ابعاد آجر سه سوراخ

ابعاد آجر سه سوراخ

ابعاد آجر سه سوراخ

ابعاد آجر سه سوراخ یکی از مهم ترین مصالح مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز آجر می باشد. آجر سنگی است مصنوعی و دگرگون شده که از پختن خشت به دست می آید و در کرسی چینی، دیوارسازی، پوشش انواع طاق ها و گنبدها و … مورد استفاده قرار می گیرد. این مصالح ساختمانی به انواع مختلفی همچون ابعاد آجر فشاری، قزاقی، سه سانتی، سفالی، ختایی، نظامی، قرمز، ابلق، سبز، نسوز و جوش دسته بندی می شود.

ابعاد آجر سه سوراخ

برای تعیین ابعاد آجر نیاز به وسایلی همچون کولیس با دقت ۰/۵ میلی متر و شاخک های حداقل معادل بزرگترین بعد آجر و نیز وسایل مناسب برای تراشه گیری (مانند چاقو) می باشد. برای انجام آزمون تعیین ابعاد آجر باید ۱۰ عدد از آن انتخاب و شماره گذاری گردد. سپس با استفاده از چاقو یا هر وسیله مناسب دیگر، لبه های آن از تراشه و زائده تمیز شود.

ابعاد آجر سه سوراخ
ابعاد آجر سه سوراخ

آجر سه سوراخ

اين محصول در ابعاد مختلفي توليد مي شود. پرکاربردترين آن 21/5×10×5/5 سانتي مي باشد. آجر ۱۰سوراخ از ديگر ابعاد آن مي توان به 23×11×7 ، 21/5×10×5 و 21/5×10×4 اشاره کرد. اين محصول در رنگ هاي زرد، قرمز، گلبهي و قهوه اي توليد مي شود. رنگ هاي زرد و قرمز پرکاربرد تر هستند.

آجر نما قرمز چيست؟

اگر در حين توليد آجر از خاک شيل و يا خاک ساوه استفاده شود و کمي رنگ اخري در آن استفاده شود،استفاده شود آجر قرمز رنگ توليد مي شود .رنگ آجر به نوع خاک مصرفي کارخانه ها و معدني که از آن استخراج شده است نيز، ربط دارد ابعاد آجر سه سوراخ . آجر ۱۰سوراخ براي مثال بعضي معادن خاک رنگ قرمز تر و يا رنگ متمايل به سياه دارد.

مزايا

  1. قابل استفاده در مناطق سردسير به دليل درصد جذب آب بسيار پايين و مقاومت در برابر يخبندان
  2. قابل استفاده در مناطق شرجي به دليل مقاومت در برابر رطوبت
  3. عدم جذب آلودگي و در نتيجه مناسب براي شهرهاي بزرگ با هواي آلوده
  4. برخورداري از مقاومت فشاري و استحکام بالا
  5. ضد سايش بودن آجر ۱۰سوراخ
  6. افزايش زيبايي نماي ساختمان

آجر نما

بعضي از آجر نماها با توجه به موادي که در آن ها استفاده شده است، شوره مي زنند ولي بسياري از آن ها ممکن است اصلا هم شوره نزنند.شوره در حقيقت، رسوب نمک هاي محلول در آب است که در صورت تبخير آب بر روي سطح نما باقي مي ماند ابعاد آجر سه سوراخ . آجر ۱۰سوراخ شوره ها معمولا کمي بعد از از اتمام ساخت نماي ساختمان ها ظاهر مي شود.

علت هاي هاي شوره زدن آجر نما قرمز

شوره يا سفيدک، ماده اي به رنگ سفيد است که از هزاران سال پيش روي بناهاي آجري ظاهر مي شده و باعث ايجاد ظاهري ناخوشايند در نماي ساختمان مي شود ابعاد آجر سه سوراخ . آجر ۱۰سوراخ شوره ي آجرها فقط سفيد رنگ نيستند در مواردي، با توجه به نوع نمک استفاده شده در فرآيند توليد آجر، به رنگ هاي سبز، قهوه اي يا زرد، نيز پديدار مي شوند.

تفاوت آجر قرمز و زرد

ميزان نفوذپذيري آب در آجر نماي قرمز بسيار کمتر از آجر هاي رسي مي باشد ابعاد آجر سه سوراخ . به همين دليل در برابر يخ زدگي و گرما نيز مقاوم تر خواهد بود و به راحتي ميتوان از آن براي مناطق سردسير، باراني و گرمسير نيز استفاده کرد.

تفاوت آجر هاي قرمز و زرد رسي

مواد اوليه ي آجر نماي زرد، خاک رس است ولي براي ساخت آجر نماي قرمز از معادن سنگ شيل خاک استخراج شده و در کارخانه ها به عنوان مواد پايه ي آجر قرمز استفاده مي شود. خاک سنگ شيل داراي مقدار زيادي اکسيد آهن مي باشد ابعاد آجر سه سوراخ . به همين دليل رنگ قرمز آن از مواد طبيعي مي باشد و نسبت به ديگر آجرها دوام و سازگاري بيشتري دارد.

ابعاد آجر سفال 10 چقدر است؟

ابعاد آجر سفال 10 در حالت استاندارد 20 در 20 در 10 مي باشد. اما در بازار بيشتر در اندازه حدود 18 در 18 در 8 توليد مي شود و تقاضاي بازار هم بيشتر همين اندازه است ابعاد آجر سه سوراخ . چون هم در بحث سبک سازي داراي وزن کمتري است و هم با قيمت هاي مناسبتري يافت مي شود.

قيمت آجر

قيمت آجر امروز بر اساس ابعاد و همچنين درجه 1 يا 2 بودن تفاوت دارد ابعاد آجر سه سوراخ . از جمله موارد ديگري که در قيمت آجر موثر هست عبارتست از: جنس خاک، ضخامت، نوع پخت و نوع بسته بندي مي باشد.

ابعاد سفال 15 چقدر است؟

ابعاد آجر سفال 15 در حالت استاندارد 20 در 20 در 15 مي باشد ابعاد آجر سه سوراخ . اما در بازار بيشتر در اندازه حدود 18 در 18 در 13 توليد مي شود و تقاضاي بازار هم بيشتر همين اندازه است. بنابراين قبل از خريد براي محاسبه تعداد مورد نياز حتما سايز دقيق را از فروشنده سوال کنيد تا دچار مشکل نشويد.

معيار تشخيص آجر تيغه سفالي خوب چيست؟

در هنگام انتخاب بايد دقت شود كه رنگ بلوک‌هاي سفالي يكنواخت و سطح آن بدون ترک باشد، گوشه‌هاي بلوك كاملاً قائم باشند. همچنين با توجه به وجود بلوک‌هاي سفال در ابعاد گوناگون، بايد ابعاد واقعي بلوك مورد نياز توسط فروشنده مشخص شود تا قيمت آن به صورت دقيق مشخص گردد ابعاد آجر سه سوراخ . همچنين با توجه به اينكه هزينه حمل معمولاً چشمگير است بايد ظرفيت كاميون‌هاي مختلف نيز در هنگام سفارش در نظر گرفته شود.

نحوه محاسبه و فرمول تعداد آجر سفال چگونه است؟

ابعاد آجر سه سوراخ به طور کلي براي هر سايز آجر تيغه سفالي و يا اجرسفالي، ميتوان طبق اين معادله اي که در زير آورده شده است محاسبه نمود:

فرمول اول

ضخامت ديوار × ارتفاع × طول = حجم ديوار
حجم ديوار × 0.8 = حجم آجر
(حجم يک آجر يا سفال) / (حجم آجر ) = تعداد آجر يا سفال

فرمول دوم

طول آجر × ( ارتفاع آجر + 1.5 ) = مساحت آجر و ملات
( مساحت آجر و ملات ) / ( 10000 ) = تعداد در هر متر مربع
جمع کل طول ديوارها × ارتفاع ديوار × تعداد در هر مترمربع = تعداد آجر يا سفال

مزاياي ديوارچيني با بلوک سفال چيست؟

از جمله مزيتهاي اين نوع ديوار چيني مي‌توان به سبكي وزن نسبت به آجر فشاري، در دسترس بودن ابعاد آجر سه سوراخ ، و همچنين با توجه به وجود فضاهاي خالي در قسمت داخلي، تا حدودي عايق حرارتي نيز مي‌باشد.

معايب ديوارچيني با بلوک سفالي چيست؟

شکننده بودن، باربر نبودن، پرتي زياد به علت شكستن هنگام حمل و نقل و انجام کار و ابعاد آجر سه سوراخ عدم تحمل بار اشياء الحاقي كه لازم است با رول پلاک به ديوار وصل شوند مثل کابينت و … از معايب آن است .

کاربرد آجر سه گل

جدا کردن ديوارهاي خارجي ساختمان و ديوار هاي بين فضاي داخلي ساختمان و يا جدا کردن اتاقها ، زدن طاق ضربي ، ساخت سوله ، ساخت و باز سازي اماکن تاريخي و … . ابعاد آجر سه سوراخ بيشترين کاربرد آجر سه گل شيرازي حصار كشي ، ديوار كشي و طاق ضربي مي باشد.

سوراخ ها يا حفره هاي بزرگ موجود در اجر

گل باعث نفوذ ملات در اين سوراخ ها شده و ديوار محکم و يک دست مي گردد ابعاد آجر سه سوراخ . از محاسن ديگر اين نوع آجر توليد شده در آجر سفال ايران وجود شيارهايي روي آجر سه گل شيرازي مي باشد که باعث چسبندگي بيشتر ملات و دوغاب کاشي کاري و همچنين چسبندگي گچ و يک دستي عمليات سفيد کاري اشاره نمود .

ظرفيت بارگيري آجر سه گل اصفهان

تعداد بارگيري در كاميون کمپرسي ده تن ( شش چرخ )
تعداد بارگيري در كاميون کمپرسي پانزده تن ( ده چرخ )
تعداد بارگيري در تريلي کمپرسي ( هيجده چرخ )
تخليه و بارگيري آجر سه گل شيرازي به صورت کمپرسي مي باشد .

معرفی آجر لفتون سه طرف نما و چهار طرف نما

آجر ۱۰ سوراخ یزد، تهران، تبریز، اصفهان و… از لحاظ جهت قرار گرفتن در نما به ۲ شیوه تولید می‌شود:

آجر ۳ طرف نما: فقط یک سمت آجر دارای زوایای صاف می باشد. این آجر اصطلاحاً برای پشت کار استفاده می شود.
آجر ۴ طرف نما: همه زوایای این آجر یکدست و صاف می باشند و علاوه بر پشت کار، برای نما هم مناسب هستند.

آجر لفتون (آجر ده سوراخ) چیست؟

آجر ۱۰ سوراخ، آجری است که به واسطه سوراخ هایی که دارد، حدود ۲۵% حجم آن کاهش یافته است. مواد اولیه سازنده این آجرها خاک رس، خاک نسوز یا خاک شیل می باشند ابعاد آجر سه سوراخ ، البته قیمت آجر لفتون خاک رس معمولا کم تر از آجرهای سوراخ دار شیل یا نسوز می باشد.

قيمت آجر سوراخ دار قرمز

آجر لفتون از موادی مانند خاک رس، شیل و خاک نسوز تهیه می شود. آجر لفتون در بازار با نام هایی چون آجر نما لفتون، آجر زبره، آجر نما زبره، آجر نما
سوراخدار، آجر سوله سازی نیز معروف است. ابعاد آجر سه سوراخ برخی مدل های آجر های سوراخ دار شامل آجر سه گل، آجر سفال و آجر ده سوراخ می باشند.

قيمت آجر 10 سوراخ

آجر لفتون که با نام دیگر آجر سوراخ دار نیز شاخته می شود به آجری گفته می شود که دارای سوراخ هایی در سطح آن به منظور کاستن از مقدار سطح آجر می باشد. از این آجر ها در ابعاد آجر سه سوراخ ساخت دیوار های حایل و غیر حایل استفاده می شود و بعد از ساخت این دیوار ها دیگر نیازی به ایجاد مجدد نما نیست.

سفال

لفتون قرمز (سفال) یکی از انواع آجرهایی است که در صنعت ساختمان استفاده می‌شود. یکی از مزایای آجر لفتون قرمز (سفال) این است که می‌توان از آن برای ایجاد دیوارهای حائل و غیر حائل استفاده کرد قيمت آجر 10 سوراخ تبريز و پس از ایجاد دیوار و حصار می‌توان از آن به عنوان نما استفاده کرد، بدین معنی که نیازی به ایجاد یک نمای جدید نیست.

خرید آجر لفتون

یکی از انواع آجرهای مورد استفاده در ساختمان، آجرهای لفتون است. آجرهای لفتون دارای سوراخ‌هایی هستند و از خاک رس ساخته شده و در کوره پخته می‌شوند. بهترین خاک رس برای پخت آجر در اصفهان یافت می‌شود. ابعاد آجر سه سوراخ انواع مختلفی از آجر لفتون وجود دارد، اما آجر ده سوراخ پرکاربردترین نوع است.

مشخصات آجر لفتون

این نوع آجر مقاومت بسیار بالایی برای ساخت دیوار های حایل و متحمل وزن بالای بار می باشند. طریقه چیدمان این آجر ها به صورت پازلی بوده می باشد تا مقاومت دیوارها را در برابر تحمل فشار بالا ببرد. این مدل آجرها در دو اندازه قالب بزرگ و قالب کوچک تولید می شوند که از آجرهای قالب کوچک زرد رنگ هستند و ابعاد آجر سه سوراخ معمولا در ساخت و ساز پشت کاز و طاقه زنی استفاده می شود.

مشخصات آجر لفتون
مشخصات آجر لفتون

قيمت روز آجر فشاري

سوراخ‌های آجر لفتون برای کاهش وزن آجر و عایق‌بندی و همچنین ایجاد خلاء ساخته می‌شوند. آجر لفتون در دو رنگ زرد و قرمز تولید می‌شود و سایز بزرگ آن در دیوارهای چینی حیاط، ابعاد آجر سه سوراخ حصارها و ویلاها، سوله‌ها و حیاط استفاده می‌شود و سایز کوچک آجر لفتون برای خط کشی دیوار اتاق‌ها،تراس‌ها، حمام، توالت و سقف استفاده می‌شود.

قيمت هر تن آجر فشاري

از لفتون قالب بزرگ در داخل نمای ساختمان و توکار استفاده می گردد ابعاد آجر سه سوراخ . ابعاد آجر لفتون کوچک در دو اندازه 5 و 5.5 سانتی متر می باشد قيمت آجر لفتون و وزنی حدود 750 و 800 گرم دارند که در بسته های 14 تا 16تایی به بازار عرضه می شوند. آجر لفتون قالب بزرگ نیز در اندازه های 5 و 5.5 و وزنی حدود 900 و 1200 در بسته های 14 تا 16 تایی عرضه می شوند.

آجر لفتون چیست

آجر لفتون یکی از پرکاربردترین آجرها در صنعت ساختمان سازی است. شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا به این آجرها لفتون گفته می‌شود؟ جالب است بدانید که لفتون یکی از روستاهای اصفهان است که برای اولین بار این نوع آجر را تولید کردند. به همین دلیل این آجرهای سوراخ دار را لفتون می‌نامند.

مشخصات آجر لفتون

این نوع آجر مقاومت بسیار بالایی برای ساخت دیوار های حایل و متحمل وزن بالای بار می باشند. طریقه چیدمان این آجر ها به صورت پازلی بوده می باشد تا مقاومت دیوارها را در برابر تحمل فشار بالا ببرد. ابعاد آجر سه سوراخ این مدل آجرها در دو اندازه قالب بزرگ و قالب کوچک تولید می شوند که از آجرهای قالب کوچک زرد رنگ هستند و معمولا در ساخت و ساز پشت کاز و طاقه زنی استفاده می شود.

قيمت هر تن آجر فشاري ملاير

به دلیل ویژگی و کاربردهای آجر لفتون امروزه در سایر شهرها نیز به تولید این آجر پرداخته‌اند. با استفاده از مواد اولیه‌ایی همچون خاک رس، خاک نسوز و خاک شیل این نوع آجر تولید می‌شود. ابعاد آجر سه سوراخ به دلیل قیمت پایین خاک رس در مقایسه با خاک شیل و نسوز بیشترین درصد تولید این آجر با خاک رس انجام می‌شود.

قيمت هر تن آجر فشاري قم

معمولا آجرهای لفتون در دو رنگ زرد و قرمز تولید می‌شوند. ابعاد آجر سه سوراخ بیشترین کاربرد سایزهای بزرگ این آجرها در ساخت حصار برای ویلاها، باغ‌ها،دیوار چینی نواحی باز وسیع و … است. از سایز کوچک آنها نیز برای دیوار چینی اتاق‌ها، بالکن‌ها، ساخت سقف‌های تیر آهنی و … استفاده می‌شود.

قيمت آجر فشاري شبستر

از لفتون قالب بزرگ در داخل نمای ساختمان و توکار استفاده می گردد . ابعاد آجر لفتون کوچک در دو اندازه 5 و 5.5 سانتی متر می باشد و وزنی حدود 750 و 800 گرم دارند که در بسته های 14 تا 16تایی به بازار عرضه می شوند. آجر لفتون قالب بزرگ نیز در اندازه های 5 و 5.5 و ابعاد آجر سه سوراخ وزنی حدود 900 و 1200 در بسته های 14 تا 16 تایی عرضه می شوند.

آجر لفتون نیمه

ابعاد آجر سه سوراخ این آجر یکی از انواع آجر لفتون است که دارای ۵ سوراخ است. به همین دلیل به این آجر، لفتون نیمه می‌گویند. همچنین نام دیگر آن آجر ۵ سوراخ یا آجر آب و خاک می‌باشد.

آجر لفتون دوقلو

نام دیگر این نوع آجر ۱۰ سانتی است. آجر لفتون دوقلو بعد از ساخت صادر می‌شود و بیشترین میزان صادرات به عراق است. این نوع آجر به سفارش مشتری تولید می‌شود.

آجر لفتون ۱۰ سوراخ ۴ سانتی

ابعاد آجر سه سوراخ از آجرهای لفتون برای نما و همچنین ساخت سازه استفاده می‌شود. این نوع آجر قدیمی‌ترین نوع آجر لفتون است که در شهر اصفهان تولید می‌شود.

آجر لفتون ۱۰ سوراخ ۵.۵ سانتی

آجر لفتون ۵.۵ سانتی جزء آجرهای قالب بزرگ می‌باشد که در اجرای نمای سوله، کارخانه و کارگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آجر لفتون ۱۰ سوراخ ۵ سانتی

همانطور که می‌دانید آجر لفتون از خاک رس تولید می‌شود و پس از تولید توسط خشک کن، خشک می‌شود و به شکل آجری که به دست مصرف‌کننده رسیده است، می‌شود. ابعاد آجر سه سوراخ آجر لفتون ۵ سانتی جزء آجرهای قالب کوچک هستند. کاربرد این آجر بیشتر در نما و در برخی از ساختمان‌ها برای سازه است.

آجر لفتون ۱۰ سوراخ ۷ سانتی

این آجر در دسته آجرهای قالب بزرگ است که به آن لفتون عراقی نیز می‌گویند. آجر لفتون ۷ سانتی ارزان‌تر از انواع دیگر آن است.

انواع آجر لفتون از لحاظ ابعاد

  1. آجر لفتون قالب کوچک
  2. آجر لفتون قالب بزرگ
  3. آجر لفتون عراقی
  4. آجر لفتون نیمه

طبقه بندی آجر لفتون از لحاظ رنگ

  • آجر لفتون زرد
  • آجر لفتون قرمز
  • آجر لفتون گلبهی

این آجر ها در 2 سایز بزرگ و کوچک و در رنگ های زرد و قرمز و گلبهی تولید می گردد.این نوع آجرها از لحاظ کیفیت وزیبایی با هم متفاوت می باشد. این آجرها برای دیوارچینی و سوله سازی استفاده می شودو در دو نوع 3 طرف نما و 4 طرف نما تولید میگردد.در بعضی از شهرها برای نما هم از این نوع آجر استفاده میگردد.

آجر نسوز

آجر نسوز با دارا بودن سوراخهایی در طول و عرض خود به میزان 25 درصد از حجم خود کاسته است و می تواند ملاتها را در این منافذ جای دهد تا ساختمان از استحکام بالاتری برخوردار باشد. ابعاد آجر سه سوراخ در نتیجه با به کار گیری آجر لفتون قرمز می توان نسبت به دیوار حائل و باربر تصمیماتی لحاظ نمود و در ادامه تحمل اسکلت ساختمان میسر شود.

آجر لفتون نسوز

نوع دیگری از آجر وجود دارد که با نام نسوز شناخته شده که از جنس متریال یا خاک چینی است و شیوه خاصی برای تولید آن در نظر گرفته شده است. از کاربردهایی که می توانیم برای آجر لفتون نسوز قائل شویم، ابعاد آجر سه سوراخ این است که برای نماهای بیرونی منازل به کار می رود و می تواند ساختمان را از آسیبهای احتمالی در امان نگه دارد.

لفتون

از دیگر محصولات ساختمانی، آجر لفتون سفال است که دارای شکل مکعب گونه بوده و از سوراخهایی نیز به حالت مستطیلی برخوردار می باشد. ابعاد آجر سه سوراخ مزیت بهره گیری از نوع سفالی این است که به میزان کمتری از سیمان را مصرف نموده و همچنی به دلیل ساختار مناسب و وزن ایده آل می تواند عمل چیدمان را تسهیل نماید.

لفتون
لفتون

آجر لفتون سوراخ دار

نوع دیگری از محصولات ساختمانی که همواره در رنگهای مختلفی وجود دارد، آجر لفتون سوراخ دار یا آجر نسوز نما است که در اقسام متنوع زرد، قهوه ای و قرمز موجود بوده که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارا می باشند. ابعاد آجر سه سوراخ در واقع آجرهای زرد و همچنین نوع قرمز از مزیت بالاتری برخوردار می باشند و کاربرد گسترده تری را به خود اختصاص داده اند.

زیتهای آجر لفتون سوراخ دار شامل موارد ذیل است:

  • دوام در برابر سایر فشار و ضربات
  • عدم اصطکاک و ساییدگی
  • عایق در برابر سرما و گرما
  • جذابیت بخشی به نمای منازل
  • دارا بودن قیمت مقرون به صرفه

آجرهای نسوز لفتون

به منظور تهیه آجرهای نسوز لفتون از مواد اولیه ای نظیر: متریال معدنی و سنگهای نسوزی بهره گیری می شود که البته سرامیک نیز در آن به کار برده شده است. نمونه های فراوانی از آجر لفتون نسوز موجود است که با نامهای سیلیسی، ویژه و مخصوص کف بناها شناخته شده اند و کاربردهای خاص خود را دارا می باشند.

mweb_ahan
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *