نماي ساختمان پودر سنگ رنگي

نماي ساختمان پودر سنگ رنگي

نماي ساختمان پودر سنگ رنگي

نماي ساختمان پودر سنگ رنگي یکی از مهم ترین اجزای ساختمان سازی که برای ساخت آن از پودر سنگ جوشقان استفاده می شود ، نما می باشد . یک نمای خوب ساختمان همان کاری را می کند که یک لباس شیک و تمیز در هنگام ملاقات های ما انجام می دهد .

نماي ساختمان پودر سنگ رنگي

در حقیقت نمای ساختمان می تواند باعث جذب مشتری برای ساختمان شود و این مهم در فروش ساختمان نقش بسیار موثری دارد علاوه بر این کسانی که در یک ساختمان زندگی می کنند نماي ساختمان پودر سنگ رنگي متوجه این موضوع خواهند شد که زندگی در یک ساختمان با نمای زیبا چقدر می تواند لذت بخش باشد .

نماي ساختمان پودر سنگ رنگي

پودر سنگ جوشقان نمای ساختمان

ما انواع مختلفی از نماهای ساختمانی را داریم که عبارتند از نمای سیمانی ، نماشسته ، نمای رومی و…که هر یک دارای ویژگی های خاص خود می باشند نماي ساختمان پودر سنگ رنگي ولی چیزی که ما دراین جا مد نظر داریم و می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم نمای شسته می باشد که در آن از پودر سنگ جوشقان استفاده می شود .

چسبندگی نما به ساختمان بیشتر می شود !

اگر در ملاتی که برای نمای ساختمان ساخته و استفاده می شود از پودر سنگ جوشقان درجه یک استفاده شود ، نماي ساختمان پودر سنگ رنگي عمر آن نما بسیار زیاد می شود ، علت آن هم ویژگی چسبندگی است که پودر سنگ جوشقان در ملات ایجاد می کند و همین امر باعث می شود که ملات با کیفیت تری ساخته و استفاده شود .

رنگ سفید پودر سنگ جوشقان در نمای ساختمان

پودر سنگ جوشقان درای رنگ سفید و بسیار شفافی می باشد . این روزها استفاده از نماهایی که دارای رنگ سفید می باشند بسیار مد شده است و طرفرداران زیادی پیدا کرده است . پودر سنگ جوشقان نماي ساختمان پودر سنگ رنگي بنابراین استفاده از این پودر سنگ در نمای ساختمان می تواند باعث سفیدتر شدن و بهتر شده جلوه ی ساختمان شما شود .

پودر سنگ نمای رومی

با عنایت به مقاومت بسیار مناسب پودر سنگ و سیمان سفید برای اجرای نمای رومی و قیمت تمام شده پایین این مصالح ، بکارگیری نمای رومی نسبت نماي ساختمان پودر سنگ رنگي به سایر نماها اعم از شیشه ای و آجر نما و سنگ بسیار به صرفه می باشد. پودر سنگ جوشقان نماهای سیمان شسته با عناوینی همچون نمای رومی، نمای چکشی، نمای تیشه ای، نمای کلنگی، نما شسته، نمای کمچه ای و نمای تگری شناخته می شوند.

رنگ بندی نمای سیمانی رنگی

رنگ بندی نمای سیمانی رنگی بسیار متنوع بوده و طیف گسترده ای را شامل می شود. هم چنین می توان رنگ های خام موجود را با یک دیگر ترکیب کرده و رنگ های جدید و زیبایی به وجود آورد. هم چنین برای ایجاد طرح های زیباتر و چشم نواز تر از الگوهای لوزی یا مستطیل شکل برای طراحی نمای ساختمان سیمان رنگی استفاده می شود. پودر سنگ جوشقان نماي ساختمان پودر سنگ رنگي در ادامه به معرفی بیشتر متریال نمای سیمان رنگی پرداخته می شود.

ماده اصلی سیمان رنگی

ماده اصلی سیمان رنگی سیمان سفید است. برای ایجاد رنگ های مختلف برای نمای سیمانی رنگی از رنگدانه های معدنی بی اثر شیمیایی استفاده می شود. عمده رنگ هایی که تولید می شوند نماي ساختمان پودر سنگ رنگي شامل رنگ های سفید، آبی، زرد، قرمز، سبز، قهوه ای، نارنجی، مشکی و … در طیف های مختلف تولید می شوند. در مجموع تنوع رنگی سیمان رنگی نما ساختمان را بسیار جذاب و متفاوت می کند.

هزینه اجرای نما سیمان رنگی

برآورد کلی هزینه اجرای نمای سیمان رنگی به عوامل گوناگونی بستگی دارد. یکی از این موارد که از اهمیت بالایی نیز برخوردار است، جنس سیمان است. متریال مصرفی در سیمان رنگی در کیفیت های گوناگونی در بازار موجود هستند. نماي ساختمان پودر سنگ رنگي یکی از عوامل موثر بر هزینه ها، استفاده از سیمان رنگی نما ساختمان یا پودر رنگی است.

سیمان رنگی قیمت

سیمان رنگی قیمت بالاتری از پودر رنگی داشته و سبب افزایش هزینه ها می شود. بهتر است که برای صرفه جویی در هزینه ها از پودر رنگی به جای سیمان رنگی استفاده شود. شایان ذکر است که قیمت رنگ های مختلف پودر، با هم متفاوت است. نماي ساختمان پودر سنگ رنگي مورد دوم هزینه اجرای نمای سیمان رنگی است. برای طراحی نمای ساختمان با سیمان رنگی بهتر است از گروه به تجربه و خبره در این زمینه کمک بگیرید تا نتیجه مطلوب و رضایت بخشی داشته باشید.

کاربرد های نما سیمان رنگی

از نمای سیمانی رنگی برای طراحی نماهای آپارتمان های مسکونی در رنگ های خنثی مانند طوسی و کرم استفاده می شود. هم چنین ساختمان های اداری نیز قابلیت استفاده از نما سیمان رنگی را دارند و بهتر است برای این گونه فضاها نیز از رنگ های خنثی استفاده کرد. نماي ساختمان پودر سنگ رنگي مکان های خاص مانند موزه ها، سالن های فرهنگی و فضاهای این چنینی که تا حدی نماد محله محسوب می شوند، می توانند از طراحی نمای سیمان رنگی بهره مند شوند.

نمای ساختمان

در کل نمای ساختمان با سیمان رنگی جایگزینی زیبا و با دوام برای نمای ویلا و آپارتمان های مشکونی است. گرچه یکپارچگی بافت محله و حتی خیابان ها در درجه اول از اهمیت زیادی برخوردار است و نمی توان هر رنگی را در طراحی نمای سیمان رنگی ویلا به کار برد، نماي ساختمان پودر سنگ رنگي اما با کمی دقت و مهارت امکان ایجاد ترکیب های رنگی زیبا با بافت محیط وجود دارد.

نمای سیمان رنگی ویلا

اجرای نمای سیمان رنگی ویلا یکی از بهترین روش های مدرن و جذاب نشان دادن نمای ساختمان ها است. نمای خانه با سیمان رنگی سال ها است که مورد توجه قرار گرفته است و طرفداران خود را دارد. نماي ساختمان پودر سنگ رنگي نمای سیمان رنگی ویلا قابلیت ترکیب با متریال های مختلف شیشه، چوب و سرامیک را دارد. برای اجرای نمای سیمان رنگی ویلا باید به این نکته توجه داشت که رنگ به کار رفته در طراحی نما با محیط اطراف تطبیق پیدا کند.

نمای سیمان رنگی ویلا

اجرای نمای سیمان رنگی

مراحل اجرای نمای سیمانی رنگی تفاوت چندانی با اجرای ساده نمای سیمانی ندارد. تنها تفاوت متریال مصرفی است که باید از قبل پودر سنگ های رنگ مورد نظر با ملات ترکیب شده و سیمان رنگی را به وجود بیاورد. نماي ساختمان پودر سنگ رنگي برای اجرای نمای خانه با سیمان رنگی از ماله کمک گرفته می شود. به این تریتیب که بعد از زیرسازی های لازم، ملات خمیری آماده شده به ضخامت ۱۰ تا ۵ میلی متر، با کمک ماله به روی سطح اجرا شده و سپس با تخته ماله های نرم پرداخت می شود تا سطحی صاف به وجود بیاید.

نمای سیمانی رنگی

برای مشخص کردن مرز رنگ های مختلف در نمای سیمانی رنگی روش های مختلفی وجود دارد. در گذشته از شیشه های تراش داده شده برای مشخص کردن مرز بندی رنگ های نما استفاده می شد و گاها شیشه ها در محل حتی بعد از اجرا نیز باقی می ماندند. نماي ساختمان پودر سنگ رنگي می توان از روش های گوناگون مانند قرار دادن پلاستیک در محل مرز بین رنگ ها و اجرای سیمان رنگی در یک سمت و برداشتن پلاستیک و اجرای نمای بخش دیگر اشاره کرد.

مزایای نما با سیمان رنگی

نمای خانه با سیمان رنگی مقاومت بالایی در مقابل رطوبت و آب و هوای بد دارد. نماي ساختمان پودر سنگ رنگي یکی از نکات استفاده از سیمان رنگی برای طراحی نما مقاومت بالاتری است که این متریال نسبت به انواع ساده آن دارد. مقاومت در برابر ضربه و خراشیدگی از دیگر ویژگی های مثبت نمای ساختمان با سیمان رنگی است. تنوع رنگ و امکان ایجاد رنگ های ترکیبی از جمله مزایای نما سیمان رنگی می باشد.

نماهای اقتصادی

نمای سیمان رنگی از نظر قیمت در رده نماهای اقتصادی قرار می گیرد. نماي ساختمان پودر سنگ رنگي زیرا هزینه تمام شده این محصول زیبا کمتر از سایر نماهای متداول است. علاوه بر این، هزینه تعمیر و نگهداری آن نیز کمتر بوده و با یک رنگ کاری ساده می توان جلوه ای دوباره به آن بخشید و یا اینکه با تغییر رنگ نما ، ظاهری متفاوت ایجاد نمود.

معایب نما با سیمان رنگی

معایب نما با سیمان رنگی نسبت به مزایای آن قابل چشم پوشی است. نماي ساختمان پودر سنگ رنگي یکی از این معایب، جذب گرد و غبار رنگ های روشن نما است. رنگ هایی مانند سفید یا کرم و در کل رنگ های روشن در مجاورت آلودگی ها و گرد و غبار شهری زیبایی اولیه خود را از دست داده و کمی کدر می شوند. البته همواره امکان نماشویی نمای ساختمان سیمان رنگی وجود دارد.

تناسب رنگ ها

پژوهش های بسیاری در زمینه تاثیر رنگ ها بر یکدیگر انجام شده است. نماي ساختمان پودر سنگ رنگي یکی از ساده ترین مدل ها برای درک تناسب یا عدم تناسب رنگ ها با یکدیگر، مدل دایره رنگ است. در این مدل رنگ های مکمل یکدیگر، روبروی هم قرار گرفته و به راحتی می توان طیف هایی که با یکدیگر همخوانی دارند را تشخیص داد. از مهم ترین مشخصه های نما سیمان رنگی ، تنوع رنگی بالا است.

سیمان رنگی نما

علاوه بر ترکیبات موجود در بازار می توانید رنگ مورد نظر خود را به صورت اختصاصی سفارش دهید. سیمان رنگی نما در رنگ های آبی، زرد، قرمز، سفید، قهوه ای ، نارنجی، مشکی و سفید وجود دارد. نماي ساختمان پودر سنگ رنگي هر کدام از این رنگ های اصلی در طیف رنگی خود دارای 7 نوع رنگ مجزا هستند. یعنی در مجموع می توانیم حدود 50 تا 60 رنگ تعریف شده برای نمای سیمان رنگی داشته باشیم.

عرضه مستقیم پودر سنگ نما شسته

پودر سنگ نما شسته یک ترکیب معدنی بسیار پرکاربرد با مقاومت فیزیکی و ثبات رنگی بسیار بالا است و مورد استقبال مشتریان بسیار زیادی قرار می گیرد. از این ترکیب برای اجرای نمای شسته استفاده می گردد. نماي ساختمان پودر سنگ رنگي پودر سنگ نماشسته با داشتن رنگ سفید شفاف به عنوان قوی ترین مکمل در تولید سیمان های سفید مورد استفاده قرار می ‌گیرد و در واقع این محصولات نسبت به سایر مصالح ساختمانی ماندگاری و طول عمر بالاتری را به خود اختصاص می‌ دهند

صنعت ساختمان و ساخت بنا

پودر سنگ رنگی کاربرد زیادی در صنعت ساختمان و ساخت بنا داشته و کیفیت ساخت آن برای سازندگان ساختمان بسیار مهم است به همین دلیل خرید و فروش پودر سنگ رنگی و قیمت پودر سنگ رنگی مناسب برای بکارگیری در صنعت ساختمان سازی از اهمیت بالایی برخوردار است که مصرف رو به افزایشی در این بخش دارد. فروش پودر سنگ رنگی و همچنین انواع سنگ نما مانند سنگ تراورتن کرم و سنگ گرانیت با کیفیت بالا و تنوع بی نظیر که در گروه‌های متنوع در اختیار مشتریان قرار گرفته

مهمترین ویژگی‌های پودر سنگ

از مهمترین ویژگی‌های پودر سنگ می‌توان به قیمت مناسب و همچنین کاربرد گسترده آن اشاره نمود که در صنعت ساختمان سازی بسیار کاربردی و مهم بوده و در تولید بتن‌های رنگی و یا ساخت سنگ نما و سایر مصالح نمای ساختمان بسیار مورد توجه واقع می‌شود. نماي ساختمان پودر سنگ رنگي در بسیاری از موارد مصرف پودر سنگ که با عنوان سنگ نما معروف می‌باشد در پروژه‌های مختلف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به عنوان مثال از آنجا که امروزه در صنعت ساختمان و دکوراسیون، سنگ و موزاییک و سایر فرآورده‌های بتنی کاربرد دارد

قیمت پودر سنگ رنگی

مهم ترین انواع پودر سنگ رنگی عبارتند از : کربنات کلسیم، کربنات منیزیم، سنگ مرمریت و مرمر سنگ‌های تراورتن هستند و برای تهیه آن سنگ آهک یا کربنات کلسیم را با حرارت زیاد و بخار ذوب می‌کنند و پودر سنگ تهیه می کنند. نماي ساختمان پودر سنگ رنگي انواع سنگ تراورتن به صورت تراورتن ساده، تراورتن حاجی آباد، تراورتن لیمویی، تراورتن شکلاتی، تراورتن شکلاتی روشن و تراورتن لیمویی روشن موجود است. انواع پودر سنگ رنگی به صورت خام و بدون استفاده از رنگ و جلا تهیه می شود.

قيمت پودر سنگ اهک

پودر سنگ رنگی از جمله پودر سنگ هایی است که به صورت کوپ، تیشه‌ای و غیره تولید و به بازار عرضه می‌شود و این سنگ در نمای ساختمان و در ساخت دیوارهای تزئینی سنگی استفاده می‌شود. نماي ساختمان پودر سنگ رنگي کاربرد پودر سنگ رنگی در دیوار و نماهای سنگی است. این نوع پودر سنگ رنگی به صورت ساده با ابعاد 1 سانتی متری، 5 / 1 سانتی متری و ابعاد 2 سانتی متری، 5 / 2 سانتی متری و ابعاد 1 سانتی متری تولید می‌شود.

مهم ترین انواع پودر سنگ رنگی

مهم ترین انواع پودر سنگ رنگی می تواند رنگ سفید، روشن، سیاه یا رنگی باشد. البته نوع رنگی آن گران تر است و از مرغوبیت بیشتری برخوردار است. این محصول که برای انواع نماهای ساختمانی مناسب است و می تواند ظاهر ساختمان و حتی سازه را تغییر دهد، برای برخی افراد هم می تواند جذابیت های خاصی داشته باشد. نماي ساختمان پودر سنگ رنگي برای اطلاع از آخرین قیمت روز و همچنین ارتباط مستقیم با تامین کنندگان پودر سنگ رنگی می توانید از وبسایت و اپلیکیشن باسکول استفاده کنید.

نسبت ترکیب سیمان سفید با پودر سنگ

ترکیب کردن پودر سنگ با سیمان سفید دارای فوایدی است که از آن جمله می توان به افزایش مقاومت ، کاهش هزینه تمام شده ملات و همچنین تثبیت شکل سازه پس از خشک شدن اشاره نمود. نماي ساختمان پودر سنگ رنگي نسبت سیمان سفید به پودر سنگ برای تولید ملات به این صورت است که ۷ واحد پودر سنگ با یک واحد سیمان سفید مخلوط می شود. برای مثال چنانچه از یک کیلو سیمان در ملات استفاده می نمایید.

مصرف پودر سنگ بجای سیمان

مصرف پودر سنگ آهكی به جاي درصدی از سيمان در بتن از دههای پيش در جهان اغاز گردیده است و هر روز بر ميزان استفاده از پودر سنگ افزوده مي‌شود. نماي ساختمان پودر سنگ رنگي در ايران هم به دليل وجود ضايعات نسبتاً زياد پودر سنگ آهك و منجمله در سنگ‌بري‌ها، استفاده از اين نوع پودر سنگ در ساخت بتن بسيار مثمر ثمر بوده است چون هم باعث جلوگيري از آلودگي محيط زيست مي‌شود و هم پودر سنگ باعث ارزان‌تر شدن قيمت نهائي بتن مي‌‌شود.‌

سایر مصارف پودر سنگ

علاوه بر این مطالب عنوان شده در مورد پودر سنگ از پودر سنگ جهت پاشش روی قیر گونی کاری – و دوغاب دهی سنگ و کاشی و سرامیک که از مخلوط پودر سنگ و سیمان سفید استفاده می شود، برای نمای ساختمان نیز از مخلوط پودر سنگ و سیمان سفید و سنگ نمره استفاده می گردد . نماي ساختمان پودر سنگ رنگي پودر سنگ از معدن سنگ سفید قابل تبدیل شدن به پودر سنگ که در نمای ساختمان به کار گرفته می شود.

Wash Beton

نمای شسته ساختمان یا به زبان لاتین (Wash Beton) به نمایی گفته می شود که در آن با استفاده از ملاتی که شامل سیمان ، سنگ های دانه بندی شده سفید و رنگی و پودر سنگ و … می باشد اجرا می شود و در ساختمان های مختلف به کار می رود. نماي ساختمان پودر سنگ رنگي نام نمای شسته نیز به این دلیل روی این نوع نما گذاشته شده است که پس از اتمام مراحل اجرای نما و به عنوان مرحله پایانی، نما با آب شسته می شود.

نمای شسته

یکی از پودر سنگ های مورد استفاده در ساخت ملات نمای شسته، پودر سنگ جوشقان است که سالهای زیادی در این زمینه مورد استفاده قرار گرفته است که دارای رنگ سفید منحصر بفرد و خاصیت چسبندگی عالی و استحکام بالا می باشد. نماي ساختمان پودر سنگ رنگي استفاده از این محصول در اکثر ساختمان ها و نماهایی که نمای شسته اجرا می شود، مورد استفاده قرار می گیرد.

نمای شسته

صنعت ساختمان سازی

بیشترین کاربرد پودر سنگ جوشقان در صنعت ساختمان سازی و به ویژه در نمای ساختمان می باشد. به دلیل آن که ترکیب ملات آن بسیار همگون و دارای رنگ سفید صدفی بوده و پس از خشک شدن نیز دارای استحکام بسیار بالا است و ترک نمی خورد. نماي ساختمان پودر سنگ رنگي از طرفی به دلیل افزایش مقاومت و استحکام سیمان سفید و دانه بندی یک دست و رنگ سفید خالص، پودر سنگ جوشقان را به یکی از بهترین عوامل ترکیب شونده با سیمان سفید تبدیل نموده است.

ویژگی های پودر سنگ سفید جوشقان برای نمای شسته :

  1. رنگ سفید خالص و منحصر بفرد
  2. مقاوم در برابر رطوبت
  3. مقاوم در برابر گرما و سرما
  4. استحکام بالا
  5. میزان کلسیم کربنات و آهک مطلوب
  6. ترکیب شوندگی مناسب با سیمان و ملات
  7. قیمت ارزان
  8. و …

قیمت خرید پودرسنگ جوشقان بنا

در کشور ما پودر سنگ های مختلفی با ویژگی های مخصوص خود موجود می باشد و تولید می شود. تولید آرد یا پودر سنگ به دو روش صورت می گیرد. پودرسنگ جوشقان از پودر سنگ هایی است که نماي ساختمان پودر سنگ رنگي امروزه در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و دارای کیفیت بسیار بالایی می باشد. موارد استفاده از این محصول بسیار گوناگون و متنوع می باشد. قیمت خرید پودرسنگ جوشقان بنا به نوع بسته بندی و تناژ خرید متفاوت بوده و با توجه به پارامتر های گوناگون متغیر می باشد.

موارد تولید و استفاده از پودرسنگ سفید

  • استفاده از پودر سنگ به عنوان ملات
  • عامل ترکیب شونده با سیمان جهت استحکام بیشتر
  • عامل سفید کاری و بندکشی سنگ و سرامیک و موزاییک
  • استفاده در صنایع مختلف همچون موزاییک سازی و بلوک زنی و بتن سازی
  • استفاده در نمای ساختمان و نماهای شسته
  • مجسمه سازی
  • سنگ فرش
  • تهیه چسب کاشی و سرامیک
  • ساخت سنگ های نانو
  • جایگزین کچ کاری در مناطق مرطوب و بارانی
  • و…

پودر سنگ چیست و چگونه تولید می شود ؟

آرد سنگ یا پودر سنگ یا به زبان لاتین Rock Flour ، به مواد ریز و کوبیده شده حاصل از ساییدن سنگ ها بر روی هم چه به صورت طبیعی چه به صورت مصنوعی یا صنعتی گفته می شود. نماي ساختمان پودر سنگ رنگي در طبیعت بر اثر ساییدن لایه های مختلف و کانی های موجود در سطح زمین و تنش سنگ ها با هم، قسمتی از آن به صورت پودر و خاک در می آید. اما برای تولید صنعتی پودرسنگ از دستگاه ها و ابزار آلات مختلف و ماشین آلات مربوط به سنگ کوبی استفاده می شود.

عوامل موثر بر قیمت انواع پودر سنگ برای نمای شسته

  • نوع و ماهیت سنگ
  • هزینه های استخراج و خرید کوپ
  • هزینه های مربوط به فرآوری
  • نوش برش، فرآوری و کوبش
  • سورت یا درجه بندی سنگ و پودر سنگ
  • درجه و نمره سنگ : عمدتا هزینه های مربوط به فرآوری سنگ های نمره و پودر سنگ با توجه به نوع آن متفاوت بوده و قیمت تمام شده آن نیز تفاوت دارد.
  • هزینه های حمل و نقل
  • و …

معرفی پودر سنگ جوشقان

هر سنگی که کوبیده شده و به صورت پودر سنگ تبدیل می شود دارای رنگ و ویژگی های مختص به خود می باشد. در برخی از صنایع اما رنگ و خلوص پودر سنگ اهمیت زیادی دارد ، نماي ساختمان پودر سنگ رنگي در اینجاست که صحبت از پودر سنگ جوشقان به میان می آید. سنگ جوشقان به لحاظ نوع ساختمان مولکولی و بلور های تشکیل دهنده ، بسیار شبیه به سنگ مرمر است. کاربرد اصلی پودر سنگ جوشقان در نما سازی ساختمان ها می باشد

بهترین ترکیب با سیمان سفید

زیرا ملات تهیه شده توسط آن بسیار یک دست ، سفید و مستحکم بوده و پس از خشک شدن نیز ترک خوردگی و شکستن در ساختار آن به چشم نمی خورد. نماي ساختمان پودر سنگ رنگي پودر سنگ جوشقان به عنوان بهترین ترکیب با سیمان سفید شناخته می شود زیرا رنگ سفید چشم نواز و دانه بندی مناسبی داشته و مقاومت سیمان سفید را افزایش می دهد. از جمله ویژگی های مطلوب سنگ جوشقان می توان به رنگ سفید و ثابت آن اشاره نمود که پس از سالها بدون تغییر باقی می ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *