آجر لفتون یزد

آجر لفتون یزد

آجر لفتون یزد

آجر لفتون یزد آجر لفتون یا آجر 10 سوراخ نوعی آجر می باشد که در بسیاری از شهرها برای دیوار چینی استفاده می گردد.آجر لفتون یا آجر 10 سوراخ در رنگهای مختلف لفتون زرد و لفتون قرمز ولفتون گلبهی تولید می شود.نوع مرغوب آجر لفتون برای نما نیز استفاده می گردد.لفتون درجه دو برای پشت کار استفاده می شود. آجر لفتون در قالب کوچک و بزرگ نیز تولید می گردد.

آجر لفتون یزد

استان یزد یکی از بزرگ‌ترین استان‌های کشور هست که درزمینهٔ صنعت ازجمله صنعت ساختمان حرفی برای گفتن دارد ، یکی از بزرگ‌ترین استان‌های تولیدکننده و صادرکننده انواع مصالح ساختمانی هست . آجر لفتون یزد با قرار گرفتن یزد در منطقه شیرکوه و داشتن خاکی مرغوب یکی از قطب‌های مهم تولید آجر و کاشی و سرامیک ایران هست .

آجر لفتون یزد
آجر لفتون یزد

شهر یزد

شهر یزد از صدها سال پیش در امر تولید آجر فعال بود و در قدیم مثل شهرهای قم و اصفهان از مهم‌ترین شهرهای فعال تولید آجر بوده است .آجر ۱۰سوراخ برخلاف شهر قم که یکی از قطب‌های مهم تولید آجر در قدیم بوده و رفته‌رفته از گردونه صنعت آجر اتوماتیک خارج‌شده، شهر یزد به یکی از مهم‌ترین تولیدکننده و صادرکننده آجر ایران تبدیل‌شده و با دارا بودن کارخانه‌های مهمی درزمینهٔ تولید آجر لفتون و سفال بخش عمده مصالح استان‌های همجوار خود را به‌غیراز اصفهان را تأمین می‌کند

لیست قیمت انواع آجر لفتون یزد

استان یزد یکی از بزرگ‌ترین استان‌های کشور هست که درزمینهٔ صنعت ازجمله صنعت ساختمان حرفی برای گفتن دارد ، یکی از بزرگ‌ترین استان‌های تولیدکننده و صادرکننده انواع مصالح ساختمانی هست . با قرار گرفتن یزد در منطقه شیرکوه و داشتن خاکی مرغوب یکی از قطب‌های مهم تولید آجر و کاشی و سرامیک ایران هست . آجر ۱۰سوراخ شهر یزد از صدها سال پیش در امر تولید آجر فعال بود و در قدیم مثل شهرهای قم و اصفهان از مهم‌ترین شهرهای فعال تولید آجر بوده است .

تجارت فروش

بازرگانی و تجارت فروش این نوع از آجر ها در کشور در سطح و جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و سالانه در اکثر شهر های ایران این نوع از آجر ها توسط کارخانجات زیادی تولید می شوند و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. آجر ۱۰سوراخ در واقع می توان گفت که به نوعی، بازرگانی های فروش آجر لفتون، آجر لفتون یزد سهم زیادی در تجارت و اقتصاد و کسب درآمد کشور دارند و به دلیل تولید زیاد این نمونه ها در کشور، صادرات این محصولات هم به کشور های دیگر نیز زیاد می باشد.

قیمت آجر لفتون عمده ای

با توجه به انواع مختلف این اجر ها و باتوجه به این که در کیفیت های مختلفی وجود دارند، قیمت این نمونه ها هم باهم متفاوت است. در مجموع، قیمت عمده آجر لفتون با توجه به کیفیت بالای آنها، به نسبت گران تر و بالاتر نیز می باشد. آجر ۱۰سوراخ آجر لفتون یزد عوامل زیادی هم در قیمت گذاری این آجر ها موثر می باشند، ولی در مجموع نمی توان یک لیست قیمت ثابتی را برای آنها در یک مدت زمان مشخصی در نظر گرفت

مشخصات آجر لفتون

این نوع آجر مقاومت بسیار بالایی برای ساخت دیوار های حایل و متحمل وزن بالای بار می باشند. آجر لفتون یزد طریقه چیدمان این آجر ها به صورت پازلی بوده می باشد تا مقاومت دیوارها را در برابر تحمل فشار بالا ببرد. آجر ۱۰سوراخ این مدل آجرها در دو اندازه قالب بزرگ و قالب کوچک تولید می شوند که از آجرهای قالب کوچک زرد رنگ هستند و معمولا در ساخت و ساز پشت کاز و طاقه زنی استفاده می شود.

لفتون قالب بزرگ

از لفتون قالب بزرگ در داخل نمای ساختمان و توکار استفاده می گردد . ابعاد آجر لفتون کوچک در دو اندازه 5 و 5.5 سانتی متر می باشد و وزنی حدود 750 و 800 گرم دارند که در بسته های 14 تا 16تایی به بازار عرضه می شوند. آجر لفتون یزد آجر لفتون قالب بزرگ نیز در اندازه های 5 و 5.5 و وزنی حدود 900 و 1200 در بسته های 14 تا 16 تایی عرضه می شوند.

آجر لفتون نما چیست و چه کاربردهایی دارد؟

آجر سوراخ دار لفتون ، به علت داشتن نوع ساخت ویژه و خاص خود و وجود سوراخ‌های تبادل هوا در بافت این آجر، بهترین نوع مصالح ساختمانی، برای ایجاد دیوار و کشیدن تیغه‌های محکم و استوار در فرایند ساختمان سازی است. آجر لفتون یزد این آجر، به علت داشتن سوراخ و سبک بودن ساختار خود، آب کمی جذب می‌کند و موجب عدم سنگین شدن بی‌دلیل بنا می‌شود،

نام‌های دیگر آجر لفتون کدام است؟

بیش‌از آنکه با کاربردهای گسترده و مزایای این نوع آجر درجه یک، آجر لفتون یزد در دنیای ساختمان سازی آشنا شوید بهتر است بدانید که آجر سوراخ دار لفتون، به نام‌های زیر نیز در دنیای ساختمان سازی و صنعت، معروف است:

  • آجر ۱۰ سوراخ
  • آجر ماشینی
  • آجر لفتون ۱۰ سوراخ
  • آجر ماشینی سوراخ دار
  • آجر نما ۱۰ سوراخ
  • آجر نما لفتون
  • آجر ۱۰ سوراخ صادراتی
  • آجر لفتون صادراتی
  • آجر بهمنی
  • آجر رسی
  • آجر بهمنی قرمز
  • آجر سفال
  • آجر سوراخ دار
  • آجر نما سوله سازی
  • آجر توکار زبره
  • آجر نما لفتون و …

کاربردهای آجر سوراخ دار لفتون در ساختمان سازی

به جرئت می‌توان گفت که در صورت نبود این نوع آجر، کار ساختمان سازی و بنایی در سراسر دنیا تعطیل خواهد شد، آجر لفتون یزد مهم‌ترین کاربردهای آجر سوراخدار به شرح زیر است:

  • کشیدن تیغه‌ محکم
  • ساختن دیوار‌های باربری
  • کاربرد در تمامی انواع ساختمان سازی
  • سقف زدن
  • طاق زنی
  • دیوار چینی سوله و …

چرا آجر ماشینی به لفتون مشهور شد؟

این آجر، اولین بار در لفتون، شهرستانی در قلب اصفهان تولید و به کار گرفته شد، آجر لفتون یزد به همین دلیل، آجر ماشینی ۱۰ سوراخ، به نام (لفتون) در دنیای ساختمان سازی و معماری، مشهور شد.

مزایای استفاده از آجر ۱۰ سوراخ لفتون

  1. قیمت عالی
  2. استحکام بالا
  3. عدم شوره زدن
  4. رضایت مصرف کنندگان
  5. سابقه درخشان
  6. وجود انواع مختلف و تنوع بالا
  7. رنگ ثابت
  8. عدم استهلاک در زمان طولانی
  9. مقاومت برابر زلزله
  10. عدم نیاز به کار اضافه برای نماکاری و …

فرق آجر فشاری و آجر لفتون چیست و کدام بهتر است؟

آجر فشاری، ظاهر متفاوت‌تری نسبت به آجر ماشینی یا لفتون دارد و امروزه اکثر ساختمان‌ سازان ترجیح می‌دهند از آجر سوراخ دار لفتون، آجر لفتون یزد استفاده کنند؛ مهم‌ترین مزایای آجر سوراخ دار لفتون نسبت به آجر فشاری، به شرح زیر است:

  • نیاز به ملات کم‌تر
  • جذب آب کمتر
  • وزن سبک
  • کاربرد ساده‌تر
  • استحکام بالا
  • مقاومت در برابر زلزله

آجر ماشینی

ابعاد استاندارد لفتون زرد: ۵.۵*۱۰*۲۱ با وزن ۱۱۵۰ گرم
ابعاد استاندارد لفتون قرمز: ۵.۵*۱۰*۲۰.۵ با وزن ۱۴۵۰ گرم (آجر لفتون یزد وزن پایین این آجر به کاهش هزینه های حمل و نقل کمک شایانی می کند و بسیار مناسب صادرات به عراق و کشور های همسایه می باشد.)

آجر لفتون، مناسب نمای ساختمان است؟

بله! یکی از مهم‌ترین موارد استفاده این نوع آجر، آجر لفتون یزد کاربرد آن در ایجاد نمای ساختمان است که امروزه در ایران، به شدت مورد استفاده افراد است، انواع مختلف آجر نما لفتون، به شرح زیر است:

  • آجر ماشینی سه طرف نما
  • آجر ماشینی چهار طرف نما
  • آجر لفتون پشت کار

کدام نوع آجر ۱۰ سوراخ لفتون صادراتی، گران‌تر است؟

در میان رنگ‌های مختلف این آجر، نوع قهوه‌ای و گلبهی، آجر لفتون یزد تقریبا قیمت گران‌تری دارد اما در کل، آجر لفتون زرد و قرمز نیز کاربرد گسترده‌ای دارند و در بسیاری از صنایع ساختمان سازی، به وجود آن‌ها نیاز است.

مقاومت آجر لفتون در برابر آتش، چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین عوامل استفاده گسترده این آجر در صنایع مختلف ساختمان سازی، تحمل و تاب آوری آن در برابر حرارت و آتش است. آجر لفتون یزد ترکیبات مواد به کار رفته در ساختار آجر سوراخ دار لفتونی موجب شده است که آن، در برابر حجم حرارت بالا کمترین آسیب را ببینید و در نتیجه، بافت ساختمان سالم بماند.

استحکام آجر لفتون چقدر است؟

آجر لفتون، یکی از مستحکم‌ترین آجرهای ساخته شده در سراسر دنیا است، در اکثر ساختمان‌های ضدزلزلزله، از این نوع آجر، برای پیشگیری از ایجاد حوادث، استفاده می‌شود. آجر لفتون یزد نوع مواد اولیه به کار رفته در این آجر و فرایند تولید آن، ۲ تا از مهم‌‌ترین عواملی است که موجب شده امروزه این آجر، در برابر گستره وسیعی از فشار، تاب بیاورد و موجب ایجاد خسارت نشود.

بسته بندی آجر ۱۰ سوراخ لفتون، چطور انجام می‌شود؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که بر کیفیت فرایند ارسال آجرنما لفتونی، تاثیر می‌گذار، نحوه بسته بندی آن است، این آجر در ۳ نوع زیر، برای ارسال، بسته بندی می‌شود:

  • فله‌ای
  • پالت

آجر لفتون یزد اصولا هرکارخانه‌ای روال کاری بسته بندی و ارسال آجر خود را دارد اما امیران نما در تلاش است تا هر روزه با بهترین کیفیت خدمات تولید و ارسال آجر لفتون را به هم وطنان خود، ارائه نماید.

ابعاد آجر لفتون

این محصول در ابعاد مختلفی تولید می شود. پرکاربردترین آن 21/5×10×5/5 سانتی می باشد. از دیگر ابعاد آن می توان به 23×11×7 ، 21/5×10×5 و 21/5×10×4 اشاره کرد. این محصول در رنگ های زرد، قرمز، گلبهی و قهوه ای تولید می شود. آجر لفتون یزد رنگ های زرد و قرمز پرکاربرد تر هستند. قیمت آجر لفتون زرد و قرمز از بقیه مناسب تر است. این محصول به دو صورت ساخته می شود.

  • اکسترودی یا وایر کات (Wire Cut) : حاصل این روش تولید محصول سه طرف نما است.
  • پرسی : حاصل این روش تولید محصول چهار طرف نما است.

    ابعاد آجر لفتون
    ابعاد آجر لفتون

مواد تشکیل دهنده آجر لفتون

آجر لفتون از خاک رس ساخته می شود. شاید دلیلی که نام دیگر آن آجر رسی است همین باشد. باتوجه به اینکه خاک منطقه ی اصفهان مرغوب ترین خاک برای تولید این محصول است، از این رو بهترین تولیدات کشور نیز متعلق به این استان است. آجر لفتون یزد کی از موارد مهمی که در تهیه ی آجر باید دقت شود، آب استفاده شده برای تشکیل گل اولیه است. در صورتی که آب دارای املاح و نمک باشد در نهایت آجر دچار شوره و کاهش استحکام می شود.

آجر سوراخدار از لحاظ رنگ

آجر لفتون در رنگ های قرمز ، زرد و گلبهی (پوست پیازی) تولید میشود و به سراسر کشور ارسال میشود. آجر لفتون یزد کیفیت تولید این آجر بر روی رنگ آن نیز تاثیر گذار است و معمولا آجر های درجه ۱ و ۲ دارای رنگ یکنواختی هستند.

آجر لفتون و انواع آن

آجر لفتون انواع متفاوتی دارد. لفتون قالب کوچک و قالب بزرگ در ابعاد آن ها تفاوت وجود دارد و این اختلاف مربوط به ارتفاع است. این نوع آجر ها دارای ۱۰ سوراخ هستند و به آجر ۱۰ سوراخ معروفند. آجر لفتون یزد آجر لفتون نیمه دارای ۵ سوراخ است. همچنین آجر سه گل دارای سه سوراخ است.

آجر لفتون از لحاظ کیفیت

این آجر در سه نوع درجه ۱، درجه ۲ و درجه ۳ در بازار موجود است. تفاوت آن نیز به روش تولید و پخت آن بستگی دارد. آجر لفتون درجه ۱ معمولا به روش تمام اتوماتیک تولید شده و از نظر سایز کاملا استاندارد و یک شکل است. درصد جذب آب نیز در این آجر کمتر از ۱۰ درصد است. همچنین رنگ یکنواختی دارد و در برابر خراشیده شدن مقاوم است. آجر لفتون یزد در اثر برخورد دو آجر با یکدیگر صدای سرامیک می دهد.

آجر لفتون سه طرف نما و چهار طرف نما

آجر لفتون ۳ طرف نما در واقع یک طرف آن صاف و یکدست است و بیشتر برای داخل کار استفاده می شود. اما آجر چهار طرف نما هر ۴ طرف آن دارای سطحی صاف و یکدست است و برای نمای ساختمان نیز مورد استفاده قرار می گیرد. کارخانه های آجر اصفهان از جمله آجر نقش جهان این آجر را در ابعاد مختلف تولید می کنند. آجر لفتون در جنوب کشور مانند استان های خوزستان، فارس ، کرمانشاه و شهرهای مرکزی مانند یزد کاشان، معمولا از اصفهان تامین میشوند.

تعداد آجرلفتون در هر مترمربع

یکی از سوالات پرتکراری که از ما پرسیده می شود، تعداد آجر لفتون برای استفاده در هرمتر مربع است. با دانستن این موضوع شما میتوانید تخمین هزینه ی مناسبی در مورد خریداری آجرسوراخدار نیز داشته باشید. همچنین در هنگام بارگیری نیز، برای رزرو ماشین به مشکل برنخواهید خورد و مقدار پرتی و هدر رفت آجر مورد نیاز شما کاهش خواهد یافت. در کل، دیوار های مرسوم، شامل دیوار های ۱۰ سانتی، ۲۰ سانتی و ۳۵ سانتی( از نظر ضخامت) می باشند.

ابعاد آجر لفتون

– قالب بزرگ (5.5×10×21.5)،(5.5×10×21)،(5.5×10×20)

– قالب متوسط (5.5×9×19)،(5.5×8×18 )

– قالب کوچک (5×9×19 )

-قالب عراقی (7×11×22)،(7×11×23)

ابعاد آجر سفال 15 در حالت استاندارد 20×20×15 می باشد. اما در بازار بیشتر در اندازه حدود 18×18×13 تولید می شود و تقاضای بازار هم بیشتر همین اندازه است. آجر لفتون یزد بنابراین قبل از خرید برای محاسبه تعداد مورد نیاز حتما سایز دقیق را از فروشنده سوال کنید تا دچار مشکل نشوید. ابعاد آجر سفال 10 در حالت استاندارد20×20×10 می باشد.

آجر سفالی

خاک رسی و خاک سفال مواد خام اولیه مورد استفاده در ساخت آجر است، آجر لفتون یزد که در اصلاح عام به طور کلی به این نوع آجر، آجر سفال می گویند. این دسته از آجرهای رسی از نظر ساخت، شکل و رنگ و مشخصات فنی در نهایت دقت تهیه می گردند و بسته به شکل آنها در نقاط مختلف ساختمان استفاده می شوند.

آجر فشاری

در گذشته از آجر فشاری برای این منظور استفاده می شد. آجر لفتون یزد آجر فشاری به علت وزن و جذب آب زیاد جای خود را به این محصول داد. این محصول از خاک رس ساخته می شود. نوع قرمز رنگ آن از خاک شیل و آجر مهندسی از ترکیب خاک شیل و نسوز تهیه می شود. به این محصول به علت تولید با ماشین آلات صنعتی، آجر ماشینی نیز می گویند.

ليست قيمت آجر ده سوراخ

این محصول دارای سوراخ های عمودی برای کم کردن وزن آن و پخت بهتر است. آکامل آن10 سوراخ، نیمه این محصول 5 سوراخ و آجر سه گل 3 سوراخ دارد. مهم ترین فاکتور در تعیین قیمت کیفیت آن است. آجر لفتون یزد این محصول از لحاظ کیفیت به سه دسته تقسیم می شود:

  • ممتاز : به صورت تمام اتوماتیک تولید می شود.
  • درجه یک: به صورت نیمه اتوماتیک تولید می شود.
  • درجه 2: به صورت آفتاب خشک تولید می شود.

آجر لفتون ۱۰ سوراخ

آجر لفتون ۱۰ سوراخ، به آجری گفته می شود که دارای ۸ الی۱۰ سوراخ برروی سطح مقطعش می باشد و قطر آن ۵/۱ تا ۵/۵ سانتی متر است. آجر لفتون یزد این آجر که به نام ممتاز و آجر ۵/۵ ممتاز نیز شناخته می شود، جهت نمای ساختمان، دیوار سالن ها و استفاده در سوله ها به کار گرفته می شوند.

آجر لفتون تهران

نفوذ ملات در سوراخ های آجر ۱۰ سوراخ، باعث افزایش استحکام و ایستادگی دیوار می شود. آجر لفتون یزد همچنین با قرار گرفتن میلگرد در سوراخ های آجر، مقاوت آن در برابر زلزله نیز تضمین خواهد شد. شرکت خوارزم سازه، آجر ۱۰ سوراخ را در ابعاد و رنگ های مختلف از جمله آجر ده سوراخ قرمز یا آجر نسوز تولید می نماید.

آجرهای ۱۰ سوراخ

آجرهای ۱۰ سوراخ از متداول ترین آجرها در ساخت بناها می باشند. آجرهای ده سوراخ معمولاً در ابعاد گوناگون ساخته می شوند. شیوه ساخت این نوع از آجرها با استفاده از دستگاه های مخصوص صورت می گیرد. آجر لفتون یزد تولید این نوع آجر در گذشته به روش‌های سنتی انجام می‌شد ولی هم اکنون با استفاده از تکنولوژی روز انجام می شود که همین امر موجب می شود تا کیفیت این محصول افزایش پیدا کند.

آجرلفتون

آجرهای لفتون از بهترین کیفیت ممکن برخوردارند و با استفاده از دستگاه های مدرن ساخته می شوند. این نوع آجر اغلب رنگ گلبهی شکل یا قرمز دارد. همچنین نمونه های زرد این آجر در بازار موجود می باشد که از متداول ترین آجر های ۱۰ سوراخ به شمار می رود. آجرهای ۱۰ سوراخ در مقابل انواع باد و باران و نور آفتاب مقاوم می باشند. آجر لفتون یزد این محصول اغلب وزن بسیار کمی دارند و به راحتی مورد استفاده قرار می گیرند.

آجر سوراخ دار

قرار داشتن این سوراخ‌ ها در آجر لفتون موجب می شود که در هنگام دیوارچینی ملات، به طور عمودی نیز در آجر نفوذ کرده و باعث افزایش استحکام بیشتر دیوار گردد. در ساخت دیوارهای حمال نیز به جهت اینکه می‌توان به وسیله سوراخ‌ های موجود در سطح آجر آن را با میلگرد مسلح کرد، از این نوع آجر استفاده می‌گردد. آجر لفتون یزد لازم به ذکر است که دیوار آجری مسلح به منظور مقابله با نیروی زلزله ساخته می‌شود.

آجر سوراخ دار
آجر سوراخ دار

آجر ۱۰ سوراخ زرد و قرمز رنگ

این آجرها از خاک رس مرغوب شهرهایی همچون اصفهان، یزد، قم و تبریز تولید می گردد. رنگ قرمز آن نیز از متداول ترین رنگ های این مصالح به شمار می رود. مصرف کنندگان می توانند آجر قرمز ۱۰ سوراخ ممتاز را، هم از نوع خاک رسی و هم در طرح های انگلیسی (نسوز) سفارش دهید. علاوه بر رنگ های زرد و قرمز، آجر لفتون یزد در کارخانه آجر ۱۰ سوراخ تهران، طرح های نسوز این آجرها در رنگ های گلبهی، پوست پیازی، سفید، کرم و … نیز تولید می شوند

ویژگی های آزمایشگاهی آجر لفتون

  1. استحکام و مقاومت بالا
  2. مقاوم در برابر یخ زدگی و سرمای شدید
  3. جذب آب استاندارد و متناسب با نیاز و کاربرد (۸ الی ۱۸ درصد وزن آجر)
  4. تراکم مولکولی خوب آجرنما به جهت آسیاب پودری و دانه بندی مناسب
  5. قیمت مناسب
  6. رنگ های طبیعی و غیر قابل تغییر در برابراشعه خورشید
  7. به علت درست شدن آجر از سنگ کائولند، مقاومت در برابر آتش سوزی و مقاومت بالا در برابر ضربه

قیمت آجر لفتون

آجر لفتون به دلیل داشتن سوراخ های عمودی دارای وزن کم تری است . این ویژگی پخت آجر را بهتر می کند . به همین دلیل قیمت آجر لفتون مناسب تر می گردد . آجر لفتون یزد آجر لفتون در سه مدل آجر لفتون کامل یا 10 سوراخ ، آجر لفتون 5 سوراخ یا نیمه و آجر 3 گل که دارای 3 سوراخ است تولید می شود .

ویژگی‌های ظاهری آجر ماشینی

آجر ماشینی یا مهندسی دارای ظاهر زیبا و مدرن دارد. یکی از مصالح ایده آل برای سبک های مختلف معماری محسوب می شود. آجرهای 10 سوراخ لفتون در قالب های کوچک و بزرگ تولید و عرضه می شوند. آجر لفتون یزد رنگ های مختلفی از آجر مهندسی توسط تولید کنندگان روانه بازار فروش آجر اصفهان می شود. مهم‌ترین رنگ‌های تولید شده آجر ماشینی یا همان آجر نما لفتون، به شرح زیر است:

  • آجر لفتون سوراخ دار زرد
  • اجر لفتون گلبهی
  • آجر لفتون سوراخ دار قرمز
  • اجر لفتون قهوه‌ای
mweb_ahan
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *