قیمت آجر بهمنی تهران

قیمت آجر بهمنی تهران

قیمت آجر بهمنی تهران

قیمت آجر بهمنی تهران برای ساخت یک ساختمان، انواع مختلفی از آجرها بر اساس اهداف مشخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. آجر بهمنی یکی از چندین نوع آجری است که در ایران از آن استفاده می شود. این روزها آجر بهمنی به صورت ماشینی تولید می شود و بر اساس مشخصات ظاهری و کاربردهایی که دارد به راحتی قابل شناسایی است.

قیمت آجر بهمنی تهران

مانند آجرهای دیگر، آجر بهمنی هم قدمت زیادی دارد که باعث شده است سال ها به عنوان یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار بگیرد.با اینکه بعد از وارد شدن سفال‌های ساختمانی به بازار از آجر بهمنی به ندرت در ساختمان‌ سازی استفاده می شود، ولی آجر لفتون سنگ بنای بسیاری از ساختمان‌های قدیمی را تشکیل داده‌ است.

قیمت آجر بهمنی تهران
قیمت آجر بهمنی تهران

مواد تشکیل دهنده ی آجر بهمنی چیست؟

قیمت آجر بهمنی تهران ، بسته به رنگ آجر از خاک رس که آجر زرد رنگ، و یا خاک شیل یا پودر سنگ که آجر قرمز و یا ترکیبی از این دو خاک، که با توجه به میزان ترکیب خاک رس و شیل، آجر فشاری آجر گلبهی به دست می آید که در دمای بسیار بالا یا حرارت بسیار بالا تولید می‌شود.

دو نوع از این آجر ساخته و به بازار عرضه می‌شوند:

  • آجر کلاس A :دارای مقاومت فشاری بیشتر از 125 N / mm² و جذب آب کمتر از 4.5٪ است.
  • آجر فشاری آجر کلاس B :دارای مقاومت فشاری بیشتر از 75 N / mm² و جذب آب کمتر از 7٪ است.

ليست قيمت آجر ده سوراخ

این آجر به خاطر تولید آن در شهرهای مختلف، دارای نام‌های گوناگونی نیزمی باشد. برای مثال، نام آجر لفتون از روستای لفتون اصفهان گرفته شده است و
یا قیمت آجر بهمنی تهران که در شهرستانی به همین نام در اصفهان تولید می‌شود. آجر فشاری اما به صورت کلی این آجرها با اسامی مختلف، همگی سوراخ‌ دار هستند.

مشخصات کلی آجر لفتون

آجر بهمنی دارای سطح صاف است، سوراخ ‌دارد و کاملاً مستطیلی می باشد.
آجر بهمنی یا آجر ۱۰ سوراخه با توجه به اندازه آجر در بسته های ۱۰ تایی ۱۲ تایی . ۱۴ تایی و یا ۱۶ تایی بسته بندی میشود
در جاهایی که به مقاومت فشاری بالا و جذب آب کم نیاز است، آجرهای لفتون راه‌حل مناسبی را ارائه می‌دهند.
آجر فشاری جنس قیمت آجر بهمنی تهران تُرد و شکننده است، به همین دلیل قابل تیشه ‌داری (تیشه زدن برای تبدیل آجر به قطعات کوچک‌تر) نیستند.

از دیگر کاربرد های آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دیوار چینی محوطه‌ها
  2. حصار باغ‌ها
  3. ویلاها
  4. سوله‌ها
  5. تراس‌ها
  6. منهول فاضلاب
  7. حیاط منازل
  8. زدن سقف به کمک تیرآهن
  9. آجر فشاری

کاربردهای آجر بهمنی

از قدیم به طور سنتی، آجر سوراخ دار برای نماهای بیرونی و دیوار چینی ها استفاده می شد ولی با این حال مهمترین کاربرد این آجر ها برای استفاده در پروژه های ساختمانی است که نیاز به آجری مقاوم در برابر رطوبت و یخ زدگی دارند.

قيمت آجر لفتون قرمز

در صورتی که به نمای آجری علاقه مند هستید و به نظرتان نمای زیبایی به ساختمان خواهد داد، آجر بهمنی از مصالحی است که به آن نیاز دارید. از دیگر مزایای قیمت آجر بهمنی تهران این است که نوع کلاس A آن، به دلیل جذب آب کم، انتخاب بسیار مناسبی برای مناطق مرطوب می باشد.

معایب آجر بهمنی

  • عایق نیست.
  • مقاومت کششی پایینی دارد.
  • تمیز کردن سطوح آجری کار سختی است.
  • در مناطق لرزه‌ای زیاد استفاده نمی‌شود.

فواید آجر بهمنی

  1. شکل و ظاهر منظم و شسته رفته ی این آجرها به ساختمان ظاهر زیباتری می دهد.
  2. آجر بهمنی به دلیل مواد اولیه ای که دارد، در برابر آتش سوزی بسیار مقاوم است.
  3. امکان ساخت ساختمان دائمی با آجر لفتون یا بهمنی امکان پذیر است.
  4. این آجر استحکام و مقاومت فشاری بالایی دارد.
  5. وجود سوراخ از یک سو به کاهش وزن دیوار و از سویی دیگر به یکپارچه ‌ای دیوار به علت عبور ملات کمک می‌کند.
  6. به راحتی برای در پروژه و هر مکانی قابل دسترس است.
  7. در برابر مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارد.
  8. تحمل بار زیادی دارد.

آجرنما

قیمت آجر بهمنی تهران را در بازار به نام آجرنما نیز شناخته می شود و برای آجر نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود. با اینکه امروزه به دلیل گسترش ساخت نمای سنگی، استفاده از نمای آجری به شدت کاهش یافته است، ولی دلیل این، به خاطر فواید نمای سنگی نیست، بلکه به دلیل جریان مدگرایی حاکم بر صنعت ساخت‌ و ساز است.

قيمت آجر سه سوراخ

آجرهای بهمنی را معمولا در رنگ های گلبهی، قرمز و زرد تولید می کنند که رنگ زرد بیشترین کاربرد را دارد. آجر بهمنی از خاک رس تهیه می شود. این آجرها در دو نوع مختلف از سه و چهار طرف نما تولید می شوند . برای این که بهترین انتخاب را در آجر داشته باشید باید با کارخانه های پخش مصالح ساختمانی به عنوان نماینده اصلی آجر در اصفهان در ارتباط باشید.

قيمت آجر 10 سوراخ تبريز

راحت ترین تعریف برای آجر این است که: آجر یک نوع سنگ مصنوعی است . قیمت آجر بهمنی تهران این نوع سنگ از پختن خاک رس مرغوب تهیه می شود. این آجر با استخوان بندی اصلی بدست می آید و انتخاب ابعاد و رنگ آن بسته به سلیقه و نوع نیاز هایمان متغیر است. بخاطر قدمت طولانی معماری در ایران باستان تا به امروز، آجر ها هم در ساخت بناها پر مصرف بوده اند.

قيمت آجر سوراخ دار قرمز

بنابراین مصرف آجر از قدیم الایام تا سال های ۱۳۴۰ در ایران باستان پرطرفدار بوده است. امروزه هم در بناهای شهرهای مدرن مانند تهران هم از آجر استفاده می کنند. قیمت آجر بهمنی تهران این بناها زیبایی خاصی به بافت شهری می دهد. از جمله نمونه های آن در تهران را، میتوان در خیابان فردوسی تهران یافت.

انواع آجر بر اساس شکل

قیمت آجر بهمنی تهران در اینجا مجدد و بطور خلاصه به بازگوی انواع آجر ها از لحاظ شکل می پردازیم.

آجرهای توخالی

حجم سوراخ ها یی که از آجر های توخالی گذشته اند، ۲۵% می باشد. و در ابعاد و سایز این سوراخ ها محدودیت وجود ندارد. در تولید آجرهای توخالی قیمت آجر بهمنی تهران مانند آجرهای سوراخ دار معمولا از روش دکسترودر استفاده می کنند.

آجر های توپر

قیمت آجر بهمنی تهران در آجرهای توپر حجم سوراخ های بکار رفته در آن ۲۵ درصد می باشد. در این نوع آجرها سوراخ ها بطور کامل یا تقریبی از میان آجر می گذرد.

آجر های متخلخل

در این آجرها حجم منافذ و سوراخها بیش از ۲۰% نمی باشد. باید در نظر گرفت که این آجرهای متخلخل را با روش هایی مثل روش های پرسی تولید می کنند. قیمت آجر بهمنی تهران نکته مورد توجه این است که آجرهای متخلخل معمولاً با روش های پرسی تولید می شوند.

آجرهای سوراخ دار

قیمت آجر بهمنی تهران حجم سوراخ ها در آجرهای سوراخ دار از ۲۵% تجاوز نمی کند. آجرهای سوراخ دار را معمولا با روش دکسترودر یعنی برون رونده تولید می کنند.

آجر با ظاهر مخصوص

قیمت آجر بهمنی تهران این آجرها ظاهری هندسی دارند . البته شکل مکعب مستطیل در ان ها نیست.

انواع آجر از نظر کیفیت

قیمت آجر بهمنی تهران از نظر کیفیت آجر ها را می توان به چند دسته تقسیم کرد :

آجر ویژه

این آجرها دارای کیفیت ویژه هستند. از آن جایی که این آجرها در شرایط سخت و ویژه به کار می برند. شرایط سختی مانند مناطقی که پر اب یا یخ زده اند .
قیمت آجر بهمنی تهران این مناطق شامل فرش پیاده روها، دیوارهای حائل، کانال های فاضلاب، و از این قبیل مناطق است.

آجر توکار

قیمت آجر بهمنی تهران مهمترین مصرف این نوع آجر برای مصارف معمولی می باشد. این آجرها بسیار با کیفیت هستند و برای مصارف داخلی استفاده می شوند.

آجر معمولی

کیفیت این نوع آجر ها معمولی است. بنابراین آجرهای با کیفیت معمولی دوام کمتری نسبت به آجرهای با کیفیت بالاو ویژه دارند. بخاطر همین از این آجر ها
قیمت آجر بهمنی تهران بیشتر در نماهای خارجی ساختمان ها استفاده می کنند. یعنی در نما های خارجی ساختمان این نوع آجرها دوام دارند.

قيمت روز آجر فشاري

قیمت آجر بهمنی تهران همچنین به عنوان یکی از مصالح ساختمانی از دیرباز مورد استفاده بوده است. مصرف آجر به عنوان مصالح ساختمانی در ایران سابقه باستانی دارد. از بناهای باستانی مشهوری که در ساخت آن از آجر استفاده شده می توان به طاق کسری اشاره کرد.

مسجد جامع اصفهان

مثال دیگر کف دالان مسجد جامع اصفهان است که به وسیله آجر هایی مفروش شده است که در زمان ساسانیان برای ساخت آتشکده بکار رفته بود. به طور کلی استفاده از آجر در طول تاریخ ایران بسیار گسترده بوده و بناهای بیشماری اعم از آتشکده، مسجد، ساختمان های مسکونی و… به وسیله آجر در قیمت آجر بهمنی تهران ایران ساخته شده اند.

آجر بهمنی چیست؟

قیمت آجر بهمنی تهران از خاک رس و تحت گرما تولید می‌شود که اغلب در رنگ‌های قرمز، گلبهی، و زرد می‌باشد. این آجر را با ظاهر بسیار منحصربه فردش می‌شناسند، وجود سوراخ و شکل کاملاً مکعبی و مستقیم با گوشه‌های تیز، از جمله مشخصات ظاهری این آجر هستند.

آجر بهمنی چیست؟
آجر بهمنی چیست؟

قيمت هر تن آجر فشاري

این آجر به دلیل تولید آن در شهرهای مختلف دارای نام‌های گوناگون است. برای مثال، آجر لفتون در روستای لفتون اصفهان و یا قیمت آجر بهمنی تهران در شهرستانی به همین نام در اصفهان تولید می‌شود. اما در کل این آجرها با اسامی مختلف همگی سوراخ‌دار هستند.

قيمت هر تن آجر فشاري ملاير

از این آجر همچنین در دیوارچینی محوطه‌ها، حصارباغ‌ها، ویلاها، سوله‌ها، تراس‌ها، منهول فاضلاب، حیاط منازل و زدن سقف به کمک تیرآهن به کار می‌رود.
پس اگر به نمای آجری علاقه دارید و می‌خواهید که به ظاهر ساختمان زیبا به نظر برسد، قیمت آجر بهمنی تهران دقیقاً همان مصالحی که انتظارش را دارید. برای مثال، آجر کلاس A به دلیل جذب آب پایین، انتخابی مناسب برای مناطق مرطوب است.

ویژگی های فیزیکی خاک آجر

رعایت نکات زیر جهت افزایش سطح کیفی آجر ضروری به نظر میرسد

  • نقطه ذوب در صورت ضرورت برای تعیین نوع خاک اندازه گیری میشود.
  • درصد انقباض خشت پس از خشک شدن برای تعیین ابعاد استاندارد قالب استفاده میشود.
  • برای جلوگیری از متلاشی شدن آجر در اثر شکفته شدن آهک در صورتی که میزان CaO از ۱۵ درصد بیشتر باشد، باید خاک آجر را از الک ۲۰ مش گذراند.
  • در مواردی که مقدار سیلیس کمتر از حد مجاز است دربخش فن آوری آجر بایستی به مقدار مورد لزوم سیلیس اضافه شود.

آب در خاک آجر

از خاک به علت داشتن نفوذ ناپذیری جهت آب بندی پشت بام ها استفاده میشود. برای اینکه خاک در موقع خشک شدن به علت از دست دادن آب ترک نخورد به آن مقداری کاه و در بعضی مواقع مو اضافه میکنند. پودرخاک تا خشک است خاصیت چسبندگی ندارد، قیمت آجر بهمنی تهران ولی موقعی که به حالت گل درآید چسسبناک میشود و با افزایش میزان آب خاصیت چسبندگی خود را از دست میدهد و به حال سیال در می آید.

هوا در خاک آجر

هوا از نظر فیزیکی به دو طریق در ساختمان خاک موثر است یکی این که تولید کشش سطحی مینماید و دیگر اینکه هنگام مرطوب شدن خاک خشک، مقداری هوای محبوس در خاک حاصل میشود که اگر راه گریزی نداشته باشد به متلاشی شدن توده خاک منجر میگردد.از نظر شیمیایی وجود هوا، رسوب کلرید های آهن و آلومینیوم را تسهیل کرده و توام با گاز کربنیک هوای خاک، موجبات حلالیت کلسیم و سایر یون های موثر در دانه بندی خاک را فراهم قیمت آجر بهمنی تهران میسازد.

رنگ آجر

رنگ آجر به نوع و میزان ناخالصی های موجود در مواد اولیه، اکسید های فلزی رنگی به خصوصی اکسید آهن و درجه حرارت پخت آجر در کوره بستگی دارد.
کاهش یا افزایش درصد جزئی از یک اکسید رنگی خاص( حتی ۰.۱ درصد) موجب میگردد رنگ جدیدی حاصل گردد. قیمت آجر بهمنی تهران البته چگونگی پخت و حرارت اعمال شده نیز بر روی رنگ نهایی آجر تاثیر میگذارد.

دانه بندی خاک آجر

دانه بندی در رس ها حائز اهمیت است واندازه دانه های رس به طور معمول کمتر از ۰.۰۰۲ میلی متر است و دارای شکلی سوزنی، پولکی، صفحه ای،
نواری و… است. خاصیت چسبندگی خاک رس به علت دانه ریزی و شکل دانه های آن است، قیمت آجر بهمنی تهران تماس دانه ها با همدیگر در یک سطح است، به طور معمول دانه های درشت تر ا ز۰.۰۶ میلی متر کروی شکل هستند و تماسشان با یکدیگر نقطه ای است.

قيمت آجر فشاري شبستر

دانه های ریزتر از ۰.۰۰۲ میلی متر در خاک رس مقدارش از ۲۰ تا ۳۰ درصد تجاوز کند، برای آجر مناسب نیست زیرا آجر ترک برمیدارد. برای داشتن آجر مرغوب در صورتی که مقدار ماسه آن کم باشد می بایستی مقداری ماسه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد به خاک رس اضافه نمود، ماسه در این حالت نقش استخوان بندی آجر را دارد، قیمت آجر بهمنی تهران فضای بین دانه های ماسه را خاک رس پر میکند.

بافت آجر

اعمال نقش و بافت به آجر همانند روش های سنتی مربوط به مرحله قبل از پخت و در مرحله قالب گیری است. پس از بیرون آمدن رس از لوله و قبل از پخت آجر در کوره این عمل صورت میگیرد. قیمت آجر بهمنی تهران برخی نقش ها که عمیق تر هستند جهت بافت دهی به آنها از قالب استفاده می کنند و برخی از نقش های آجری میتوانند برجسته باشند.

قيمت آجر فشاري کنگاور

در شیوه های آجر های ماشینی ابزارهای ویژه ای برای بافت دهی به آجر و ایجاد سطوح زبر وجود دارد. با ابزار سیم برش آجر را می بررند و بدین وسیله سطح آجر دارای ناهمواری یا زبری خواهد شد. قیمت آجر بهمنی تهران یا سطوج آجر را خراش داده یا برس میزنند، با استفاده از این موارد بی نظمی در بافت یا ناهمواری یا زبری در سطح آجر ایجاد میشود. بافت سطحی آجر ها در گروه های شیشه ای، شبکه ای، پوست درختی، سطح متخلخل، شیار های یک سویه طبقه بندی میشوند.

قيمت هر تن آجر فشاري قم

آجر را میتوان با ماسه یا آب ساب زد و بر روی آن خطوط برجسته افقی یا قائم و یا سایر نشانه ها را نقش زد. سطح آجر های ماشینی معمولی و آجر های نمای ویژه صاف است. قیمت آجر بهمنی تهران بافت مناسب آجر های دست ساز، ناشی از فشار یکنواخت دست روی خاک رس برای متراکم کردن آنها هنگام قالب گیری است.

سفارش آجر بهمنی درجه یک با قیمت پایین

سفارش آجر بهمنی درجه یک: از جمله مصالح ساختمانی مهم در ساختمان سازی و نمای ساختمان، آجر ها هستند. از انواع آجرهای مصرفی آجر بهمنی
می باشد. قیمت آجر بهمنی تهران را می توان در چند منظور استفاده نمود. مثلا در نمای ساختمان و نیز در دیوار چینی از آن ها استفاده می کنند. آجرهای بهمنی را معمولا در رنگ های گلبهی، قرمز و زرد تولید می کنند که رنگ زرد بیشترین کاربرد را دارد.

قیمت آجر بهمنی

در حال حاضر آجرهای بهمنی در کارخانجات مختلفی تولید می شوند و به همین علت این آجرها در تنوع سایز بالایی عرضه می شوند. این آجرها با توجه به نوع کوره ای که در آن ها پخت می شود دارای قیمت های مختلفی هستند و در این میان معروف ترین کوره های پخت آجر کوره های هوفمان و تونلی هستند. قیمت آجر بهمنی تهران از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت آجر می توان به خاک مورد استفاده و نیز نوع آسیاب اشاره کرد.

روش نوین

روش نوین و با کیفیت امروزی، وسایل فنی زیاد و امکانات فراوانی را به دست معماران داده است که با وجود مدرن بودن، وسیله ای جهت شکفتن روح حساس و زیباشناس آن ها می باشد. البته فقط آجر وسیله شناخت این زیبایی روحی نیست و عناصر بسیاری نیز این عمل را به خوبی انجام می دهند قیمت آجر بهمنی تهران اما فرق بین آنها در این است که آجر قابلیت ایفای هر منظوری را دارد و باوجود گذشت قرون متمادی هنوز مدرن می باشد.

نمای بیرونی

به طور سنتی از آجر سوراخ‌ دار در نمای بیرونی و دیوار چینی مورد استفاده قرار می گیرد، ولی اساسی ترین کاربرد این مصالح ساختمانی برای پروژه‌ های
ساختمانی است که نیاز به آجری بادوام برای مقاومت در برابر رطوبت و یخ‌ زدگی دارند. قیمت آجر بهمنی تهران جهت استفاده در سازه‌هایی که دیوار نقش باربری دارند نیز کاربرد
فراوانی دارد.

قيمت هر تن آجر فشاري قم

در حال حاضر آجرهای بهمنی در کارخانجات مختلفی تولید می شوند و به همین علت این آجرها در تنوع سایز بالایی عرضه می شوند. قیمت آجر بهمنی تهران این آجرها با توجه به نوع کوره ای که در آن ها پخت می شود دارای قیمت های مختلفی هستند و در این میان معروف ترین کوره های پخت آجر کوره های هوفمان و تونلی هستند.

خرید آجر بهمنی

در خرید قیمت آجر بهمنی تهران  باید دقت نمود که سوراخ ها به صورت کاملا عمودی باشند. عمودی بودن سوراخ ها یکی از نشانه های کیفیت تولید این محصول است. این آجرها غالبا به صورت ۸ یا ۱۰ سوراخ تولید شده و به فروش می رسند. لازم به ذکر است که سطح مقطع مجموع سوراخ ها نباید از ۲۵ درصد سطح بزرگتر آجر بیشتر باشد. فاصله سوراخ ها از هم در هر بعد آجر نیز نباید از ۳۰ درصد طول همان بعد کمتر باشد.

قيمت هر تن آجر فشاري ملاير

عامل دیگر تاثیرگذار بر قیمت آجر بهمنی ، رنگ آن می باشد. قیمت آجر بهمنی قرمز با اجر بهمنی زرد و گلبهی متفاوت است. معمولا قیمت آجر بهمنی قرمز بیشتر از انواع دیگر می باشد. این آجرها با استفاده از خاک رس، شیل و … تولید می شوند که غالبا قیمت آجر بهمنی تولید شده با خاک رس کمتر است. درجه کیفی محصول نیز تعیین کننده قیمت آجر بهمنی می باشد. قیمت قیمت آجر بهمنی تهران درجه ۱ از درجه ۲ بیشتر است.

کاربرد آجر بهمنی قرمز

آجر بهمنی قرمز و سایر انواع آن عمدتا در ساخت دیوارهای باربر مورد استفاده قرار می گیرند. از قیمت آجر بهمنی تهران  برای حصارکشی باغ و ویلا، دیوارچینی محوطه، سوله، تراس و حیاط منازل استفاده می شود. همچنین می توان در ساخت منهول فاضلاب و همین طور زدن سقف به کمک تیرآهن از آن استفاده کرد. استفاده در نمای ساختمان از دیگر کاربردهای آن است.

کاربرد آجر بهمنی قرمز
کاربرد آجر بهمنی قرمز

قيمت هر تن آجر فشاري يزد

آجر بهمنی تا حد زیادی در برابر حرارت و آتش سوزی مقاوم است. این آجرها به صورت سوراخ دار تولید می شوند که این موضوع کاهش وزن سازه و همین طور یکپارچگی بیشتر دیوارها را به دلیل عبور ملات از لابه لای سوراخ آجر، در پی دارد. استحکام و مقاومت فشاری اجر بهمنی بالا است. تامین این آجر به راحتی امکان پذیر بوده و دسترسی به آن آسان است. قیمت آجر بهمنی تهران موجب کاهش اتلاف انرژی در فصول سرد و گرم می شود. مقاومت آن در برابر مواد شیمیایی بالا است.

اجر بهمني نما

استفاده از آجر در تمام دوران طول تاریخ همراه ما بوده و تا سال­های 1340نیز ادامه داشته و بناهای بسیار زیبایی در تهران با آجر ساخته شده که نمونه های آن در خیابان فردوسی تهران هنوز موجود می باشد و اکنون به دلیل تراکم جمعیت و ساختن بناهای چندین طبقه استفاده از آجر در اسکلت اصلی ساختمان مقدور نیست و اسکلت آن را با فولاد یا بتن می­سازند از آجر بعنوان نماسازی استفاده می­کنند

اجر بهمني نما

موارد استفاده از قیمت آجر بهمنی تهران نما

v انواع نمای خارجی ساختمان با کاربری‌ های متفاوت

v استفاده در نمای دیوارکشی محوطه

v استفاده در نمای دیوارهای داخلی ساختمان

آجرنمای ۱۰ سوراخ یا بهمنی

این آجرها بیش تر در دیوارهای نما یا دیوارهای جداکننده و اصلی که نقش نما هم دارند بکار برده می‌ شوند. رنگ‌ های معمول آجرنمای بهمنی رنگ قرمز، گلبهی و زرد است. قیمت آجر بهمنی تهران معمولا در ابعاد استاندارد ۵*۱۰*۵/۲۱ تولید می‌ شود .

mweb_ahan
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *