وزن آجر لفتون

وزن آجر لفتون

وزن آجر لفتون

وزن آجر لفتون از خاک رس یا شیل تهیه می شود و دارای ده سوراخ می باشد ، این نوع آجر در سایز قالب بزرگ و قالب کوچک تولید و عرضه می شود که دارای رنگ های زرد ، گلبهی و قرمز با کیفیت های متفاوت است.

وزن آجر لفتون

وزن آجر لفتون یا آجر ده سوراخ از جمله مصالح بنایی پرکاربرد در ساختمان است. بیشترین کاربرد این محصول در تیغه های جدا کننده ساختمان است. این آجر به همراه ملات ماسه سیمان کار می شود.

وزن آجر لفتون
وزن آجر لفتون

آجر لفتون قالب کوچک

وزن آجر لفتون قالب کوچک فقط در رنگ زرد تولید می گردد و رنگهای قرمز و گلبهی را شامل نمی شود.

موارد کاربرد آجر لفتون قالب بزرگ

اکثرا جهت طاق زنی مورد استفاده قرار می گیرد که در تهران ، کرج و یا شمال کشور بیشتر رایج است.
استفاده جهت منهول فاضلاب
این نوع آجر در دو نوع ابعاد تولید و عرضه می گردد

موارد کاربرد آجر لفتون قالب کوچک

  • طاق زنی
  • پشت کار
  • منهول فاضلاب
  • و اکثر در شهرهای جنوبی کشور از جمله اهواز و بوشهر بیشترین کاربرد را دارد.
  • این نوع آجر در دو نوع ابعاد تولید و عرضه می گردد.

آجر لفتون قالب بزرگ | آجر نما 10 سوراخ

آجر نما 10 سوراخ در دو نوع تولید می گردد :
درجه یک توکار که جهت طاق زنی و یا پشت کار مورد کاربرد قرار می گیرد
درجه یک نما : که مصرف بیشتری دارد و جهت نما کاری مورد استفاده قرار می گیرد

روش تولید آجر نما زرد:

آجر نما زرد 5.5 اغلب به دو روش تولید می گردد :

کوره هوفمان : در این نوع خط تولید احتمال دو رنگ شدن آجر وجود دارد مثلا به صورت گلبهی تولید شود
کوره تونلی : آجر در این نوع کوره ها به صورت یک دست تولید می گردد و رنگ یکنواختی دارد مثلا زرد یا زرد خیلی روشن متمایل به سفید
اگر در حین تولید آجر حرارت را کمتر کنیم آجر تقریبا به رنگ گل بهی متمایل می شود

آجر لفتون با ابعاد 5.5*10*21.5

بسته بندی : اصولا به صورت فله ای یا بسته بندی و یا پالت شده بسته بندی می گردد که در هر بسته 12 عدد می باشد و در هر پالت در کارخانه های مختبف تعداد متغیر است و در برخی کارخانه ها پالت ها 840 عددی است و این تعداد تا 920 عدد در هر پالت می رسد.

نحوه پالت بندی

لازم به ذکر است نحوه پالت بندی نیز در کارخانه ها متفاوت است به گونه ای که در برخی از کارخانه ها آجرها قبل از اینکه روی پالت قرار بگیرند بسته بندی می شوند سپس روی پالت منتقل می شوند و در برخی از کارخانه ها آجرها به صورت فله ای رو پالت قرار می گیرد.

آجر لفتون با ابعاد 7*11*23

این نوع وزن آجر لفتون که به آجر عراقی شهرت بافته است به دلیل سایز بزرگتری که دارد جهت ساخت بناهای بزرگ از جمله سوله ها بسیار مقرون به صرفه تر است بیشتر از این جهت که به دلیل ابعاد بزرگتر آن باعث تسریع ساخت و ساز می شود.

از لحاظ کیفیت به سه دسته تقسیم می شود:

• ممتاز : به صورت تمام اتوماتیک تولید می شود.
• درجه یک: به صورت نیمه اتوماتیک تولید می شود.
• درجه 2: به صورت آفتاب خشک تولید می شود.

ابعاد آجر لفتون

این محصول در ابعاد مختلفی تولید می شود. پرکاربردترین آن 21/5×10×5/5 سانتی می باشد. از دیگر ابعاد آن می توان به 23×11×7 ، 21/5×10×5 و 21/5×10×4 اشاره کرد. این محصول در رنگ های زرد، قرمز، گلبهی و قهوه ای تولید می شود. رنگ های زرد و قرمز پرکاربرد تر هستند. قیمت وزن آجر لفتون زرد و قرمز از بقیه مناسب تر است. این محصول به دو صورت ساخته می شود.

• اکسترودی یا وایر کات (Wire Cut)

حاصل این روش تولید محصول سه طرف نما است.

• پرسی

حاصل این روش تولید محصول چهار طرف نما است.

آجر لفتون

وزن آجر لفتون یکی از انواع آجر هایی است که در ساختمان سازی کاربرد دارد. لفتون، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان اصفهان است. این نوع آجر برای نخستین بار در روستای لفتون تولید شد و نام آن از زادگاهش گرفته شده است اما امروزه در شهرهای مختلف استان اصفهان و استان‌هایی مثل یزد تولید می‌شود.

دیوار چینی

این آجر در دو نوع زرد و قرمز تولید می شود و مورد استفاده ی سایز های بزرگ در دیوار چینی محوطه ها، حصارباغ ها و ویلاها، سوله ها و حیاط منازل به کار می رود. وسایز کوچک در چیدن دیوار اتاق ها، تراس ها، درپوش حمام و دستشویی و زدن سقف به کمک تیرآهن مورد استفاده قرار می گیرد.

مشخصات آجر لفتون

بهترین خاک رس برای پخت آجر در اصفهان یافت می شود. خاک رس منطقه اصفهان هیچ ناخالصی ندارد و بسیار مناسب آجر می‌باشد. پرمصرف ترین وزن آجر لفتون ، آجر 10 گل می باشد. این آجر دارای 10 سوراخ می باشد.

سه طرف نما

این سوراخ ها به منظور کاهش وزن آجر، عایق بندی و ایجاد خلاء بوجود آمده اند. وزن آجر لفتون که در شهرهای مختلف ایران به نامهای بهمنی ، زبره و ده سوراخ معروف است که سه طرف نما می باشد و کاربرد اصلی این آجر برای دیوار چینی و سقف و سوله است.

قيمت آجر لفتون

نوع مرغوب این آجر در اتمام کار بند کشی می شود و همزمان کار نما را هم انجام می دهد. وزن آجر لفتون دارای مدل‌های مختلفی است و در صنایع مختلف استفاده می‌شود، از خاک رس تولید شده و در کوره پخته می شود.

قيمت آجر بهمني قرمز

از این آجر بیشتر برای دیوارهایی که باید وزنی تحمل کرده یا فشاربر آن است استفاده می کنند. این آجر معمولا به صورت پازلی چیده می شود تا تحمل آن در برابر فشار و وزن بیشتر شود.

اجر سوراخ دار بهتر است يا اجر ساده

آجر به صورت دوبله یعنی دوقلو به سفارش تولید می شود. این آجر که به وزن آجر لفتون یا آجرنما لفتون یا آجر زبره یا آجرنما زبره یا آجر نما سوراخدار یا آجر سوراخدار یا آجر نما سوله سازی معروف است به صورت دو کاربرده مصرف میشود یعنی هم میتوان با آن دیوار های حایل و غیر حایل را ایجاد کرد و هم پس از مراحل ایجاد دیوار و بند کشی نیازی به ایجاد نمای مجدد نمی باشد.

آجر لفتون (سوراخ دار) و خصوصیات فنی آن

لفتون (سوراخ دار) از خاک رس خاک شیل و خاک نسوز تولید می شود. بهترین خاک رس برای ساخت آجر در اصفهان یافت می شود. یکی از دلایلی که خاک رس اصفهان مناسب پخت آجر است به این دلیل است که، در خاک رس اصفهان هیچ گونه ناخالصی وجود ندارد.

سوراخ بر روی آجر لفتون

در وزن آجر لفتون (سوراخ دار) که ده سوراخ داخل آجر دارد، دلیل وجود این تعداد سوراخ بر روی وزن آجر لفتون ، کاهش وزن آجر، عایق بندی و ایجاد خلاء در آن است. همچنین با وجود سوراخ در این آجر مواد اولیه کمتری برای ساخت آن به کار برده می شود و وزن سبک تری خواهد داشت.

مشخصات فنی

بخاطر همین مشخصات فنی آن است که وزن آجر لفتون (سوراخ دار) به دلیل وجود سوراخ های روی آن وزن کمتری نسبت به سایر آجرها دارد. بنابراین از این وزن آجر لفتون در دیوارهایی که باید وزنی تحمل کند یا فشاربر آن می شود مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی های آجر لفتون (سوراخ دار)

در استاندارد شماره ۷ مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران این سوراخ‌ها باید تمام ضخامت آجر را طی نموده و سطح مقطع مجموع سوراخ‌ها نباید بیشتر از ۲۵ درصد سطح بزرگ‌تر آجر باشد. فاصله سوراخ‌ها از لبه آجر و همچنین فاصله سوراخ‌ها از یکدیگر در هر بعد آجر نباید کمتر از ۳۰ درصد طول همان بعد باشد.

آجرنما لفتون

وزن آجر لفتون که با نام هایی مانند آجرنما لفتون یا آجر زبره یا آجرنما زبره یا آجر نما سوراخ‌دار یا آجر سوراخ‌دار یا آجر نما سوله سازی شناخته می شود، علاوه بر استفاده در دیوارهای حمال به عنوان نما نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

قيمت آجر سوراخ دار قرمز

بنابراین وزن آجر لفتون به صورت دو کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد. وزن آجر لفتون در دیوار های حایل و غیر حایل مصرف می شود. پس از مراحل ایجاد دیوار و بند کشی نیازی به ایجاد نمای مجدد بر روی دیوار نیست. بنابراین وزن آجر لفتون در شاخه آجر نما قرار می گیرد. جهت ساخت دیوارهای بیرونی استفاده می شود.

خصوصیات آجر لفتون ( سوراخ دار)

نوع مرغوب لفتون (سوراخ دار) در اتمام کار بند کشی می شود و همزمان کار نما را هم انجام می دهد. و این آجر دارای مدل‌های مختلفی است و در صنایع مختلف استفاده می‌شود، از خاک رس تولید شده و در کوره پخته می شود. و دارای خصوصیاتی در آجر نما دارند که عبارتند از:

• مقاومت فشاری بسیار بالا
• خاصیت ضد سایش بودن
• درصد جذب آب بسیار پایین
• مقاومت در برابر یخ زدگی
• عدم جذب آلودگی محیط به سطح آجرنما
• زیبا سازی نمای ساختمان ها
• عدم آسیب به خاک کشاورزی جهت تهیه مواد اولیه تولید
• کاهش چشمگیر آلودگی هوا در هنگام تولید

آجر لفتون چیست؟

وزن آجر لفتون یکی از انواع آجرهایی میباشد که در ساختمان سازی کاربرد دارد. وزن آجر لفتون دارای مدل‌ های مختلفی می باشد و در صنایع مختلف از آن استفاده می‌شود. وزن آجر لفتون برای نخستین بار در روستای لفتون(روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان اصفهان) تولید شد و نام آن از زادگاهش بر گرفته شده است، اما امروزه در شهرهای مختلف استان اصفهان و استان‌ هایی مثل یزد نیز تولید می‌گردد.

آجر لفتون چیست؟
آجر لفتون چیست؟

علت وجود سوراخ در اجر لفتون چیست ؟

به طور کلی وزن آجر ها زیاد میباشد. بنابراین هزینه حمل آجر تا محل کارگاه ساختمانی مقدار قابل توجهی می شود. به طوری که گاهاً هزینه حمل وزن آجر لفتون از قیمت وزن آجر لفتون درب کارخانه بیشتر می شود. بدین منظور برای کاستن از وزن آجر سوراخ هایی را در آن ایجاد می کنند که علاوه بر آن با ایجاد سوراخ ها مواد اولیه کمتری برای تولید وزن آجر لفتون مصرف می گردد.

مشخصات آجر لفتون

بهترین خاک رس برای پخت آجر معمولا در اصفهان یافت می شود. خاک رس منطقه اصفهان هیچ گونه ناخالصی ندارد و بسیار مناسب آجر می‌باشد. پرمصرف ترین آجر لفتون، آجر ۱۰ گل می باشد. این آجر شامل ۱۰ سوراخ می باشد.

سه طرف نما

این سوراخ ها به منظور کاهش وزن آجر، عایق بندی و ایجاد خلاء به وجود آمده اند. وزن آجر لفتون که در شهرهای مختلف ایران به نام های بهمنی، زبره و ده سوراخ معروف است که سه طرف نما میباشد. به طور معمول ابعاد آجر لفتون ۵*۲۰*۱۰ است و ابعاد آجر لفتون به طور مکعبی شکل نیز میباشد.

انواع آجر لفتون

وزن آجر لفتون در انواع و رنگ های مختلف و همچنین سایز های مختلفی تولید و روانه بازار می شود که به آنها در پایین اشاره شده است:

  1. آجر لفتون با قالب کوچک (۵*۲۱*۱۰)
  2. آجر لفتون با قالب بزرگ (۷*۲۱*۱۰)
  3. آجر لفتون عراقی
  4. آجر لفتون سه طرف نما
  5. آجر لفتون چهار طرف نما

کاربرد آجر لفتون

کاربرد اصلی وزن آجر لفتون برای دیوار چینی و سقف و سوله است. از وزن آجر لفتون بیشتر برای دیوارهایی که باید وزنی را تحمل کرده یا فشار بر آن است استفاده می کنند. این اجر معمولا به صورت پازلی چیده شده تا تحمل آن در برابر فشار و وزن بیشتر گردد.

عدم انتقال حرارتی

آجر ساختمانی باید در مقابل انتقال گرما وسرما عایق باشد که برای افزایش این خاصیت از طریق افزایش مواد آلی و سوختن آن در کوره و ایجاد تخلخل غیر موثر عمل می گردد.

تخلخل و نفوذ پذیری کم

هر چه میزان نفوذ پذیری و تخلخل موثر در آجر بیشتر باشد، موجب میشود که آجر آب بیشتری را جذب کرده و در سرما یخ ببندد که در اثر افزایش حجم و اعمال فشار، عمل ترکیدگی و درز و شکاف صورت میگیرد و نیز باعث انتقال سولفات ها به صورت محلول به سطح آجر می گردد.

مقاومت فشاری مناسب

مقاومت فشاری مناسب برای آجر معمولی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع و برای آجر های مرغوب ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع است.

مقاومت مناسب در برابر خراش، سایش و انحلال

این خواص میزان مقاومت آجر را در مقابل عوامل شیمیایی و مکانیکی نشان میدهند و با آزمایش های مربوط به خراش روی آجر توسط ابزار مختلف، آزمایش لوس آنجلس برای سنجش میزان سایش آجر و انحلال شیمیایی در برابر اسید های مختلف ضعیف و آب های اسیدی بررسی و سنجیده میشوند.

نداشتن ناخالصی های زیاد

آجر باید ناخالصی های آهن و مواد کمک ذوب و نیز قلوه های آهکی در حد معقول و مجاز داشته باشد و میزان ناخالصی ها با کیفیت آجر نسبت معکوس دارد و قلوه های آهکی نیز موجب ایجاد آهک زنده و سپس آهک آبدیده و افزایش حجم و درزو و ترک می گردند.

مقاومت خمشی مناسب

مقاومت خمشی آجر بستگی به مقاومت فشاری آن دارد، مقاومت خمشی آجر را با قرار دادن آن روی دو تکیه گاه به فاصله ۱۸ سانتی متر و وارد کردن بار در مرکز آن اندازه گیری می کنند. ضریب گسیختگی آجر بین ۱۰ تا ۲۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع است.

نداشتن تاب، فرو رفتگی و برآمدگی

این حالات میتواند در اثر عواملی نظیر وجود رس بیش از حد معمول، شوک های حرارتی درون کوره و روش خشک شدن نامناسب و وجود قلوه های آهکی و غیره باشد.

وزن مخصوص

وزن مخصوص آجر های معمولی ۱۵۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب و برای آجر های مرغوب ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است.

مقاومت دیوار آجری در برابر آتش سوزی

توانایی مصالح جهت مقاومت در برابر آتش به توانایی مقاومت در برابر انتقال حرارت بستگی دارد. ضمنا برای ساختمان های باربر، ضروری است که مواد و مصالح موجود پس از اینکه در معرض حرارت ناشی از آتش سوزی قرار گرفتند بتوانند به تحمل بارهای وارده ادامه دهند.

دارا بودن شکل منظم

یک وزن آجر لفتون سالم باید شکل هندسی منظم با سطوح صاف و گوشه های تیز داشته باشد در غیر این صورت نشان دهنده ضعف مکانیکی و احتمالا شیمیایی آن است.

انتقال صدا

توانایی یک دیوار یا کف آجری جهت مقاومت در عبور صدا از یک طرف به سمت دیگر امر بسیار مهمی در انتخاب مصالح دیوار به شمار میرود.

بر اساس استاندارد ها آجر های مصرفی در نما باید دارای مشخصات زیر باشند:

  • آجر های مصرفی در نما نباید دچار ترک خوردگی، شوره زدگی و … باشد.
  • لبه های آجر باید قائم و مستقیم و سطحشان صاف باشد.
  • در آجر های سوراخ دار باید سوراخ ها بر روی سطح بزرگ آجر به طور یکنواخت توزیع شده باشند.
  • آجر ها باید در برابر یخبندان مقاوم باشند.
  • پیچیدگی، انحنا و فرورفتگی در سطح آجر حداکثر ۴ میلی متر و در سطح متوسط آن تا ۵ میلی متر مجاز است.
  • آجر باید به طور کامل پخته و سفت باشد.
  • نما باید با سطح زیر کار اتصال کافی و مناسب داشته باشد تا هنگام بروز زلزله خطر جدا شدن و فرو ریختن آن وجود نداشته باشد.
  • نما باید قابلیت تحمل شرایط اقلیمی خاص را داشته باشد و تا حد امکان از مصالح سبک وزن استفاده شود.
  • از اجرای نماهای مجزا قبل از تکمیل سطح زیر کار پرهیز شود.

آجر چینی در نما

یکی از مسائلی که در نماسازی آجری مورد بحث قرار میگیرد نوع چیدمان آجر ها و دید بصری است که ایجاد می کند. از مهمترین انواع آجر چینی ها که از گذشته تاکنون بسیار رواج داشته است و بیشتر در ساختمان های سنتی دیده میشود، میتوان خون چینی، آجر مهری، رگ چینی، گل اندازی، گره سازی، آجر کاری رنگی و گره سازی و آجر کاری خفته را نام برد.

قيمت آجر لفتون تهران

کاربرد این نوع آجرها در ساخت و تهیه انواع دیوار های حایل و غیر حایل می باشد. با به کارگیری از این نوع آجر، دیوار ها دیگر احتیاجی به ایجاد مجدد نما ندارند. از مواد تشکیل دهنده وزن آجر لفتون ، می توان به خاک رس، خاک نسوز و شیل اشاره نمود. آجر لفتون در بازار به اسامی دیگری نیز شناخته می شود.

ليست قيمت آجر ده سوراخ

وزن آجر لفتون به نوعی از آجر گفته می شود که حاوی سوراخ هایی در سطح خود هستند که به جهت کاهش وزن آن تشکیل شده اند. از این رو، نام دیگر این دسته از آجرها را آجر سوراخ دار می نامند. سوراخ های موجود در سطح این دسته از آجرها، پختن اجرها را به صورت یکدست و یکنواخت انجام می دهد.

آجر لفتون قرمز

این دسته از آجر ها از خاک رس تشکیل می شوند و دارای سوراخ هایی نیز می باشند. مرغوب ترین خاک رس مناسب برای تهیه آجر های لفتون، خاک رس اصفهان می باشد. پرکاربرد ترین نوع وزن آجر لفتون ، آجر هایی هستند که در سطح آن ها ده سوراخ تعبیه شده است. حفراتی که در آجر ها ایجاد می شوند، به منظور کاستن از وزن آن ها و عایق بندی و ایجاد خلا تشکیل می شوند.

انواع کاربرد های آجر لفتون ها

از آجر لفتون ها می توان در ساخت نمای بیرونی شومینه و همچنین بخش های داخلی ساختمان ها نیز استفاده نمود.‌ البته که امروز در ساخت دیوار های بیرونی شومینه و نمای سازه ها از آجر های نسوز استفاده می کنند.

آجر لفتون دوقلو

استفاده از این دسته از آجرها، امنیت ساختمان را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. علاوه بر آن، این نوع آجرها را می توان با مصالح ساختمانی دیگر مخلوط کرد. ترکیب به دست آمده، می تواند نمای بیرونی سازه را زیباتر جلوه دهد.

آجر لفتون نیمه

آجر لفتون نیمه، وزن آجر لفتون دوقلو، آجر لفتون ده سوراخ ۷ سانتی متری، وزن آجر لفتون ده سوراخ ۴ سانتی متری، آجر لفتون ده سوراخ ۵ سانتی و آجر ۵/۵ سانتی از انواع متفاوت آن می باشد که بر اساس رنگ و سایز های گوناگون دسته بندی شده اند. در ادامه به بررسی مختصری از هریک می‌پردازیم:

مزایای آجر های لفتون

مقاومت و استحکام بالا، قیمت معقول و مناسب، رنگ ثابت، عدم ایجاد استهلاک در طولانی مدت، مقاومت در برابر زمین لرزه، وجود انواع متفاوت و تنوع بالای آنها و عدم نیاز به اضافه کاری برای نمای سازه ها از جمله ویژگی های این نوع آجرها می باشند. آجر های لفتون به ملات کمتری احتیاج دارند و میزان جذب آب آن ها بسیار پایین مشخص شده است.

آجر لفتون ده سوراخ

وزن آجر لفتون نیز ممکن است دچار مشکلاتی شود. چنانچه ترکیبات به کار رفته در آجرهای لفتون درجه یک و مرغوب نباشد، آجر در خودت نسبتا کوتاهی شوره می زند. اما اگر مواد اولیه آن، مرغوب انتخاب شوند، تحت تاثیر هیچ شرایطی شوره نمی زنند.

آجر لفتون ده سوراخ
آجر لفتون ده سوراخ

انواع سطوح کیفیت آجر لفتون ها

انواع کارخانه های تولید وزن آجر لفتون ، این محصولات را در ۳ کیفیت متفاوت تهیه می کنند که معمولا بهترین کیفیت آن مورد استفاده ساختمان سازان قرار می گیرند. در ادامه به سطوح متفاوتی از کیفیت این محصول می پردازیم:

سطح عالی و ممتاز

در طی پروسه تولید آجرهای لفتون در این سطح، میزان دخالت نیرو های انسانی و بهره گیری از از شیوه های سنتی، صفر درصد محاسبه شده است. دستگاه های حرفه ای و انواع روش های اتوماتیک جایگزین روش های سنتی قدیم تر شده اند.

سطح درجه یک

در این سطح، انواع روش های سنتی و قدیمی و اتوماتیک با یکدیگر تلفیق شده اند. همچنین نیرو های انسانی نیز در طی پروسه مراحل این سطح، دخیل می باشند.

سطح درجه دو

در این سطح، تقریبا ۹۰ درصد مراحل تولید آنها به بهره گیری از روش های مختلف دستی و سنتی وابسته است. در پایان تمامی مراحل انجام شده، آجر ها را با نور خورشید خشک می کنند.

خصوصیات فنی آجر سوراخ دار

آجر لفتون در رنگ های مختلفی تولید می شود. وزن آجر لفتون زرد ، آجر لفتون قرمز ، آجر لفتون پر تقالی ، آجر لفتون گلبهی و آجر لفتون قهوه ای از جمله رنگ های تولید شده آجر لفتون هستند. آجر لفتون زرد و قرمز کاربرد بیشتری نسبت به سایر رنگ های آجر لفتون دارند.

خصوصیات آجر نما ۱۰ سوراخ می توان به موارد زیر اشاره نمود :

• مقاومت فشاری بسیار بالا
• خاصیت ضد سایش بودن
• درصد جذب آب بسیار پایین
• مقاومت در برابر یخ زدگی
• عدم جذب آلودگی محیط به سطح آجرنما
• زیبا سازی نمای ساختمان ها
• عدم آسیب به خاک کشاورزی جهت تهیه مواد اولیه تولید
• کاهش چشمگیر آلودگی هوا در هنگام تولید

mweb_ahan
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *