قيمت پودر سنگ رنگي

قيمت پودر سنگ رنگي

قيمت پودر سنگ رنگي

قيمت پودر سنگ رنگي بسته بندی شده و فله با کیفیت ممتاز و ارسال مستقیم از کارخانه سنگ کوبی پارس شیمی به تمامی استان های کشور با قیمت مناسب انجام می شود. فروش پودر سنگ رنگی در رنگ های مختلف و نیز پودر سنگ سفید معمولی ، سوپر ، پودر سنگ جوشقان ، پودر سنگ قم و … برای استفاده در صنایع ساختمانی و مشاغل دیگر مانند تولید موزائیک ، سنگ فرش و فعالیت های هنری و تزئینی در تخصص ماست.

قيمت پودر سنگ رنگي

برای تولید پودر سنگ رنگی باید از سنگ های رنگی استفاده نماییم. این محصول معمولا از سنگ های رنگی و زینتی گران قیمتی نظیر سنگ مرمر تهیه می شود. در تولید آن از رگه هایی که در معادن وجود دارد بهره می بریم. خاک سنگ رنگی در رنگ های زرد ، قرمز ، سبز ، نارنجی ، خاکستری ، سیاه و … وجود دارد. پودر سنگ سفید معمولا برای تهیه ملات و مواد اولیه مصرف می شود در حالی که پودر رنگی بیشتر کاربرد زینتی و نماسازی دارد.

 قيمت پودر سنگ رنگي
قيمت پودر سنگ رنگي

خرید پودر سنگ رنگی

پودر تولید شده از سنگ هایی مثل اکسید آهن ، سنگ مرمر ، سنگ میکا ، خاک اخرا ، ترکیبات سیلیسکا و سنگ ملاکیت ، رنگی می شود. البته این کانی های معدنی به فراوانی سنگ های کربناته نیستند و معمولا به صورت رگه هایی در معادن یافت می گردد که در نتیجه میزان تولید آن کمتر از پودر سنگ معمولی است.

تولید پودر سنگ رنگی

پودر سنگ رنگي همان طور که پیشتر گفته شد ، برای تولید خاک سنگ رنگی باید از سنگ های رنگی استفاده شود چون سنگ های رایجی مثل سنگ آهک ، گچ و کربنات کلسیم سفید رنگ هستند. اکسید های فلزی اهمیت زیادی در تولید این محصول دارند.

تفاوت انواع پودر سنگ

تفاوت پودر سنگ رنگی با خاک سنگ سفید در نوع سنگ های کوبیده شده است. سنگ های موجود در معادن رنگ بندی های متنوعی دارند. بیشتر تولید پودر سنگ که برای مصرف ساختمانی و صنعتی استفاده می شود از سنگ های کربناته مثل سنگ آهک تهیه می گردد. پودر سنگ رنگي سنگ های کربناته یعنی سنگ هایی که از خانواده کربنات کلسیم هستند ، بسیار فراوانند و در حدود ۴ درصد پوسته کره زمین را تشکیل می دهند.

فروش پودر سنگ رنگی

پودر سنگ رنگی مرغوب با کیفیت و قیمت مناسب به صورت کیسه ای و فله ای جهت ارسال به کلیه نقاط ایران توسط کارخانه سنگ کوبی نیکان تولید عرضه می گردد. خرید پودر سنگ رنگی و سفید به منظور کاربرد آن در فعالیت های هنری و صنایع ساختمانی نظیر نماسازی ، پودر سنگ رنگي تهیه موزاییک و سنگ فرش انجام می گیرد.

تولید پودر خاک سنگ رنگی

برای تولید خاک سنگ رنگی باید از کانی های معدنی رنگی استفاده نماییم. بیشتر پودر سنگ مورد مصرف در صنایع ساختمانی ، ذوب آهن ، کشاورزی ، تولید مواد شیمیایی و … از کانی های کربناته مثل سنگ آهک که سفید رنگ هستند بدست می آید. پودر سنگ رنگي سنگ های کربناته فراوان هستند و برای استفاده در صنایع مناسب می باشند.

تفاوت پودر سنگ سفید با خاک سنگ رنگی چیست

برای تولید پودر سنگ باید سنگ های استخراج شده از معادن را با استفاده از دستگاه کوبشی و آسیاب های خاصی به اندازه ذرات بسیاری ریز تبدیل کنیم. تفاوت این دو محصول در نوع سنگ هایی است که کوبیده و پودر می شود. پودر سنگ رنگي بیشتر سنگ های کربناته مثل سنگ آهک ، کربنات کلسیم ، دولومیت ، کلسیت و … سفید رنگ هستند و به فراوانی در معادن وجود دارند. پودر بدست آمده از این سنگ ها هم مسلما سفید خواهد بود.

انواع پودر سنگ

قيمت پودر سنگ رنگي انواع مختلفی از پودر سنگ در بازار ایران وجود که نیاز فعالان بخش های صنعتی و تولیدی وابسته به این محصول را مرتفع می نماید. برخی از انواع خاک سنگ عبارتند از:

  1. پودر خاک سنگ قم
  2. پودر خاک سنگ سوپر
  3. پودر خاک سنگ جوشقان
  4. پودر خاک سنگ سبزوار
  5. پودر خاک سنگ ساوه و …

پودر سنگ چیست

همانگونه که از نام آن مشخص است از کوبیده شدن انواع کانی های معدنی موجود در طبیعت نظیر سنگ آهک یا کربنات کلسیم, مرمریت, گرانیک, سنگ آهن, سنگ نقره و … به دست می آید. قيمت پودر سنگ رنگي این ماده دارای کلیه خواص کانی کوبیده شده بوده با این تفاوت که به دلیل دارا بودن سایز بندی پودری و میکرونیزه و افزایش سطح تماس, علاوه بر اینکه خواص موجود در آن کاملا در دسترس می باشد همچنین در صنایع مختلف به راحتی بکار گرفته می شود.

تولید پودر سنگ

تولید خاک سنگ به دو صورت طبیعی و صنعتی می باشد. در طبیعت بر اثر سایش لایه های مختلف پوسته زمین و درگیری سنگ ها با هم بخشی از آن بصورت پودر در می آید. همچنین بر اثر حرکت یخچال های عظیم طبیعی نیز قيمت پودر سنگ رنگي لایه های زیرین آن ها به دلیل تحمل فشار چندین هزار تنی به حالت پودری تبدیل می شوند که آن را Rock Flour می نامند.

خرید پودر سنگ رنگی مشهد

از پودر سنگ رنگی مشهد می‌توان در تمامی نقاط مختلف کشور استفاده کرد؛ به طور مثال پیشنهاد می‌کنیم از این محصول باکیفیت مجموعه ما در شرکت کربنات خورشید، برای نماسازی استفاده کنید؛ زیرا از مقاومت بسیار خوبی در برابر تغییرات آب و هوایی برخوردار است؛ درحقیقت کیفیت بالای پودر سنگ رنگی مشهد به اندازه‌ای است که در برابر رطوبت دچار فرسودگی نمی‌شود؛ بنابراین از این محصول برای ویلاسازی در نقاط شمالی و جنوبی کشور می‌توانید استفاده کنید.

پودر سنگ

پودر سنگ که اصطلاحا به آن خاک سنگ نیز گفته می شود یکی از مصالح پر کاربرد ساختمانی است. قيمت پودر سنگ رنگي انواع پودر سنگ را می توان به دو دسته طبیعی و مصنوعی دسته بندی کرد. خاک سنگ طبیعی در دراز مدت و از طریق خرد شدن سنگ ها در اثر فشار و حرکت آنها بر روی یکدیگر و یا نفوذ آب به درون سنگ ها به دست می آید.

انواع پودر سنگ

انواع پودر سنگ را می توان به دسته های پودر سنگ سفید ، پودر سنگ رنگی و سوپر تقسیم بندی کرد. نوع سفید آن از پودر کردن آهک یا کربنات کلسیم به دست می آید. پودر سنگ رنگی نیز از پودر کردن سنگ های رنگی تولید می شود. قيمت پودر سنگ رنگي خاک سنگ رنگی بیشتر برای کارهای تزئینی و مواردی که زیبایی حائز اهمیت است، مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد پودر سنگ

خاک سنگ دارای کاربردهای متنوعی می باشد. از آن می توان در ترکیب با سيمان سفيد برای تهیه ملات رقیق و دوغاب استفاده کرده و برای بندکشی کاشی و سرامیک استفاده نمود. قيمت پودر سنگ رنگي همچنین برای نماسازی نیز می توان از ترکیب سيمان سفيد و خاک سنگ استفاده کرد.

قیمت پودر سنگ

پودر سنگ به دو صورت فله و بسته بندی در بازار عرضه می گردد. بر این اساس قیمت آنها با یکدیگر متفاوت است. قيمت پودر سنگ رنگي معمولا قیمت نوع فله ای آن ارزان تر از خاک سنگ بسته بندی شده است. قیمت برندهای مختلف نیز با یکدیگر فرق دارد. قیمت محصول تولیدی یک کارخانه پودر سنگ با کارخانه دیگر متفاوت است.

پودر سنگ قيمت

به دلیل ارزان قیمت بودن پودر آهک، محصول تولیدی را با قیمت کمتری به فروش می رسانند. قيمت پودر سنگ رنگي می توان نتیجه گرفت که همواره سفیدی زیاد پودر سنگ سفید نشان از مرغوبیت کالا نبوده و همیشه خرید ارزان به سود مشتری نیست.

قیمت پودر سنگ ساختمانی رنگی

پودر سنگ ساختمانی رنگی نوعی از مصالح ساختمانی است که از خرد کردن سنگ ها به دست می آید که از کانی های مختلفی مانند کلسیم کربنات، سنگ آهک و مرمر تشکیل شده که عمدتا برای افزایش میزان استحکام در ساختمان ها به کار برده می شود. قيمت پودر سنگ رنگي قیمت این پودر بسته به ترکیبات آن متفاوت بوده و در صورت خرید عمده امکان تهیه آن با قیمت ارزان تر میسر و فراهم است.

پودر سنگ متا

نوع پودر سنگ به نوع کانی ها و سنگ هایی بستگی دارد که از آن تشکیل شده است. قيمت پودر سنگ رنگي به عنوان مثال گرانیت، سنگ آهک و مرمر از جمله سنگ هایی هستند که در صنعت ساختمان سازی به کار برده شده و سبب افزایش مقاومت ساختمان می شوند.

نحوه استفاده از پودر سنگ

در نوع طبیعی عوامل فرسایشی موجب خرد شدن سنگ ها و سایش آنها شده و منجر به پودر شدن آنها می شود. قيمت پودر سنگ رنگي در این صورت این ترکیبات به کمک ماشین آلات سنگ شکن خرد شده و به شکل پودر مبدل می شوند که به آنها خاک سنگ نیز گفته می شود.

انواع پودر سنگ عبارتند از:

  1. پودر سنگی سوپر
  2. پودر سنگ سفید
  3. پودر سنگی رنگی

معرفی و بررسی پودر سنگ جوشقان

پودر سنگ جوشقان یکی از افزودنی های بتن است زیرا علاوه بر کاهش هزینه تولید بتن ، موجب افزایش مقاومت و کاهش امکان ترک خوردگی در آن می شود. در دوغاب دهی و پوشش شیار ها در کاشی کاری و سرامیک کاری حمام و دستشویی با قيمت پودر سنگ رنگي سیمان سفید به نسبت یک به یک ترکیب می شود.

سنگ جوشقان

همچنین سنگ جوشقان برای پاشیدن بر روی قیر گونی ، خوراک دام و سند بلاست هم کاربرد دارد. سنگ جوشقان با توجه به نوع موارد مصرف قابل تولید در دانه بندی های گوناگونی با مش های مختلف نظیرپودر سنگ جوشقان نمره 1 تا سنگ جوشقان نمره 5 با کیفیت معمولی یا ممتاز است. قيمت پودر سنگ رنگي همچنین سنگ جوشقان بادامی برای مصارف خاص هم تولید می گردد.

قیمت پودر سنگ جوشقان

به علت اینکه سنگ جوشقان ، سنگی متفاوت بوده و میزان تولید پودر سنگ آن کمتر از دیگر انواع خاک سنگ است و همچنین به خاطر ویژگی های فیزیکی خاصی که دارد ، سبب شده سنگ استخراجی از معادن قيمت پودر سنگ رنگي این منطقه قیمت بالاتری داشته باشد در نتیجه پودر سنگ جوشقان هم اندکی گران تر از برخی انواع پودر سنگ مانند آهک و … است.

پودر سنگ براي عرق

هر سنگی دارای مشخصات فیزیکی و شیمیایی خاصی است و در نتیجه پودر سنگ به دست آمده از آن هم ویژگی های متفاوتی را به مصرف کننده ارائه می دهد.برای برخی صنایع استحکام مهم است و برخی صنایع به رنگ توجه بیشتری دارند. در ایران انواع مختلف این محصول نظیر ، قيمت پودر سنگ رنگي پودر سنگ گرانیت ، پودر سنگ مرمریت ، پودر سنگ آهک و … تولید می شود که هر کدام مشخصات ویژه ای داشته و در زمینه متفاوتی به مصرف می رسد.

پودر سنگ مرداب سفيد

در این میان پودر سنگ جوشقان نیز به عنوان یکی از انواع خاک سنگ ، به خاطر دارای بودن ویژگی هایی مانند رنگ بسیار سفید و درخشان ، ماندگاری رنگی و ظاهری و دانه بندی نرم و یکدست مورد توجه قرار دارد.زمینه اصلی مصرف پودر سنگ جوشقان در سفید کاری نمای ساختمان ها است قيمت پودر سنگ رنگي به این صورت که می توان آن را به تنهایی و یا در ترکیب با سیمان سفید و درزگیری میان کاشی ها مصرف کرد.

کارخانه پودر سنگ جوشقان

تعدادی از کارخانه های سنگ کوبی در نقاطی از کشور اقدام به کوبش سنگ هایی از معادن این منطقه می نمایند. شهر جوشقان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان پودر سنگ جوشقان در کشور است. ما علاوه بر کوبش و دانه بندی انواع سنگ آهک و کربنات کلسیم ، قيمت پودر سنگ رنگي اقدام به کوبش سنگ جوشقان نیز کرده و آن در اختیار مصرف کنندگان آن در سراسر کشور قرار می دهیم.

کاربردهای دیگر پودر سنگ عبارتند از :

  • کاربردهای پودر سنگ در صنایع
  • کاربرد پودر سنگ برای مجسمه‌سازی
  • پاشش روی قیرگونی کاری
  • دوغاب دهی سنگ , کاشی و سرامیک با مخلوط پودر سنگ و سیمان سفید
  • استفاده از سنگ نمره , پودر سنگ و سیمان سفید برای نمای ساختمان
  • حجم دهنده و اتصال‌دهنده ذرات برای آسفالت جاده‌ها
  • ماده گدازآور در کوره‌های انفجاری برای تولید سرباره مذاب
  • تصفیه فاضلاب‌های شهری به دلیل ویژگی‌های میکروب‌کشی و ضدعفونی‌کننده
  • دارای خاصیت ضد اسیدی برای باز کردن راه فاضلاب‌ها
  • اصلاح خاک‌های اسیدی در کشاورزی با افزایش پی هاش خاک مناسب برای رشد گیاهان
  • سند بلاست
  • خوراک دام و طیور به‌عنوان سنگ‌ریزه و شن برای هضم غذای آن‌هاو …

پودر سنگ نقره

فروش پودر سنگ رنگی و همچنین انواع سنگ نما مانند سنگ تراورتن کرم و سنگ گرانیت با کیفیت بالا و تنوع بی نظیر که در گروه‌های متنوع در اختیار مشتریان قرار گرفته و در ساختمان سازی و دکوراسیون بکار میرود. از مهمترین ویژگی‌های پودر سنگ می‌توان به قیمت مناسب و همچنین کاربرد گسترده آن اشاره نمود قيمت پودر سنگ رنگي که در صنعت ساختمان سازی بسیار کاربردی و مهم بوده و در تولید بتن‌های رنگی و یا ساخت سنگ نما و سایر مصالح نمای ساختمان بسیار مورد توجه واقع می‌شود.

قيمت پودر سنگ مرداب

در بسیاری از موارد مصرف پودر سنگ که با عنوان سنگ نما معروف می‌باشد در پروژه‌های مختلف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به عنوان مثال از آنجا که امروزه در صنعت ساختمان و دکوراسیون، سنگ و موزاییک و سایر فرآورده‌های بتنی کاربرد دارد و قيمت پودر سنگ رنگي همچنین تنوع رنگ و نقش آن در نمای ساختمان بسیار بالاست به همین دلیل فروش انواع پودر سنگ و پودر سنگ مخصوص و باکیفیت بالا و فروش پودر سنگ رنگی و فروش پودر سنگ بدون رنگ از اهمیت بالایی برخوردار است.

سنگ مرداب براي لک صورت

راه دوم پودر سنگ یا همان خاک سنگ از کوبیده شدن سنگ به دست می آید.در صنایع مختلف از آن استفاده می‌کنیم که در ادامه به انواع آن می پردازیم.اکثر معادن سنگی که از آن پودر سنگ حاصل می شود در استان قم می باشد قيمت پودر سنگ رنگي تقریباً معادن پودر سنگ قم نزدیک به ۸۰ درصد پودر سنگ ایران را تامین می‌کند فرمولاسیون این معادن کربنات کلسیم می باشد.

خواص پودر سنگ مرداب

بر این باورند که پودر سنگ، از کوبیده شدن لاشه سنگ هایی که در سنگ بری ها از تراورتن و مرمریت و گل سنگ دور ریخته میشود تهیه می شود.تا حدودی این فکر درست می باشد.ولی پودر سنگ مرغوب همان طور که گفته شد از کربنات کلسیم تشکیل شده و ساختار فیزیکی آن هم قيمت پودر سنگ رنگي با سنگ مرمریت و تراورتن فرق می کند پودر سنگ قم از مرغوبیت و چسبندگی بالایی برخوردار می باشد.

مصارف پودر سنگ

بیشترین کاربرد خاک سنگ یا پودر سنگ در صنایع ساختمانی است که از آن برای ترکیب با سایر مصالح ساختمانی مانند گچ، سیمانو سیمان سفید استفاده می شود زیرا علاوه بر اینکه دارای چسبندگی بسیار زیادی بوده و استحکام سازه را افزایش می دهد. قيمت پودر سنگ رنگي همچنین مانع از ترک خوردن سیمان پس از خشک شدن می شود.

مصارف پودر سنگ
مصارف پودر سنگ

سایر مصارف پودر سنگ

علاوه بر این مطالب عنوان شده در مورد پودر سنگ از پودر سنگ جهت پاشش روی قیر گونی کاری – و دوغاب دهی سنگ و کاشی و سرامیک که از مخلوط پودر سنگ و سیمان سفید استفاده می شود، قيمت پودر سنگ رنگي برای نمای ساختمان نیز از مخلوط پودر سنگ و سیمان سفید و سنگ نمره استفاده می گردد .

مصرف پودر سنگ بجای سیمان

مصرف پودر سنگ آهكی به جاي درصدی از سيمان در بتن از دههای پيش در جهان اغاز گردیده است و هر روز بر ميزان استفاده از پودر سنگ افزوده مي‌شود. در ايران هم به دليل وجود ضايعات نسبتاً زياد پودر سنگ آهك و منجمله در سنگ‌بري‌ها، قيمت پودر سنگ رنگي استفاده از اين نوع پودر سنگ در ساخت بتن بسيار مثمر ثمر بوده است چون هم باعث جلوگيري از آلودگي محيط زيست مي‌شود

کاربرد های پودرسنگ

قيمت پودر سنگ رنگي برمشوری کاربرد های زیادی دارد که در زیر تعدادی از آنها را به صورت لیست آورده ایم:

  1. استفاده در سندلاست
  2. برای پاشیدن روی قیرگونی
  3. تثبیت و مقاومت نهایی خاک
  4. زهکشی کانال ها و تونل های زیرزمینی
  5. استفاده در صنعت مجسمه سازی و هنر پیکر تراشی
  6. برای تهیه دوغاب برای کاشی کاری و سرامیک
  7. برای بندکشی کاشی های سرویس بهداشتی، حمام، استخر و …
  8. حجم دهی و اتصال ذرات برای آسفالت جاده ها (روسازی)
  9. ترکیب آرد سنگ با سیمان برای نماسازی بیرونی ساختمان
  10. کاربرد در کشاورزی برای حاصلخیز کردن زمین جهت رشد بیشتر گیاهان

قيمت پودر سنگ سال

پودر سنگ در ساخت سنگ های تزئینی و سنگ های مصنوعی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. پودر سنگ به عنوان یکی از مصالح در دسترس و پرکاربرد، باعث بهینه سازی پروژه های شما می شود. قيمت پودر سنگ رنگي این متریال به دلیل طبیعی بودن به وفور یافت می شود و نگرانی در باب کمبود آن نخواهد بود.

پودر سنگ رنگي شيراز

پودر سنگ یکی از مصالح اصلی در صنعت ساختمان سازی است. کارخانه پودر سنگ برمشوری یکی از کارخانه های مختلفی است که پودر سنگ تولید می کند. پودر سنگ ها در مراکز مختلفی به فروش می روند. پودر سنگ ها می توانند به صورت طبیعی وجود داشته باشند و هم به صورت مصنوعی توسط کارخانه ها تولید شوند. قيمت پودر سنگ رنگي پودر سنگ ها دارای دو دسته معمولی و رنگی نیز می باشند.

نماي ساختمان پودر سنگ رنگي

سیمان یک پودر پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز بوده که مهم‌ترین مواد اولیه آن سنگ آهک، خاک رس و اکسیدهای معدنی است که به طورعمده به رنگ خاکستری تولید می‌شود. امروزه به دلیل بالا رفتن تقاضا و قيمت پودر سنگ رنگي داشتن طرفدار سیمان سفید و رنگی در کارخانجات تهیه و به بازار عرضه می‌گردد. سیمان‌ها طیف گسترده‌ای از کاربردهای اصلی تا تزئینی پروژه‌ها را دربر می‌گیرند.

نماي ساختمان پودر سنگ رنگي
نماي ساختمان پودر سنگ رنگي

پودر سنگ ترک

در فرآیند تولید سیمان‌های رنگی نزدیک به 2 تا 15 درصد پودر و مواد رنگی معدنی بدون خاصیت شیمیایی را ترکیب و در رنگ‌های سبز، زرد، اخرایی، لاجوردی و … قيمت پودر سنگ رنگي تولید می‌کنند. در ساخت سیمان‌های رنگ روشن، از سیمان سفید و برای سیمان‌های رنگی تیره از سیمان معمولی استفاده می‌شود.

برای به دست آوردن رنگ مورد نظر از مواد زیر استفاده می‌شود:

  • سیمان رنگ سبز، سنگ‌های کروم‌دار
  • سیمان رنگ آبی، سنگ‌های کبالت‌دار
  • سیمان زرد رنگ، سیمان آهن¬دار ( به صورت هیدروکسید آهن یا هماتیت)سیمان
  • قرمز رنگ، اکسید آهن به صورت فریت (Fe2O3)
  • سیمان سیاه، اکسید آهن دو ظرفیتی (FeO)
  • سیمان رنگ سفید، اکسید تیتانیوم
  • سیمان رنگ قهوه‌ای، اکسید کبالت
  • سیمان رنگ لاجوردی، اکسید منگنز
  • سیمان رنگ سرمه‌ای، اولترامارین
  • سیمان رنگ زرد، گل اُخرا

ترميم ترک گچ

به طورکلی سیمان رنگی در 7 رنگ اصلی و 56 رنگ فرعی تهیه و تولید می‌شود. به خاطر داشته باشید که رنگ سیمان باید در برابر عوامل جوی و نور پایدار باشد.همچنین بهترین زمان برای اضافه کردن رنگدانه‌های رنگ‌زا، در زمان آسیاب کردن کلینکر است. قيمت پودر سنگ رنگي در ضمن برای جلوگیری از پراکنده شدن مواد رنگ‌زا باید از فوق روان‌کننده بتن نیز استفاده شود.

قیمت سیمان رنگی

سیمان یک پودر پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز بوده که مهم‌ترین مواد اولیه آن سنگ آهک، خاک رس و اکسیدهای معدنی است که به طورعمده به رنگ خاکستری تولید می‌شود. امروزه به دلیل بالا رفتن تقاضا و داشتن طرفدار سیمان سفید و رنگی در کارخانجات تهیه و به بازار عرضه می‌گردد. قيمت پودر سنگ رنگي سیمان‌ها طیف گسترده‌ای از کاربردهای اصلی تا تزئینی پروژه‌ها را دربر می‌گیرند.

برای به دست آوردن رنگ مورد نظر از مواد زیر استفاده می‌شود:

  1. سیمان رنگ سبز، سنگ‌های کروم‌دار
  2. سیمان رنگ آبی، سنگ‌های کبالت‌دار
  3. سیمان زرد رنگ، سیمان آهن¬دار ( به صورت هیدروکسید آهن یا هماتیت)سیمان
  4. قرمز رنگ، اکسید آهن به صورت فریت (Fe2O3)
  5. سیمان سیاه، اکسید آهن دو ظرفیتی (FeO)
  6. سیمان رنگ سفید، اکسید تیتانیوم
  7. سیمان رنگ قهوه‌ای، اکسید کبالت
  8. سیمان رنگ لاجوردی، اکسید منگنز
  9. سیمان رنگ سرمه‌ای، اولترامارین
  10. سیمان رنگ زرد، گل اُخرا

کاربرد سیمان رنگی

  • مشخصات فیزیکی سیمان رنگی
  • مقاومت فشاری 3 روزه 245 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع
  • مقاومت فشاری 7 روزه 323 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع
  • مقاومت فشاری 28 روزه 444 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع
  • زمان گیرش ابتدایی 133 دقیقه
  • زمان گیرش نهایی 171 دقیقه
  • سطح مخصوص 3300 سانتی‌متر مربع بر گرم
  • درصد انبساط اتوکلاو 2 درصد

مزایای سیمان رنگی

سیمان‌های رنگی کاربرد گسترده‌ای دارند، آن‌ها یک انتخاب آسان هستند با مزایایی مانند فوق‌العاده بادوام، مقرون به صرفه و جذاب با این حال بسیاری از مردم رنگ طبیعی خاکستری سیمان را بسیار مطلوب می‌دانند. در حالی که سیمان رنگی از اوایل دهه 1900 در صنعت ساخت وجود دارد، قيمت پودر سنگ رنگي اما هنوز برای بسیاری از مهندسین و پیمانکاران یک محصول جدید بوده که آشنایی با مزایایی آن ندارند. سیمان رنگی دارای مزایایی است که عبارتند از:

قابلیت چسبانندگی بالا به سطح زیرین

  • مقاوم در برابر عوامل جوی
  • مقرون به صرفه و در دسترس
  • رنگ‎‌آمیزی سیمان در مدت طولانی کم‌رنگ نمی‌شود
  • تکمیل‌کننده ساختمان و مهارت ساخت
  • عدم پوسته پوسته شدن و سرطان بتن
  • مقاومت بالا در مقابل نور خورشید و رطوبت
  • برخلاف سیمان سفید دیرتر کثیف می‌شود و کمتر گرد و غبار جذب می‌کند
  • جذب منافذ و بالا بردن مقاومت در برابر خوردگی میلگرد و آرماتورها
  • سازگار با محیط زیست
mweb_ahan
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *