پودر سنگ رنگی چیست

پودر سنگ رنگی چیست

پودر سنگ رنگی چیست

پودر سنگ رنگی چیست برای تولید خاک سنگ رنگی باید از کانی های معدنی رنگی استفاده نماییم. بیشتر پودر سنگ مورد مصرف در صنایع ساختمانی ، ذوب آهن ، کشاورزی ، تولید مواد شیمیایی و … از کانی های کربناته مثل سنگ آهک که سفید رنگ هستند بدست می آید.

پودر سنگ رنگی چیست

سنگپودر سنگ رنگی چیست های کربناته فراوان هستند و برای استفاده در صنایع مناسب می باشند. از طرفی قیمت آنها اندک است و هزینه های تولید را کاهش می دهد. اما خاک سنگ رنگی باید از سنگ های رنگی مثل اکسید های فلزی ، سنگ میکا ، سنگ مرمر ، مواد سیلیسی ، خاک اخرا و سنگ ملامیت تولید گردد.

پودر سنگ رنگی چیست
پودر سنگ رنگی چیست

پودر سنگ چیست؟

این ماده اغلب به نام «خاک سنگ» و «آرد سنگ» نیز شناخته می‌شود که تحت فرآیند سنگ‌بری به شیوه صنعتی و سایش لایه‌های مختلف زمین‌شناختی بر روی یکدیگر به روش طبیعی تولید می‌شود. هر دو این روش‌ها دارای مکانیزم‌های ساخت متفاوتی هستند که هدف‌شان تبدیل سنگ به پودر است.

پودر سنگ رنگی اصفهان

پودر سنگ رنگی اصفهان از مرغوبیت زیادی برخوردار است در حالی که نوعی خاک سنگ رنگی هم از کشور ترکیه وارد می شود که کیفیت مرغوبی دارد اما به دلیل قیمت گران ، برای مصرف در کارهای هنری مناسب است و برای صنایع ساختمانی گران می باشد.پودر سنگ رنگی تهران و قم هم از کیفیت قابل قبولی برخوردار است اما محصولی کمیاب محسوب می شود زیرا تولید آن اندک است و معمولا از رگه های بدست آمده در معادن سنگ تولید می گردد.

قیمت پودر سنگ رنگی

بالا بودن قیمت پودر سنگ رنگی نسبت به خاک سنگ سفید به این علت است که مقدار این سنگ های رنگی در معادن اندک است و معمولا فقط به صورت رگه هایی در معادن سنگ کربنات کلسیم یافت می شوند بنابراین میزان تولید آنها ناچیز است.

تفاوت پودر سنگ سفید با خاک سنگ رنگی چیست

برای تولید پودر سنگ باید سنگ های استخراج شده از معادن را با استفاده از دستگاه کوبشی و آسیاب های خاصی به اندازه ذرات بسیاری ریز تبدیل کنیم. تفاوت این دو محصول در نوع سنگ هایی است که کوبیده و پودر می شود. بیشتر سنگ های کربناته مثل سنگ آهک ، کربنات کلسیم ، دولومیت ، کلسیت و … سفید رنگ هستند و به فراوانی در معادن وجود دارند.

خاک سنگ رنگی

پودر بدست آمده از این سنگ ها هم مسلما سفید خواهد بود. اما در تولید خاک سنگ رنگی از سنگ های رنگی که معمولا اکسید های فلزی مثل اکسید آهن است استفاده می گردد. این سنگ ها پس از کوبیده شدن ، پودری به رنگ سنگ اولیه ایجاد می کنند. فروش پودر سنگ رنگی معمولا در رنگ های سبز ، قرمز ، صورتی ، زرد ، کرم و خاکستری انجام می شود.

تفاوت انواع پودر سنگ

تفاوت پودر سنگ رنگی با خاک سنگ سفید در نوع سنگ های کوبیده شده است. سنگ های موجود در معادن رنگ بندی های متنوعی دارند. بیشتر تولید پودر سنگ که برای مصرف ساختمانی و صنعتی استفاده می شود از سنگ های کربناته مثل سنگ آهک تهیه می گردد. سنگ های کربناته یعنی سنگ هایی که از خانواده کربنات کلسیم هستند ، بسیار فراوانند و در حدود ۴ درصد پوسته کره زمین را تشکیل می دهند.

پودر سیمان سفید چیست

اما برای تولید پودر سنگ رنگی باید از سنگ های رنگی استفاده نماییم. این محصول معمولا از سنگ های رنگی و زینتی گران قیمتی نظیر سنگ مرمر تهیه می شود. در تولید آن از رگه هایی که در معادن وجود دارد بهره می بریم. خاک سنگ رنگی در رنگ های زرد ، قرمز ، سبز ، نارنجی ، خاکستری ، سیاه و … وجود دارد.

تولید پودر سنگ رنگی

همان طور که پیشتر گفته شد ، برای تولید خاک سنگ رنگی باید از سنگ های رنگی استفاده شود چون سنگ های رایجی مثل سنگ آهک ، گچ و کربنات کلسیم سفید رنگ هستند. اکسید های فلزی اهمیت زیادی در تولید این محصول دارند. پودر تولید شده از سنگ هایی مثل اکسید آهن ، سنگ مرمر ، سنگ میکا ، خاک اخرا ، ترکیبات سیلیسکا و سنگ ملاکیت ، رنگی می شود. ا

انواع خاک سنگ

پودر خاک سنگ را می توان از سه جنبه تقسیم بندی نمود. اولا بر این اساس که از چه نوع سنگی تولید شده ، ثانیا درجه کیفیت و ثالثا منطقه تولید آن کجا باشد. بر همین اساس می توان موارد زیر را نام برد:

  • پودر سنگ آهک
  • خاک سنگ کربنات کلسیم
  • خاک سنگ سفید و رنگی
  • پودر سنگ سوپر و معمولی
  • پودر سنگ جوشقان
  • پودر سنگ الیگودرز
  • پودر سنگ قم
  • آرد سنگ مرداب (مردار سنگ)

سنگ‌آهک

در اثر کوبیده شدن انواع کانی‌هایی که در طبیعت وجود دارد مانند سنگ‌آهک یا کربنات کلسیم، سنگ مرمریت، سنگ گرانیت، سنگ آهن، سنگ نقره و… پودری به‌دست می‌آید که همان ویژگی‌های سنگ اصلی را دارد، با این تفاوت که به شکل پودر درآمده و میکرونیزه شده و سطح تماس آن افزایش پیدا کرده است بنابراین از آن می‌توان در صنایع گوناگون استفاده کرد پودر سنگ رنگی چیست .

پودر سنگی سفید

این ماده انواع متفاوتی دارد و شامل پودر سنگی سوپر، پودر سنگی سفید و پودر سنگی رنگی است. این نوع پودر یا خاک سنگ را می‌توان در بسته‌بندی‌های ۲۵ و ۵۰ کیلوگرمی در بازار یافت. سفیدترین پودر مربوط به پودر کربنات کلسیم یا پودر آهک است. ذرات در پودر به‌دست‌آمده از سنگ‌ها در اندازه‌های میکرون هستند و از جهاتی به آرد شباهت دارند، ازاین‌رو به آن آرد سنگ نیز گفته می‌شود.

کاربردهای صنعتی پودر سنگ

خاک سنگ کاربردهای صنعتی بسیاری دارد. یکی از کاربردهای خاک سنگ استفاده از آن به‌عنوان پرکن برای تولید کاشی، سرامیک و بتن است. همچنین خاک‌سنگ کربنات کلسیم در ساخت گاز دی‌اکسید کربن خوراکی که در تولید نوشابه‌های گازدار کاربرد دارد، مورداستفاده قرار می‌گیرد. دیگر محصولات فرآوری شده این ماده آهک است پودر سنگ رنگی چیست .

کاربرد در صنایع ساختمانی

بیشترین کاربرد خاک سنگ، در صنعت ساختمان‌سازی است. این ماده با دیگر مصالح ساختمانی مانند گچ، سیمان و سیمان سفید ترکیب می‌شود و به دلیل چسبندگی زیادی که دارد، باعث افزایش مقاومت و استحکام سازه می‌شود. همچنین از ترک خوردن سیمان بعد از خشک شدن نیز جلوگیری می‌کند پودر سنگ رنگی چیست .

سیمان

در صنایع گوناگون خاک سنگ با سیمان مخلوط می‌شود. این کار از دهه‌های پیش در جهان آغاز شده است، زیرا از آلودگی محیط‌ زیست جلوگیری می‌کند و نرخ نهایی تولید بتن را نیز کاهش می‌دهد. ضمن اینکه باعث افزایش مقاومت نهایی بتن می‌شود. از آنجا که در ایران معادن سنگ زیادی وجود دارد، تولید خاک سنگ نیز رونق زیادی دارد و به‌راحتی می‌توان این ماده ارزشمند را از سنگ‌ تولید کرد پودر سنگ رنگی چیست .

کاربرد خاک سنگ در مجسمه‌سازی

یکی از کاربردهای پودر سنگ برای تولید آثار هنری است. این ماده برخلاف سیمان بعد از خشک شدن ترک برنمی‌دارد، ازاین‌رو یک ماده مناسب برای ساخت آثار هنری زیبا به‌شمار می‌رود.خمیر سنگ انعطاف‌پذیری خوبی برای تغییر شکل دارد. از خمیر سنگ برای مجسمه‌سازی، گل‌سازی و انواع تابلوهای نقش‌برجسته می‌توان استفاده کرد. اما ماده اصلی تشکیل‌دهنده خمیر سنگ همان آرد سنگ است پودر سنگ رنگی چیست .

مجسمه‌سازی

این ماده نقش حجم‌دهنده و قوام‌بخش را در صنایع هنری نقش‌برجسته برعهده دارد. برای مجسمه‌سازی به‌طور معمول از پودرهای سفید استفاده می‌کنند و سپس با اضافه کردن مواد رنگی به خمیر سنگ، رنگ موردنظر را به‌دست می‌آورند اما استفاده از پودرهای رنگی تولید رنگ موردنظر را کمی مشکل‌تر می‌کند پودر سنگ رنگی چیست .

دیگر کاربردهای خاک سنگ

علاوه بر موارد یاد ‌شده، کاربردهای دیگری نیز برای خاک سنگ می‌توان برشمرد که عبارتند از:

– پاشش روی قیرگونی‌کاری
-دوغاب‌دهی سنگ، کاشی و سرامیک با مخلوط آرد سنگ و سیمان سفید
– استفاده از سنگ نمره، آرد سنگ و سیمان سفید در نمای ساختمان
– حجم‌دهنده و اتصال‌دهنده ذرات برای آسفالت جاده‌ها
– ماده گدازآور در کوره‌های انفجاری برای تولید سرباره مذاب
– تصفیه فاضلاب‌های شهری به دلیل ویژگی‌های میکروب‌کشی و ضدعفونی‌کننده
– دارای خاصیت ضداسیدی برای باز کردن راه فاضلاب‌ها
– اصلاح خاک‌های اسیدی در کشاورزی با افزایش PH خاک مناسب برای رشد گیاهان

نمای ساختمان پودر سنگ رنگی

پودر سنگ همانطور که نامش پیداست، شامل پودر انواع سنگ‌های معادن می‌باشد. این محصول را به صورت طبیعی و صنعتی قابل تولید است که روش طبیعی آن به صورت فرسایش سنگ‌های مختلف در پوسته زمین مانند سنگ آهک، سنگ گرانیت، سنگ مرمر، سنگ‌های آهنی و غیره به دست می‌آید. در حالی که روش صنعتی تولید مطابق با روش طبیعی شبیه‌سازی شده است که برای بدست آمدن حالت پودری سنگ از دستگاه‌های و ابزارهای قدرتمند مانند آسیاب‌های کوبشی و سنگ‌شکن‌ها استفاده می‌شود.

قیمت پودر سنگ اهک

هر مدل از روش‌ها برای تهیه پودر سنگ استفاده می‌شود و تنها تفاوتی که بین دو روش تولید وجود دارد، شکل و اندازه ذرات تشکیل‌دهنده پودر سنگ است. معمولا ذرات بدست آمده از روش طبیعی گردتر است و تحت اصطکاک کمتری قرار گرفتند. اما پودرسنگ به دست آمده از روش صنعتی به شکل نوک تیزتر است و برای مصارف مانند تولید آسفالت مناسب می‌باشد پودر سنگ رنگی چیست .

تصفیه آب آشامیدنی

سنگ پودر شده از آهک به دلیل داشتن ویژگی منعقدکنندگی بالا برای تصفیه آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد پودر سنگ رنگی چیست .

تولید ملات

اولین کاربرد خاک سنگ که به ذهن می‌رسد، استفاده از آن در زمینه ساختمانی و صنایع مرتبط است. از این محصول برای تهیه ملات و سیمان و ترکیب آن با ماسه استفاده می‌شود. همچنین برای ساخت بسیاری از مصالح ساختمانی مانند آجر، آسفالت، موزاییک، آجر سفال، آجر نما و حتی شیشه کاربرد دارد پودر سنگ رنگی چیست .

تولید غذا دام

جالب است بدانید خاک سنگ به دست آمده از سایش سنگ‌های کلسیمی و رسوبی بسیار پر طرفدار است و بدلیل وجود کلسیم قابل جذب در این نوع سنگ‌ها از خاک سنگ آن برای غنی‌سازی جیره غذایی دام و حیوانات بسیار استفاده می‌شود پودر سنگ رنگی چیست .

تولید آسفالت

این ماده در تولید آسفالت بسیار اهمیت دارد و به افزایش چسبندگی قیر کمک می‌کند. به همین خاطر، حین اقدامات قیرگونی، آسفالت‌ریزی و نصب ایزوگام پراستفاده است پودر سنگ رنگی چیست .

مصارف کشاورزی

یکی از کاربردهای چشمگیر خاک سنگ استفاده از آن در زمین‌های کشاورزی، باغداری و پرورش محصولات است. این محصول با خاصیت کنترل‌کننده اسیدیته خاک استفاده می‌شود که علاوه بر این مواد معدنی مفید مانند گوگرد، پتاسیم، آهن، منگنز و کلسیم را به خاک هدیه می‌دهد که در رشد و تقویت گیاهان بسیار موثر است و از اسیدی شدن خاک به دلیل مصرف بیش از حد کودهای شیمیایی و بارش باران اسیدی به‌خوبی جلوگیری می‌کند پودر سنگ رنگی چیست .

مصارف کشاورزی
مصارف کشاورزی

تولید کاغذ

خوب است بدانید این ماده در بازسازی کاغذهای استفاده شده و پیشگیری از قطع درختان جایگاه ویژه‌ای دارد و برای تولید کاغذ از کاغذهای ضایعاتی استفاده می‌شود. دلیل استفاده از آن افزایش حجم و خنثی‌سازی و جداسازی مواد شیمیایی مختلف است پودر سنگ رنگی چیست .

خاک سنگ جوشقان؛ سفید و درخشان

این مدل سنگ به دلیل رنگ سفید و درخشانش، بسیار معروف است و کیفیت آن نیز نسبت به دیگر خاک سنگ‌ها بیشتر می‌باشد پودر سنگ رنگی چیست .

خاک سنگ سفید و رنگی؛ حاصل از کوبش سنگ های رنگی

رنگ خاک سنگ با توجه به رنگ سنگی که کوبیده می‌شود می‌تواند متفاوت باشد. پودرهای رنگی به دست آمده از کوبش سنگ‌هایی به رنگ سفید، زرد، قرمز و خاکستری به دست می‌آید. جالب است بدانید بر اثر کوبش سنگ گرانیت، خاکی به رنگ سیاه خلق می‌شود پودر سنگ رنگی چیست .

پودر خاک سنگ مرداب یا همان سنگ مرده

یکی از رایج‌ترین و پرطرفدارترین خاک سنگ‌های موجود برای مصارف بهداشتی، خاک سنگ مرداب است که با نام‌های سنگ مرده و سنگ نقره شهرت دارد. این خاک سنگ را می‌توان از عطاری‌ها به نام زاج سفید تهیه نمود و برای رفع بوی بد بدن و کفش استفاده کرد. البته اکثر پزشکان به دلیل وجود عناصر سمی و فلزات سنگین در این خاک، استفاده از آن را اصلاً توصیه نمی کنند پودر سنگ رنگی چیست .

سیمان یک پودر سفید رنگ و مقاوم

مطمئناً با سیمان آشنا هستید و می‌دانید یکی از رایج‌ترین مواد مصالح ساختمانی به حساب می‌آید. این ماده به صورت پودر سفید رنگ در پاکت‌های کرم رنگ عرضه می‌شود که خاصیت خود را هنگام ترکیب با آب نشان می‌دهد. هنگام ترکیب با آب، سیمان به یک ماده بسیار مقاوم در برابر رطوبت حرارت و غیره تبدیل می‌شود و در زمینه‌های مختلف ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد پودر سنگ رنگی چیست .

دیگر مصالح در ساختمان‌سازی

مصالح ساختمانی به عنوان ابزار اصلی و پایه برای ایجاد یک بنا شناخته می‌شوند و هرگز نمی‌توان با استفاده از ساده‌ترین مصالح کیفیت یک بنا را تضمین نمود و یا اصلا بنا را به اتمام رساند. مصالح مورد استفاده در ساختمان‌سازی در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار دارد که از ساده‌ترین انواع آن شروع می‌شود و به تخصصی‌ترین مواد خاتمه پیدا می‌کند پودر سنگ رنگی چیست .

سنگ

علاوه بر پودر سنگ از خود سنگ هم برای ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. از کاربردهای متنوعی دارد از سنگ‌های تزیینی برای تزیین نمای بیرون ساختمان استفاده می‌کند که این گزینه مقاومت خوبی در برابر تغییر دما و خوردگی از خود نشان می دهد و به دلیل استقامت بسیار بالا ساختمان سازی جایگاه ویژه ای دارد پودر سنگ رنگی چیست .

آجر؛ آهکی و رسی

امروزه شاهد انواع آجر در زمینه ساختمان‌سازی هستیم. اما به طور کلی، این ماده به دو صورت آهکی و رسی تولید می‌شود که متریال آهکی آن از سنگدانه‌های سیلیسی و مدل رسی از سلیکات‌های آلومینیوم تهیه می‌شود. در حالی که از نظر ظاهری بسیار متنوع هستند؛ طوری که می‌توان برای از زیباترین آنها برای آجر نما استفاده کرد. معمولا قیمت آجر با توجه به سختی ساخت و زیبایی ظاهری آن مشخص می‌شود پودر سنگ رنگی چیست .

سرامیک ظاهری بسیار شبیه سنگ

استفاده از سرامیک در ساختمان سازی بیشتر هدف تزئینی دارد و برای نمای داخلی به خصوص کفپوش‌ها از آن استفاده می‌شود. ظاهر سرامیک بسیار شبیه سنگ است. اما از نظر ساختاری ظرافت خاصی دارد که از خاک رس ماسه و دیگر مواد به دست می‌آید پودر سنگ رنگی چیست .

گچ؛ ماده سفید رنگ و هموارکننده سطح

گچ هم به عنوان یکی از مهم‌ترین مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که از نظر ظاهری سفید رنگ است و بر اثر ترکیب آن با آب به ماده سفت تبدیل می‌شود. از این ماده برای هموار کردن سطح کاشی‌کاری، تولید سقف کاذب، سرامیک‌کاری و غیره استفاده می‌شود و در آخر ساخت یک بنا جهت سفید کردن دیواره‌های داخلی به کار می‌رود پودر سنگ رنگی چیست .

پودر خاک سنگ

پودر خاک سنگ یکی از پرمصرف‌ترین و ارزان‌ترین مواد مورد استفاده در زمینه ساخت‌وساز است که هدف استفاده از آن کاهش هزینه تهیه و افزایش حجم ملات می‌باشد. این محصول علاوه بر زمینه ساختمان‌سازی برای مصارف مختلفی با توجه به نوع سنگ موجود در آن کاربرد دارد که می‌توان در رنگ‌ها و سایزهای متخلف دانه‌، آن را تهیه کرد پودر سنگ رنگی چیست .

خرید پودر سنگ رنگی مشهد

از پودر سنگ رنگی مشهد می‌توان در تمامی نقاط مختلف کشور استفاده کرد؛ به طور مثال پیشنهاد می‌کنیم از این محصول باکیفیت مجموعه ما در شرکت کربنات خورشید، برای نماسازی استفاده کنید؛ زیرا از مقاومت بسیار خوبی در برابر تغییرات آب و هوایی برخوردار است؛ درحقیقت کیفیت بالای پودر سنگ رنگی مشهد به اندازه‌ای است که در برابر رطوبت دچار فرسودگی نمی‌شود پودر سنگ رنگی چیست .

پروژه‌های عمرانی

پودر سنگ رنگی جزو متریالی است که در پروژه‌های عمرانی بسیار کاربرد دارد و از این ماده مهم در نماسازی ساختمان استفاده می‌شود؛ علاوه‌بر آن اضافه کردن این پودر سنگ برای چسباندن کاشی و سرامیک ساختمان کاملا ضروری است.توجه داشته باشید که اگر پودر سنگ رنگی از دانه بندی و کیفیت خوبی برخوردار نباشد، کاشی و سرامیک‌های ساختمان پس از مدتی از کف و دیوارهای ساختمان جدا می‌شوند پودر سنگ رنگی چیست .

قیمت پودر سنگ سال 1401

توجه داشته باشید که برای خرید پودرسنگ رنگی نمی‌توان به هر شرکت غیررسمی اعتماد کرد؛ زیرا بسیاری از شرکت‌های سودجو، نمونه بی‌کیفیت پودرسنگ رنگی را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهند؛ این موضوع باعث می‌شود که پودرسنگ از مقاومت خوبی برخوردار نباشد و نتیجه نهایی پروژه شما را دچار مشکل کند پودر سنگ رنگی چیست .

خرید پودر سنگ رنگی معطر

پودر سنگ رنگی معطر جزو پرمصرف‌ترین پودرسنگ در صنایع مختلف محسوب می‌شود؛ زیرا برای خلق آثار هنری، بسیار مقاوم‌تر از سایر پودرسنگ‌های دیگر است؛ علاوه‌بر آن سطح صاف و صیقلی آن بهترین گزینه ممکن برای ساخت انواع مجسمه‌های هنری و گیفت‌ها به حساب می‌آید؛ از دیگر مزیت‌های بسیار خوب پودر سنگ رنگی معطر می‌توان به قابلیت بالای انحلال‌پذیری آن اشاره کرد پودر سنگ رنگی چیست .

خرید پودر سنگ رنگی معطر
خرید پودر سنگ رنگی معطر

سنگ گرانیت

ناگفته نماند، پودر سنگ از طریق فرسایش یخبندان‌ها و نفوذ آب با داخل سنگ‌ها در طول دوره‌های زمین‌شناختی به شکل طبیعی تولید می‌شود. نوع سنگ مورد سایش و فرسایش که منجر به تولید انواع کانی‌ها می‌شود، می‌تواند شامل سنگ آهک، کربنات کلسیم، سنگ گرانیت، مرمر و موارد بیشتر باشدپودر سنگ رنگی چیست .

mweb_ahan
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *