قيمت آجر لفتون تهران

قيمت آجر لفتون تهران

قيمت آجر لفتون تهران

قيمت آجر لفتون تهران آجر لفتون از انواع مصالحی می باشد که در ساختمان سازی استفاده می شود و به نام های آجر سوراخ‌ دار، آجر ۱۰ سوراخ و آجر بهمنی نیز شناخته می شود.

قيمت آجر لفتون تهران

آجر ۱۰ سوراخ، آجری است که به واسطه سوراخ هایی که دارد، حدود ۲۵% حجم آن کاهش یافته است. مواد اولیه سازنده این آجرها خاک رس، خاک نسوز یا خاک شیل می باشند، البته قیمت آجر لفتون خاک رس معمولا کم تر از آجرهای سوراخ دار شیل یا نسوز می باشد.

قيمت آجر لفتون تهران
قيمت آجر لفتون تهران

چرا بازه قیمت آجر ده سوراخ متفاوت است؟

قیمت آجر لفتون اصفهان، یزد، تهران و… با توجه به عوامل زیر متفاوت می باشد:

  • متراژ کار
  • شهر محل پروژه
  • ابعاد؛
  • رنگ انتخابی (معمولا قیمت آجر قرمز ۱۰ سوراخ از سایر رنگ ها بیشتر است.)
  • نوسانات بازار

انواع رنگ آجر ده سوراخ

کارخانه آجر لفتون تهران، اصفهان، قم، تبریز و… و آجر لفتون دوقلو، این آجرها در ۳ رنگ رایج زیر تولید می کنند:

  • زرد
  • قرمز
  • گلبهی (پوست پیازی)

در میان انواع رنگ این آجرها، قیمت آجر سوراخ دار قرمز معمولاً بیشتر از سایر رنگ ها می باشد.

مقایسه آجر ۱۰ سوراخ ممتاز (درجه ۱) با درجه ۲

آجرهای درجه ۱ هم برای پشت کار و هم برای نما استفاده می شوند. اما آجرهای درجه ۲ تنها برای پشت کار قابل استفاده هستند، در غیر این صورت امکان شوره زدگی وجود دارد.
آجر لفتون درجه ۱ از لحاظ ظاهری کیفیت بیشتر و بهتری نسبت به آجر های درجه ۲ دارد.
قیمت آجر ده سوراخ درجه ۱ از درجه ۲ بیشتر است.

معرفی آجر لفتون سه طرف نما و چهار طرف نما

آجر ۱۰ سوراخ یزد، تهران، تبریز، اصفهان و… از لحاظ جهت قرار گرفتن در نما به ۲ شیوه تولید می‌شود:

آجر ۳ طرف نما: فقط یک سمت آجر دارای زوایای صاف می باشد. این آجر اصطلاحاً برای پشت کار استفاده می شود.
آجر ۴ طرف نما: همه زوایای این آجر یکدست و صاف می باشند و علاوه بر پشت کار، برای نما هم مناسب هستند.

کاربرد آجر لفتون

  • دیوار چینی
  • سوله سازی
  • محوطه باغ
  • محوطه کارگاه

آجر لفتون

آجر لفتون یا آجر 10 سوراخ نوعی آجر می باشد که در بسیاری از شهرها برای دیوار چینی استفاده می گردد.آجر لفتون یا آجر 10 سوراخ در رنگهای مختلف لفتون زرد و لفتون قرمز ولفتون گلبهی تولید می شود.نوع مرغوب آجر لفتون برای نما نیز استفاده می گردد.لفتون درجه دو برای پشت کار استفاده می شود. آجر لفتون در قالب کوچک و بزرگ نیز تولید می گردد.

آجر لفتون قرمز | آجر 10 سوراخ قرمز

امتیازدهی 4.83 از 5 در 6امتیازدهی مشتری
آجر لفتون قرمز یا آجر 10 سوراخ قرمز تماما از خاک شیل تولید شده است. خاک شیل در فرایند تولید زیر پرس 1000 تنی فشرده می شود و آجر لفتون بدون ریزش و بدون لپ پر شدن تولید می شود.پخت آجرهای لفتون قرمز به صورت کامل انجام می شود و کیفیت رنگ زیبای آن زبان زد می باشد.

آجر لفتون قرمز صادراتی

آجر قرمز ده سوراخ با کیفیت برای صادرات به سایر کشورها باید دارای چه ویژگی هایی باشد:

  • دارای نماد استاندارد کشور
  • بسته بندی مناسب
  • کیفیت حمل و نقل خوب
  • قیمتی مناسب
  • شوره نداشته باشد
  • لب پر نباشد
  • ضد سایش باشد
  • رنگی یکدست داشته باشد
  • آجر 10 سوراخ قرمز برای 4 طرف نما باشد
  • درصد جذب آب آجر سوراخ دار قرمز پایین باشد.

ليست قيمت آجر ده سوراخ

رنگ قرمزی که در آجر لفتون سوراخ دار به وجود می آید به خاطر دمای پخت خاص این آجر و مدت زمانی که آجر در کوره قرار می گیرد متفاوت است. همچنین یکی از دلایلی که باعث به وجود آمدن این رنگ زیبا می شود وجود اکسید های آهن در مواد اولیه و سنگ شیل می باشد. بنابراین رنگ قرمز و سرخ آجر لفتون کاملا طبیعی می باشد و داخل و بیرون آجر رنگی یکدست دارد.

آجر 10 سوراخ قرمز

با کیفیت ترین آجر لفتون، همین آجر 10 سوراخ قرمز (به انگلیسی Red Perforated Brick) می باشد که قیمتی به نسبت بالاتر از سایر آجرهای سوراخ دار دارد. قيمت آجر لفتون تهران از هر 4 طرف آجر لفتون قرمز رنگ کارخانه آجر امیران گستر می توان برای نمای ساختمان استفاده کرد. استحکام و مقاومت فشاری بالا در آجر ده سوراخ قرمز همواره زبان زد ساختمان ساز ها می باشد.

ابعاد استاندارد آجر لفتون قرمز برای صادرات

اندازه و سایز آجر لفتون قرمز رنگ چه برای صادرات و چه برای استفاده در پروژه های داخل کشور 5.5*20.5*10 سانتیمتر می باشد. قيمت آجر لفتون تهران وزن آجر لفتون قرمز نیز برای هر عدد حدودا 1450 گرم می باشد.

آجر 10 سوراخ قرمز 4 طرف نما

آجر لفتون با کیفیت بالا را میتوان برای چهار طرف نما استفاده کرد، قيمت آجر لفتون تهران یعنی هر 4 سمت یک آجر لفتون قرمز را میتوان برای نمای ساختمان استفاده کرد. یکی از مواردی که آجر با کیفیت را تعیین میکند 4 طرف نما بودن آن می باشد.

نحوه محاسبه تعداد آجر لفتون در یک متر مربع

خوب است بدانید برای محاسبه تعداد آجر لفتون در هر متر مربع از فرمول زیر به دست می آید.

  • برای چیدن تیغه 10 سانتی در هر متر مربع 80 عدد آجر لفتون قرمز مورد نیاز می باشد.
  • برای چیدن تیغه 20 سانتی در هر متر مربع 150 عدد آجر لفتون قرمز مورد نیاز می باشد.

    نحوه محاسبه تعداد آجر لفتون در یک متر مربع
    نحوه محاسبه تعداد آجر لفتون در یک متر مربع

تفاوت آجر لفتون تهران و آجر لفتون اصفهان

خاکی که برای تولید آجر لفتون نما استفاده می شود باید عاری از هرگونه مواد آهکی و محلول های نمک باشد. علت این امر ضد شوره شده آجر می باشد. قيمت آجر لفتون تهران خاک مورد استفاده در آجرهای تهران از مناطق اطراف شهرستان ورامین تهران می باشد که طبق آزمایشات صورت گرفته فاقد مواد آهکی می باشند

آجر لفتون قرمز صادراتی بدون شوره

آجرهای لفتون تولید شده در کارخانه آجر امیران گستر از خاک شیل و بدون هر گونه مواد آهکی و نمک محلول در خاک می باشند که همین امر باعث یکدست بودن رنگ آجرها می باشد. قيمت آجر لفتون تهران پخت کامل آجر لفتون نیز مزید بر علت عدم شوره زدن آجرهای کارخانه امیران گستر شده است.

کاربردهای مختلف آجرلفتون قرمز

اصلی ترین کاربرد آجر 10 سوراخ قرمز برای ساخت و دیوارچینی سوله می باشد. برخی دیگر از کاربردهای آجر لفتون قرمز:

  • دیوارچینی انواع ساختمان
  • دیوارچینی باغ
  • استفاده از نمای آجر قرمز کامل برای داخل و بیرون ساختمان
  • ساخت دیوار سوله های ورزشی و صنغتی
  • ساخت دیوار انواع سوله های ورزشی
  • سنگ فرش زمین

برخلاف آجرها و بلوک هاب بتنی، وزن پایین آجر لفتون نیز یکی از دلایلی می باشد که باعث ضد زلزله شدن ساختمان می شود. آجر لفتون قرمز تولید شده در کارخانه علاوه بر دیوارچینی محکم یک نمای بسیار زیبا و شیک به دیوار می دهد، رنگ آجر قرمز لفتون شبیه به آجر نسوز قرمز رنگ می باشد.

آجر لفتون قرمز رنگ چطور باعث ضد زلزله شدن ساختمان می شود؟

آجر لفتون بخاطر استحمام و مقاومت بالای آن با توجه به سوراخ هایی که دارد با استفاده از میلگردهایی که از بین آن ها عبور میکنند باعث ضد زلزله شدن دیوارهای ساختمان می شود. قيمت آجر لفتون تهران بنابراین با این آجر دیواری محکم ایجاد می شود که با زلزله های تا 8 ریشتر زلزله میتوانند دوام بیاورند و فرو نریزند.

قيمت آجر سه سوراخ

آجر قرمز سوراخدار در شرایط مختلف آب و هوایی و اقلیم های مختلف چگونه است؟ قيمت آجر لفتون تهران آجر لفتون قرمز در شهرهای بسیار سردسیر و گرمسیر تحمل بسیار بالایی دارند، این آجرها در کوره ها با دمای بسیار بالا پخت می شوند و شوک حرارتی بالایی را تحمل میکنند.

قیمت آجر لفتون قرمز تهران

کارخانه آجر امیران گستر در استان تهران واقع شده است و همین امر باعث کاهش هزینه حمل و باربری خواهد شد. قيمت آجر لفتون تهران ضمن اینکه به تمام شهر ها و شهرستان های کشور نیز آجر لفتون قرمز ارسال خواهد شد.

کوره های با آجر ثابت و آتش رونده

در این مدل از کوره ها آجر را به صورت ردیفی در سرتاسر کوره می چینند. قيمت آجر لفتون تهران آتش این کوره به صورت حرکت های رفت و برگشتی باعث پخت آجر ها خواهد شد.

کوره آجر پزی با آجر رونده و آتش ثابت

این مدل از کوره های آجر پزی دارای تونل آتش بوده به گونه ای که آتش حجیمی در وسط آن روشن می باشد. در این شیوه آجرها با استفاده از نوار نقاله از ابتدای این تونل وارد و از انتهای آن خارج می شوند و قيمت آجر لفتون تهران عملیات پخت در طی این مسیر انجام می شود. این شیوه از پخت آجر تقریبا مکانیزه بوده و از حالت سنتی خود خارج شده است.

کوره های با آجر ثابت و آتش ثابت

در کوره های با آجر ثابت خشت ها را به صورت دایره وار ولی با فاصله بر روی یکدیگر مانند برجی قرار می دهند. این فاصله ها برای عبور راحت و پخت بهتر آجرها در کوره می باشد. قيمت آجر لفتون تهران سپس آتش کوره را روشن کرده و زمان می دهند تا آجرها پخته شود.

خرید آجر لفتون

یکی از انواع آجرهای مورد استفاده در ساختمان، آجرهای لفتون است. آجرهای لفتون دارای سوراخ‌هایی هستند و از خاک رس ساخته شده و در کوره پخته می‌شوند. بهترین خاک رس برای پخت آجر در اصفهان یافت می‌شود. قيمت آجر لفتون تهران انواع مختلفی از آجر لفتون وجود دارد، اما آجر ده سوراخ پرکاربردترین نوع است.

سفال

لفتون قرمز (سفال) یکی از انواع آجرهایی است که در صنعت ساختمان استفاده می‌شود. یکی از مزایای آجر لفتون قرمز (سفال) این است که می‌توان از آن برای ایجاد دیوارهای حائل و غیر حائل استفاده کرد و قيمت آجر لفتون تهران پس از ایجاد دیوار و حصار می‌توان از آن به عنوان نما استفاده کرد، بدین معنی که نیازی به ایجاد یک نمای جدید نیست.

لفتون قرمز

سوراخ‌های آجر لفتون برای کاهش وزن آجر و عایق‌بندی و همچنین ایجاد خلاء ساخته می‌شوند. آجر لفتون در دو رنگ زرد و قرمز تولید می‌شود و سایز بزرگ آن در دیوارهای چینی حیاط، حصارها و ویلاها، قيمت آجر لفتون تهران سوله‌ها و حیاط استفاده می‌شود و سایز کوچک آجر لفتون برای خط کشی دیوار اتاق‌ها، تراس‌ها، حمام، توالت و سقف استفاده می‌شود.

مشخصات آجر لفتون

این نوع آجر مقاومت بسیار بالایی برای ساخت دیوار های حایل و متحمل وزن بالای بار می باشند. طریقه چیدمان این آجر ها به صورت پازلی بوده می باشد تا مقاومت دیوارها را در برابر تحمل فشار بالا ببرد. قيمت آجر لفتون تهران این مدل آجرها در دو اندازه قالب بزرگ و قالب کوچک تولید می شوند

ابعاد آجر لفتون کوچک

ابعاد آجر لفتون کوچک در دو اندازه 5 و 5.5 سانتی متر می باشد و وزنی حدود 750 و 800 گرم دارند که در بسته های 14 تا 16تایی به بازار عرضه می شوند. قيمت آجر لفتون تهران آجر لفتون قالب بزرگ نیز در اندازه های 5 و 5.5 و وزنی حدود 900 و 1200 در بسته های 14 تا 16 تایی عرضه می شوند.

علت قرار دادن سوراخ در سطح آجر لفتون چیست؟

به منظور کاستن از وزن آجر و به دلیل اینکه هزینه حمل و نقل آجر به محل انجام پروژه بالا نرود و همچنین استفاده کمتر از مواد اولیه برای تولید، آن ها را به شکل سوراخ دار تولید می کنند. قيمت آجر لفتون تهران یکی دیگر از دلایل وجود سوراخ در آجر لفتون را می توان چسبندگی بیشتر ملات و آجر دانست به این دلیل که زمان قرار دادن آجر بر روی سیمان، اندکی از ملات به داخل سوراخ ها نفوذ می کند

آجر لفتون چیست

آجر لفتون یکی از پرکاربردترین آجرها در صنعت ساختمان سازی است. قيمت آجر لفتون تهران شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا به این آجرها لفتون گفته می‌شود؟ جالب است بدانید که لفتون یکی از روستاهای اصفهان است که برای اولین بار این نوع آجر را تولید کردند. به همین دلیل این آجرهای سوراخ دار را لفتون می‌نامند.

قيمت آجر بهمني قرمز

معمولا آجرهای لفتون در دو رنگ زرد و قرمز تولید می‌شوند. بیشترین کاربرد سایزهای بزرگ این آجرها در ساخت حصار برای ویلاها، باغ‌ها، دیوار چینی نواحی باز وسیع و … است. قيمت آجر لفتون تهران از سایز کوچک آنها نیز برای دیوار چینی اتاق‌ها، بالکن‌ها، ساخت سقف‌های تیر آهنی و … استفاده می‌شود.

انواع آجر لفتون

قيمت آجر لفتون تهران آجر لفتون دارای انواع مختلفی می‌باشد که در رنگ‌های مختلف و سایز‌های گوناگون تولید می‌شوند. انواع آجر لفتون عبارتند از:

آجر لفتون دوقلو

قيمت آجر لفتون تهران نام دیگر این نوع آجر ۱۰ سانتی است. آجر لفتون دوقلو بعد از ساخت صادر می‌شود و بیشترین میزان صادرات به عراق است. این نوع آجر به سفارش مشتری تولید می‌شود.

آجر لفتون نیمه

قيمت آجر لفتون تهران این آجر یکی از انواع آجر لفتون است که دارای ۵ سوراخ است. به همین دلیل به این آجر، لفتون نیمه می‌گویند. همچنین نام دیگر آن آجر ۵ سوراخ یا آجر آب و خاک می‌باشد.

آجر لفتون ۱۰ سوراخ ۴ سانتی

قيمت آجر لفتون تهران از آجرهای لفتون برای نما و همچنین ساخت سازه استفاده می‌شود. این نوع آجر قدیمی‌ترین نوع آجر لفتون است که در شهر اصفهان تولید می‌شود.

آجر لفتون ۱۰ سوراخ ۷ سانتی

قيمت آجر لفتون تهران این آجر در دسته آجرهای قالب بزرگ است که به آن لفتون عراقی نیز می‌گویند. آجر لفتون ۷ سانتی ارزان‌تر از انواع دیگر آن است.

آجر لفتون ۱۰ سوراخ ۵.۵ سانتی

قيمت آجر لفتون تهران آجر لفتون ۵.۵ سانتی جزء آجرهای قالب بزرگ می‌باشد که در اجرای نمای سوله، کارخانه و کارگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آجر لفتون ۱۰ سوراخ ۵ سانتی

همانطور که می‌دانید آجر لفتون از خاک رس تولید می‌شود و پس از تولید توسط خشک کن، خشک می‌شود و به شکل آجری که به دست مصرف‌کننده رسیده است، می‌شود. آجر لفتون ۵ سانتی جزء آجرهای قالب کوچک هستند. قيمت آجر لفتون تهران کاربرد این آجر بیشتر در نما و در برخی از ساختمان‌ها برای سازه است.

دیوار چینی

اصلی‌ترین کاربرد آجر لفتون دیوار چینی، نمای سوله و اجرای سقف می‌باشد. این نوع آجر در دیوارهایی که وزن یا فشار را تحمل می‌کنند، استفاده می‌شود. این آجر برای نمای بیرونی شومینه و قسمت‌های داخلی ساختمان بیشتر استفاده می‌شود. قيمت آجر لفتون تهران امروزه از آجرهای نسوز برای نما و دیوارهای بیرونی شومینه استفاده می‌شود.

دیوار چینی
دیوار چینی

قيمت آجر 10 سوراخ تبريز

آجر لفتون سبب بالا بردن امنیت ساختمان می‌شود و می‌توان این آجر را با دیگر مصالح ترکیب کرد تا بنا زیباتر شود. شاید برای شما سوال باشد که سوراخ‌های موجود بر روی این آجر چه کاربردی دارند، قيمت آجر لفتون تهران باید بگوییم که این سوراخ‌ها باعث یکدست پخته شدن آجر و همچنین جلوگیری از ترک خوردن آن می‌شوند.

قيمت آجر سوراخي

نفوذ ملات در سوراخ های آجر ۱۰ سوراخ، باعث افزایش استحکام و ایستادگی دیوار می شود. قيمت آجر لفتون تهران همچنین با قرار گرفتن میلگرد در سوراخ های آجر، مقاوت آن در برابر زلزله نیز تضمین خواهد شد. شرکت خوارزم سازه، آجر ۱۰ سوراخ را در ابعاد و رنگ های مختلف از جمله آجر ده سوراخ قرمز یا آجر نسوز تولید می نماید.

وزن هر عدد آجر فشاري

آجرهای ۱۰ سوراخ از متداول ترین آجرها در ساخت بناها می باشند. آجرهای ده سوراخ معمولاً در ابعاد گوناگون ساخته می شوند. شیوه ساخت این نوع از آجرها با استفاده از دستگاه های مخصوص صورت می گیرد. قيمت آجر لفتون تهران تولید این نوع آجر در گذشته به روش‌های سنتی انجام می‌شد ولی هم اکنون با استفاده از تکنولوژی روز انجام می شود

قيمت آجر نما

آجرهای لفتون از بهترین کیفیت ممکن برخوردارند و با استفاده از دستگاه های مدرن ساخته می شوند. قيمت آجر لفتون تهران این نوع آجر اغلب رنگ گلبهی شکل یا قرمز دارد. همچنین نمونه های زرد این آجر در بازار موجود می باشد که از متداول ترین آجر های ۱۰ سوراخ به شمار می رود.

mweb_ahan
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *