمدتاً سيليكات‏ های كلسيم آبداراست.

سيمان پرتلند اصلاح شده

تركيبات شيميایی ديگر نظير آلومينات‏ ها نيز در اين عمل موثرند .سیمان پرتلند تیپ ۵ به عنوان سيمان پرتلند اصلاح شده ديوار گچي مصرف ويژه آن در قيمت سيمان سياه امروز ساخت بتن‏ هایی است كه حرارت هيدراتاسيون متوسط برای آنها ضرورت داشته و حمله سولفات‏ ها به آنها بیش از متوسط باشد.

فاز C3A<5

فاز C3A<5 این نوع سیمان , از سیمان نوع 2 نیز کمتراست , بنابراین درساخت بتن و ملات هایی به کار می رود که به شدت در معرض تاثیر سولفات ها قرار می گیرند. قيمت سيمان سياه امروز کاربرد این سیمان در لوله های انتقال آب و فاضلاب , ديوار گچي کانال های زه کشی ,مخازن آب ,سازه های در مجاورت محیط های گچی و سولفاتی و دیواره های حائل بین محیط های خاکی – گچی میباشد.

mweb_ahan
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *